Κείμενο-φωτογραφίες: Omorfa Taxidia

Στα φετινά βραβεία της Skytrax για το καλύτερο αεροδρόμιο του κόσμου, το αεροδρόμιο του Μονάχου κατέλαβε για πολλοστή φορά τη 3η θέση. Όχι άδικα καθώς πράγματι είναι ένα από τα καλύτερα και πιο ιδιαίτερα αεροδρόμια στον κόσμο, το οποίο χρησιμοποιούν όχι μόνο αυτοί που ταξιδεύουν άλλα και αυτοί που δεν ταξιδεύουν. Και γιατί το χρησιμοποιούν αυτοί που δεν ταξιδεύουν; Γιατί το αεροδρόμιο του Μονάχου είναι παράλληλα τόπος αναψυχής και shopping. Μάλιστα κάποιοι χαριτολογώντας το χαρακτηρίζουν ως ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο που έχει και διαδρόμους για την προσγείωση και απογείωση αεροσκαφών. Έτσι λοιπόν σύμφωνα με τα στοιχεία του αεροδρομίου, μόνο το 50% αυτών που πηγαίνουν εκεί κάθε μέρα το κάνουν γιατί σχετίζονται με κάποιο ταξίδι, δηλαδή ταξιδεύουν ή συνοδεύουν άτομα που ταξιδεύουν. Οι υπόλοιποι, κάτοικοι της γύρω περιοχής οι περισσότεροι, πηγαίνουν για να κάνουν τα ψώνια τους, να φάνε και να διασκεδάσουν.

Το αεροδρόμιο διαθέτει δεκάδες καταστήματα κάθε είδους και μεγέθους, ακόμη και σούπερ μάρκετ για τα καθημερινά ψώνια. Μάλιστα οι υπεύθυνοι του αεροδρομίου εγγυώνται πως οι τιμές είναι φτηνότερες από αυτές που θα βρεις στην πόλη του Μονάχου, οπότε γιατί να τρέχεις εκεί; Επίσης διαθέτει δεκάδες εστιατόρια κάθε είδους και εθνικότητας (δυστυχώς όχι ελληνικό) καφέ, μπαρ κλπ. Μάλιστα διαθέτει μια μεγάλη μπυραρία, την Airbrau, ιδιαίτερα διάσημη στους λάτρεις του είδους η οποία παράγει τη δική της μπύρα εντός του καταστήματος. Είναι το μόνο αεροδρόμιο στον κόσμο που παράγει τη δίκη του μπύρα.
Τα καταστήματα βρίσκονται τόσο στο χώρο που είναι ελεύθερα προσβάσιμος σε όλους, όσο και στον χώρο του τράνζιτ στον οποίο έχουν πρόσβαση μόνο όσοι ταξιδεύουν.
Το αεροδρόμιο του Μονάχου είναι χαρακτηρισμένο ως πέντε αστέρων, το μόνο στην Ευρώπη και ένα από τα τέσσερα στον κόσμο με ανάλογη διάκριση. Διαθέτει δωρεάν wi-fi, σ΄αυτό απασχολούνται 10 χιλιάδες άτομα, ενώ κάθε δεύτερη έξοδο αναχώρησης προσφέρει δωρεάν καφέ , τσάι και εφημερίδες στους επιβάτες που αναμένουν την πτήση τους. Για τους διακεκριμένους επιβάτες διαθέτει συνολικά 12 lounge αναμονής μερικά από τα οποία μόνο για επιβάτες πρώτης θέσης, ενώ και τα business lounge έχουν τις διαβαθμίσεις τους.
Καθώς το αεροδρόμιο χρησιμοποιείται πάρα πολύ από Ιταλούς που μέσω Μονάχου ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο, ένα τμήμα του τράνζιτ του αεροδρομίου μιλά… ιταλικά. Είναι εκεί απ’ όπου φεύγουν οι πτήσεις για Ιταλία, περίπου 400 την εβδομάδα, γι’ αυτό τα καταστήματα έχουν ιταλικό στιλ, και οι υπάλληλοι μιλούν ιταλικά.
Ανάμεσα στα δύο τέρμιναλ του αεροδρομίου, υπάρχει ένα μεγάλο αίθριο που όταν ο καιρός το επιτρέπει μοιάζει με μια μεγάλη χαρούμενη πλατεία με πολλά τραπεζοκαθίσματα από εστιατόρια και καφέ. Είναι η μεγαλύτερη open air περιοχή σε αεροδρόμιο, περίπου 10 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων και συχνά πυκνά μετατρέπεται σε χώρο μεγάλων εκδηλώσεων που προσελκύουν πολύ κόσμο. Το Δεκέμβριο δημιουργείται χριστουγεννιάτικη αγορά, ενώ το καλοκαίρι, ένα μέρος της μετατρέπεται σε χώρο για… τεχνητό σερφ, μια που είναι ένα άθλημα που αγαπούν ιδιαίτερα στο Μόναχο και ας μην έχει θάλασσα. Στη μια πλευρά του αίθριου δεσπόζει μια μεγάλη υπαίθρια διαφήμιση της BMW. “Είναι η μεγαλύτερη υπαίθρια διαφήμιση στον κόσμο” μας εξηγεί η υπεύθυνη του γραφείου τύπου του αεροδρομίου. Ο διαφημιστικός χώρος, στοιχίζει πανάκριβα, νοικιάζεται με το μήνα για 10 μήνες το χρόνο. Τους άλλους δυο χρησιμοποιείται για τς σκοπούς του αεροδρομίου.
Όσον αφορά το ταξιδιωτικό κομμάτι του αεροδρομίου, εδώ συμβαίνει κάτι εκπληκτικό. Όποια ώρα της ημέρα και αν πας, θα νιώσεις εντός του αεροδρομίου μια εκπληκτική ηρεμία. Δε θα δεις συνωστισμό, δεν θα ακούσεις φασαρία, δεν θα δεις αγχωμένους ανθρώπους να τρέχουν να προλάβουν, δεν θα νιώσεις δυσφορία από τον πολύ κόσμο. Και αυτό παρ΄όλο που έχει πλέον ξεπεράσει κατά δυο εκατομμύρια το όριο των 25 εκατομμυρίων επιβατών το χρόνο για τα οποία σχεδιάστηκε.
“Είναι ο τρόπος κατασκευής του και η οργάνωση της διαδικασίας από το τσεκ ιν μέχρι την έξοδο για την πτήση” μας εξηγεί η υπεύθυνη τύπου του αεροδρομίου σε μια ξενάγηση δημοσιογράφων από όλο τον κόσμο που έγινε πριν λίγο καιρό.
Ωστόσο οι Γερμανοί εγκαινίασαν φέτος ένα ακόμη τέρμιναλ δορυφορικό του τέρμιναλ 2, προκειμένου να αυξήσουν την δυναμικότητα κατά 11 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Ρεπορτάζ από τα εγκαίνια με πλούσιο φωτογραφικό υλικό ανεβάσαμε εκείνη την περίοδο.
Για τους ακραιφνείς φίλους των αεροσκαφών, το τερμιναλ 2, διαθέτει ένα εκπληκτικό roof garden όπου μπορεί ο καθένας να πάει για να δει από κοντά τα αεροπλάνα να έρχονται και να φεύγουν ασταμάτητα.
Το αεροδρόμιο του Μονάχου πρωτολειτούργησε το 1992. Η μετακόμιση του σε ένα βράδυ από το παλιό αεροδρόμιο του Μονάχου χαρακτηρίστηκε ως η μεγαλύτερη και πιο επιτυχής που έγινε ποτέ. Το 2003 κατασκευάστηκε και δεύτερο τέρμιναλ. Ανήκει κατά 40% στην τοπική ομοσπονδιακή κυβέρνηση και κατά 60% στην Lufhansa. Αν ποτέ περάσετε από αυτό, αφιερώστε λίγο χρόνο για να περιηγηθείτε στους χώρους του, ιδιαίτερα στο τέρμιναλ 2 και στο νέο δορυφορικό τέρμιναλ στο οποίο φτάνεις με υπόγειο αυτόματο τραίνο.
Το τέρμιναλ 2, χρησιμοποιεί η Lufthansa και τα μέλη της αεροπορικής συμμαχίας Star Alliance. Μάλιστα είναι o 2ος μεγαλύτερος κόμβος της Star Alliance στην Ευρώπη, με 6.3 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο των εταιρειών της συμμαχίας, να διασυνδέονται. Μέλος της Star Alliance είναι και η Aegean. Η τελευταία έχει ένα πολύ μεγάλο πρόγραμμα πτήσεων για το Μόναχο καθώς πετά σε σταθερή ή εποχική βάση από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Καλαμάτα και Ρόδο. Μάλιστα από Θεσσαλονίκη έχει δυο πτήσεις την ημέρα (πρωί – βράδυ).

Δεύτε ένα πολύ ωραίο βίντεο κλιπ στο οποίο πρωταγωνιστούν εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο του Μονάχου και αντικατοπτρίζει την φιλοσοφία του:https://www.youtube.com/watch?v=-lVAAZ6OWQs

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments