Περίπου 18 χιλιάδες πτήσεις χωρίς επιβάτες θα πραγματοποιήσει η Lufthansa τους προσεχείς μήνες. Το ίδιο και άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες όπως η Brussels Airlines, που υπολογίζει να κάνει περίπου τρεις χιλιάδες πτήσεις με ελάχιστους ή καθόλου επιβάτες. Και γιατί δεν τις ακυρώνουν να αποφύγουν έξοδα και επιβάρυνση του περιβάλλοντος; Διότι με βάση τους ισχύοντες ευρωπαϊκούς κανονισμούς, αν μια αεροπορική εταιρεία δεν πραγματοποιήσει το 50% των προγραμματισμένων πτήσεων της, κινδυνεύει να χάσει τις χρονοθηρίδες της (σλοτ), οι οποίες σε πολυσύχναστα αεροδρόμια κοστίζουν αρκετά εκατομμύρια και είναι δυσεύρετες.
Σε κανονικές συνθήκες το όριο είναι 80%, αλλά αύτη την εποχή και λόγω της πανδημίας, η αρμόδια επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης το περιόρισε στο 50%. Ωστόσο και το 50% είναι πολύ, καθώς η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια έχει πέσει κατακόρυφα, κυρίως λόγω της μετάλλαξης Όμικρον και των περιορισμών που έχουν επιβληθεί και πάλι. Έτσι κυβερνήσεις και αεροπορικές εταιρείες, ζητούν από την Κομισιόν να χαμηλώσει και άλλο το ποσοστό των πτήσεων που πρέπει να πραγματοποιήσει μια αεροπορική εταιρεία για να μην χάσει τις χρονοθυρίδες της. Όπως υποστηρίζουν, είναι ανοησία από οικονομικής και περιβαλλοντικής άποψης, να πραγματοποιούνται πτήσεις με άδεια αεροπλάνα, απλά και μόνο για να μην χαθούν τα σλοτ.
Η Κομισιόν που στην αρχή της πανδημίας είχε μειώσει το όριο στο 25%, τώρα διστάζει να το επαναλάβει, ωστόσο ανακοίνωσε μια σειρά από εξαιρέσεις, μερικές από τις οποίες είναι πολύ βολικές. Για παράδειγμα πτήσεις που ακυρώνονται γιατί τα πληρώματα είναι σε καραντίνα, καθώς ήρθαν σε επαφή με κρούσμα, δεν θα προσμετρώνται στις μη πραγματοποιήσιμες πτήσεις.
Αυτό σημαίνει πως στο άμεσο μέλλον θα ακυρωθούν και πάλι χιλιάδες πτήσεις, καθώς οι εταιρείες θα ανακοινώνουν πως δεν έχουν διαθέσιμα πληρώματα γιατί θα είναι σε καραντίνα. Όπως δηλαδή έγινε πριν μερικές μέρες στις ΗΠΑ, που για παρόμοιο λόγο ακυρώθηκαν μερικές χιλιάδες πτήσεις. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα…

guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments