Η KLM ξεκινά να προσθέτει από σήμερα 0,5% Βιώσιμο Καύσιμο (SAF) στις πτήσεις της που θα αναχωρούν από το Άμστερνταμ. Παράλληλα, η εταιρεία θα προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα να αγοράσουν επιπλέον ποσότητα βιώσιμων καυσίμων. Με αυτόν τον τρόπο η KLM στοχεύει να τονώσει την αγορά του SAF. Τα ταξίδια πρόκειται να αλλάξουν στο μέλλον και το SAF θα διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο ως προς αυτό. Έπειτα από την ανανέωση του στόλου και την περαιτέρω καινοτομία στην εταιρεία και στον κλάδο, η KLM δεσμεύεται να προκαλέσει μια ενεργειακή μετάβαση.
Σε σχετική της ανακοίνωση η εταιρεία αναφέρει:
Χάρη στους πελάτες που συμμετέχουν στα προγράμματα Corporate και Cargo SAF, η KLM έχει ήδη ένα σημαντικό μερίδιο στην παγκόσμια αγορά SAF σήμερα. Ωστόσο, με μερίδιο 0,18% το 2019, εξακολουθεί και σήμερα να είναι μικρότερο του 1% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμου. Αντιλαμβανόμαστε ότι η πρόσμιξη του 0,5% στις διαδρομές των επιβατών είναι ένα πολύ μικρό βήμα, αλλά σημαντικό προς την σωστή κατεύθυνση και ελπίζουμε ότι και άλλες αεροπορικές εταιρείες θα ακολουθήσουν σύντομα. Θα πρέπει να συνεργαστούμε με όλες τις πλευρές γύρω μας και να βρούμε σταθερές λύσεις και καινοτομίες για να ανοίξουμε περαιτέρω την αγορά του SAF.
Μείωση εκπομπών CO2 κατά τουλάχιστον 75%…
Οι εκπομπές CO2 του SAF που προμηθεύεται σήμερα η KLM είναι κατά 75% τουλάχιστον χαμηλότερες από αυτές της ορυκτής κηροζίνης. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, βραχυπρόθεσμα, το SAF θα είναι το σημαντικότερο μέσο για την δραστική μείωση των εκπομπών άνθρακα, συμβάλλοντας έτσι στο να γίνει πιο βιώσιμη η αεροπορία. Το κόστος του νέου αυτού καυσίμου είναι τουλάχιστον τέσσερις φορές πιο υψηλό και η παραγωγή υστερεί. Με την αύξηση της ζήτησης η KLM ελπίζει να αναπτύξει περαιτέρω την αγορά του SAF έτσι ώστε η προσφορά να κλιμακωθεί και τα βιώσιμα καύσιμα να γίνουν τελικά πιο οικονομικά.
Στόχοι SAF…
Από την 1η Ιανουαρίου 2022 η Γαλλία θα εισάγει ένα υποχρεωτικό ποσοστό πρόσμειξης SAF στα καύσιμα. Κάτι τέτοιο δεν είναι ακόμα υποχρεωτικό στην Ολλανδία. Εντός Ευρώπης υπάρχει πρόταση για την επίτευξη υποχρεωτικού ποσοστού SAF 2% έως το 2025 για όλες τις πτήσεις εντός Ευρώπης και από την Ευρώπη. Η KLM και οι εταίροι της στη συμμαχία Clean Skies for Tomorrow είχαν ανακοινώσει πρόσφατα ότι φιλοδοξούν να πετύχουν ένα ποσοστό SAF 10% σε παγκόσμιο επίπεδο το 2030. Για τον σκοπό αυτό η KLM αποφάσισε τώρα να ξεκινήσει να προσθέτει περισσότερο SAF εθελοντικά.
Επιπλέον, ο όμιλος Air France-KLM, η KLM και η Air France έχουν δεσμευθεί για την τροχιά μείωσης του άνθρακα που έχει χαράξει για τον τομέα των αερομεταφορών η πρωτοβουλία Science Based Targets. Το γεγονός αυτό διασφαλίζει ότι οι στόχοι της KLM είναι σύμφωνοί με τους στόχους της Συμφωνίας του ΟΗΕ για το κλίμα που υπεγράφη στο Παρίσι (μηδενική εκπομπή το 2050). Η αυξημένη χρήση του SAF είναι βασικός παράγοντας για την επίτευξη αυτών των στόχων.
Χρέωση στην τιμή του εισιτηρίου…
Η αναλογία SAF 0,5% θα προστεθεί στο SAF που ήδη χρησιμοποιείται για τους πελάτες που έχουν ενταχθεί στα SAF προγράμματα της KLM – Corporate και Cargo της KLM. Στην τιμή του εισιτηρίου θα προστεθεί μια επιπλέον χρέωση για το επιπλέον SAF. Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες της KLM θα συνεισφέρουν αυτόματα στην αγορά βιώσιμων καυσίμων. Η προσαύξηση θα κυμαίνεται από 1 έως 12 ευρώ ανά εισιτήριο, ανάλογα με την απόσταση που διανύεται και την κατηγορία θέσης (οικονομική ή Business).
Η KLM θα χρησιμοποιήσει αυτή την συνεισφορά από την πλευρά των πελατών για να χρηματοδοτήσει μια τυπική πρόσμιξη SAF 0,5% σε όλες τις πτήσεις από το Άμστερνταμ.