Ένα ακόμη δράμα ζουν δεκάδες τουριστικά γραφεία στη χώρα μας. Αναφερόμαστε σ΄αυτά που είχαν πραγματοποιήσει κρατήσεις ξενοδοχείων και άλλων τουριστικών υπηρεσιών μέσα από την πλατφόρμα της Special tours, μια ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα από το 1987.
Και αυτό γιατί τα τουριστικά γραφεία πληρώνουν για δεύτερη φορά τις κρατήσεις που έκαναν, καθώς το Special Tours ανέστειλε τη λειτουργία του χωρίς να τακτοποιήσει τις κρατήσεις για τις οποίες είχε πληρωθεί. Καθημερινά πελάτες που φτάνουν σε ξενοδοχεία που έκλεισαν σε όλο τον κόσμο, μαθαίνουν στη ρεσεψιόν πως η κράτηση τους δεν ισχύει, οπότε τα τουριστικά γραφεία σπεύδουν να τις τακτοποιήσουν. Καθώς τα τουριστικά γραφεία βιώνουν την δυσκολότερη περίοδο στην ιστορία τους, αυτό το «φέσι» πονάει πολύ.
Θυμίζουμε την ιστορία. Το Special tours, ήταν μια ελληνική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1987 και δραστηριοποιούνταν στην πώληση μόνο σε τουριστικά γραφεία (όχι σε ιδιώτες) ξενοδοχειακά δωμάτια και άλλες τουριστικές υπηρεσίες. Ήταν η παλιότερη αντίστοιχη πλατφόρμα στην Ελλάδα και από τις παλιότερες στην Ευρώπη. Οι εκατοντάδες τουριστικοί πράκτορες που την χρησιμοποιουσών προκειμένου να κλείνουν δωμάτια για τους πελάτες τους, δήλωναν απόλυτα ευχαριστημένοι από την συνεργασία τους με το Special Tours, το οποίο χαρακτήριζαν άψογο. Όλα αυτά μέχρι το απόγευμα τις προηγούμενης Τρίτης, που με μια ολιγόλογη ανάρτηση στην ιστοσελίδα του, το Special Tours ανακοίνωσε πως διακόπτει την λειτουργία του, επικαλούμενο τις παρούσες συνθήκες, χωρίς να διευκρινίσει λεπτομέρειες. Έκτοτε έκλεισε το τηλεφωνικό κέντρο και δεν απαντά στα mail. Τώρα οι τουριστικοί πράκτορες είναι εξοργισμένοι καθώς θεωρούν τον τρόπο που αυτό έγινε εκ του πονηρού..
Και ενώ μέχρι την Τρίτη οι τουριστικού πράκτορες έπιναν νερό στο όνομα του Special Tours, δεν είχαν την ίδια γνώμη οι ξενοδόχοι. Και αυτό γιατί τα τελευταία χρόνια πριν την πανδημία, δυσκολεύονταν να πάρουν τα χρήματα τους από τις κρατήσεις που έκανε το Special Tours για λογαριασμό τουριστικών γραφείων. Πριν μερικά χρόνια, αδυνατώντας να πληρώσει τα υπόλοιπα στα ξενοδοχεία, το Special Tours ζήτησε διακανονισμό των οφειλών, ενώ αρκετά αποχώρησαν από την συγκεκριμένη πλατφόρμα, φοβούμενα πως το κανόνι κάποτε θα σκάσει.
Η υπόθεση Special Tours, δείχνει το χάσμα που υπάρχει στην επικοινωνία ανάμεσα στους ξενοδόχους και τους τουριστικούς πράκτορες, που δεν μιλάνε, δεν ανταλλάσσουν πληροφορίες και δεν προστατεύουν ο ένας τον άλλον από τις κακοτοπιές. Και αυτό οφείλεται κυρίως στην διαχρονική έλλειψη αλληλοεκτίμησης ανάμεσα στους δυο κλάδους στη χώρα μας.
Άγνωστο είναι το ποσό που το Special Tours οφείλει στα ξενοδοχεία, και στα τουριστικά γραφεία. Κανείς δεν μπορεί να το υπολογίσει καθώς αφορά εκατοντάδες τουριστικά γραφεία και χιλιάδες ξενοδοχεία. Καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι μικροποσά από μερικές εκατοντάδες ευρώ μέχρι μερικές χιλιάδες, πολλοί δεν θα τα διεκδικήσουν καθώς η νομική οδός θα τους στοιχίσει περισσότερα σε χρήμα και εργατοώρες.
Δυστυχώς στη χώρα μας αυτού του είδους τα οικονομικά εγκλήματα επί της ουσίας μένουν ατιμώρητα. Συνέβη και με τις πλατφόρμες αεροπορικών εισιτηρίων που κατέρρευσαν πριν μερικά χρόνια…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments