Στις 5 Νοεμβρίου του 1988, ο Γιώργος Κοσκωτάς έφυγε κρυφά από την Ελλάδα, με το ιδιωτικό αεροσκάφος του Αργυρή Σαλιαρέλη, με τελικό προορισμό τις ΗΠΑ μέσω Ελβετίας και Βραζιλίας. Προηγουμένως ο κυνηγημένος Κοσκωτάς, είχε κάνει άνω κάτω το πολιτικό και μιντιακό σύστημα της χώρας μας, τα οποία διαγκωνίζονταν πιο θα αρπάξει περισσότερα από τα κλεμμένα όπως αποδείχθηκε χρήματα του Κοσκωτά.
Το αεροσκάφος που χρησιμοποιήθηκε για τη διαφυγή του Κοσκωτά, ήταν μάρκας Learjet που πρωταγωνιστούσε στα καθημερινά πρωτοσέλιδα του τύπου.
Έκτοτε στη χώρα μας όταν αναφερόμαστε σε ιδιωτικό αεροσκάφος, το αποκαλούμε Learjet , αν και τις περισσότερες φορές είναι άλλης μάρκας. Άλλωστε στην Ελλάδα η ακρίβεια και η λεπτομέρεια δεν είχαν ποτέ ιδιαίτερη σημασία.
Τα γράφουμε όλα αυτά, γιατί πριν μερικές μέρες παραδόθηκε από την κατασκευάστρια εταιρεία, την Bombardier, το τελευταίο Learjet (φώτο). Η εταιρεία ανακοίνωσε τη διακοπή της παραγωγής κλείνοντας ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία των ιδιωτικών τζετ.
Η ιστορία των Learjet ξεκίνησε στην Ελβετία στα τέλη της δεκαετίας του 1950 από τον επιχειρηματία και εφευρέτη William Powell Lear, από τον οποίο πήρε το όνομα του. Η Ελβετική εταιρεία άλλαξε χέρια μέχρι που κατέληξε στην καναδική Bombardier.
Από το 1963 που πέταξε το πρώτο Learjet, κατασκευάστηκαν περίπου τρεις χιλιάδες αεροσκάφη, εκ των οποίων τα δυο χιλιάδες πετούν ακόμη. Άγνωστο αν μέσα σ’ αυτά είναι και το Learjet με το οποίο διέφυγε ο Κοσκωτάς.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments