Για μια ακόμη φορά ευρωπαϊκά όργανα καταγγέλλουν την τακτική των αεροπορικών εταιρειών να μην επιστρέφουν χρήματα κατά την περίοδο της πανδημίας, αλλά βάουτσερ για πτήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν.
Στην προκειμένη περίπτωση το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο (ΕΕΣ), το οποίο καταγγέλλει ότι αεροπορικές εταιρίες “υποχρέωσαν τους πελάτες τους να δεχθούν κουπόνια αντί της επιστροφής χρημάτων, πρακτική μη σύννομη”, παρά το γεγονός ότι εισέπραξαν κρατικές ενισχύσεις ύψους δισεκατομμυρίων, “η χορήγηση των οποίων δεν συνοδεύθηκε από την προϋπόθεση της επιστροφής χρημάτων στους επιβάτες”.
Συνολικά, μεταξύ Μαρτίου 2020 και Απριλίου 2021, τα κράτη – μέλη κατέβαλαν στις αεροπορικές εταιρείες 35 δισεκατομμύρια ευρώ από δημόσιους πόρους. Από κοινού, η Air France και η KLM έλαβαν περισσότερα από 11 δισεκατομμύρια ευρώ, η Lufthansa περισσότερα από 6 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ οι TUI, TAP και SAS περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο ευρώ η κάθε μία.
Εντούτοις, καταγγέλλει ότι τα κράτη – μέλη “δεν έθεσαν ρητά ως προϋπόθεση για την ενίσχυση των αεροπορικών εταιρειών την επιστροφή χρημάτων στους επιβάτες”, μολονότι η Κομισιόν, εντός των ορίων των περιορισμένων αρμοδιοτήτων της στον τομέα των δικαιωμάτων των επιβατών, είχε καταστήσει σαφές ότι αυτό ήταν επιτρεπτό.
Εν τέλει, τα κράτη – μέλη “άφησαν την ευθύνη της επιστροφής χρημάτων στους επιβάτες αποκλειστικά στις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες ενήργησαν σύμφωνα με τις δικές τους προτεραιότητες όσον αφορά τη χρήση των κρατικών ενισχύσεων”.
Οι ελεγκτές σημειώνουν ότι αυτό είχε ως αποτέλεσμα “οι επιβάτες να τύχουν σημαντικά διαφορετικής μεταχείρισης ανά την ΕΕ”.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments