Την τελευταία δεκαετία, η Ρωσία και η Κίνα προσπαθούν να σπάσουν το δυτικό μονοπώλιο στην παραγωγή επιβατικών αεροσκαφών. Προετοιμάζουν τα δικά τους επιβατικά αεροσκάφη τα οποία αυτή την περίοδο είναι σε φάση πτητικών δοκιμών, προκειμένου να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά. Στόχος τους είναι να καλύψουν όχι μόνο τις δικές τους ανάγκες, αλλά και να τα πουλήσουν σε δυτικές αγορές.
Αν και η προηγούμενη προσπάθεια της Ρωσίας με το Sukhoi Superjet 100 δεν αποδείχθηκε επιτυχής, καθώς δέκα χρόνια μετά μόλις οκτώ αεροπορικές εταιρείες το έχουν εντάξει στο στόλο τους, τώρα η ρωσική αεροπορική βιομηχανία επανέρχεται με ένα ελικοφόρο αεροσκάφος turboprop. Πρόκειται για το Ilyushin Il-114-300 που σε τρεις εκδόσεις θα μπορεί να μεταφέρει 68, 64 ή 42 επιβάτες, εκτελώντας πτήσεις μικρών αποστάσεων.
Το Ilyushin Il-114-300 που βρίσκεται σε φάση δοκιμών, έχει λάβει ήδη τις πρώτες παραγγελίες τις οποίες θα παραδώσει το 2023.
Στόχος των Ρώσων είναι να ανταγωνιστούν τα ευρωπαϊκά ATR 42 και ATR 72 που είναι τα πιο δημοφιλή στην κατηγορία τους.
Έχει βάσιμες ελπίδες να τα καταφέρει καθώς η άλλη δυτική εταιρεία, η καναδική De Haviland, που παράγει τα Dash 8-400, ανακοίνωσε την διακοπή της παραγωγής λόγω έλλειψης παραγγελιών. Άλλωστε στην Ευρώπη και άλλες προηγμένες χώρες, τα αεροπορικά δρομολόγια μικρών αποστάσεων αντικαθίστανται σταδιακά από τα τρένα για περιβαλλοντικούς λόγους.
Έτσι λοιπόν δεν αποκλείεται στο άμεσο μέλλον να ταξιδεύουμε με ρωσικής κατασκευής επιβατικά αεροπλάνα, ενώ οσονούπω έρχονται και τα κινεζικά.
Όσον αφορά στο Ilyushin Il-114-300, μια από τις καινοτομίες του είναι ότι θα μπορεί να προσγειώνεται και σε μη ασφαλτοστρωμένες επιφάνειες, πχ χώμα, χόρτο, ακόμη και πάγο.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments