Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά χθες, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου με τίτλο «Προορισμός Ελλάδα | Επικοινωνία σε δύσκολους καιρούς…» που διοργάνωσε διαδικτυακά ο ΣΕΤΕ και η Marketing Greece.
Την έρευνα με τίτλο «Η προβολή της Ελλάδος την επόμενη μέρα» έκανε η γνωστή εταιρεία MRB Hellas και την παρουσίασε με τον δικό του απολαυστικό τρόπο ο διευθύνων σύμβουλος της Δημήτρης Μαύρος.
Στην έρευνα έλαβαν μέρος μέλη του ΣΕΤΕ, δηλαδή άνθρωποι του τουρισμού και μόνο, και όπως είπε ο κ. Μαύρος, «είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες έρευνες που έχουμε κάνει, καθώς έχει ενδιαφέρον για την ίδια τη χώρα αφού έχει σημεία πραγματικούς θησαυρούς».
Στο ερώτημα «πως κρίνεται την τουριστική προβολή τα τελευταία πέντε χρόνια στο διεθνές κοινό» το 53% των ερωτηθέντων απάντησαν πως είναι ικανοποιημένοι από την προβολή της χώρας αλλά μόνο το 37% απάντησαν πως είναι ικανοποιημένοι από την προβολή των επιμέρους προορισμών της χώρας.
Σε ότι αφορά στην αξιολόγηση στοιχείων της επικοινωνίας που ακολουθεί η χώρα, το 62,9% πιστεύει πως η προβολή της χώρας εργαλειοποιείται και χρησιμοποιείται για εσωτερικούς πολιτικούς λόγους. Επίσης το 51% πιστεύει πως η αισθητική της επικοινωνίας της χώρας είναι μοντέρνα και σύγχρονη και ανταποκρίνεται στις διεθνείς τάσεις.
Ωστόσο μόλις το 34,3% πιστεύει πως η προβολή γίνεται με τεχνοκρατικά και επαγγελματικά κριτήρια, μόλις το 33,6% πιστεύει πως η προβολή γίνεται με συνέπεια και συνέχεια και μόλις το 21,7% πιστεύει πως οι πόροι για την προβολή της χώρας είναι επαρκείς.
Σε ότι αφορά στην προβολή των επιμέρους προορισμών της χώρας όλα τα παραπάνω ποσοστό είναι ακόμη πιο αρνητικά με την εργαλειοποιήση για πολίτικους λόγους να ανεβαίνει στο 65,1%, κάτι που όσοι ζούμε στην περιφέρεια το γνωρίζουμε πολύ καλά. Επίσης το 81,1% πιστεύει πως οι επιμέρους ελληνικοί προορισμοί δεν προβάλλονται επαρκώς.
Στην ερώτηση «τι συμβάλει θετικά στην ανάδειξη της χώρας στο εξωτερικό» μακράν τα δυο πρώτα είναι η ιστορική κληρονομιά τη χώρας με 71% και η γαστρονομία με 62,9%.
Σε παρόμοια ερώτηση για το τι θα μπορούσε να συμβάλει θετικά στην ανάδειξη της χώρας στο εξωτερικό, το 55,9% πιστεύει η γαστρονομία (προϊόντα, φαγητό, κρασί) και το 53,8% η ιστορική μας κληρονομιά.
Σε άλλη ερώτηση, ενώ το 67% των ερωτηθέντων πιστεύει πως δεν υπάρχει κοινή επικοινωνιακή στρατηγική της χώρας με τους επιμέρους προορισμούς, το 96% (δηλαδή όλοι) πιστεύει πως επιβάλλεται να υπάρξει κοινή στρατηγική και συντονισμός.
Επίσης:
-Το 82,5% πιστεύει πως πρέπει ο προορισμός να έχει σύγχρονη ψηφιακή παρουσία.
-το 82,5% να έχει marketing plan
-Το 72,7 να έχει συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα
-Το 69,2 να υπάρχει Οργανισμός Τουρισμού με την συμμετοχή τοπικής αυτοδιοίκησης και ιδιωτών ακολουθώντας τα διεθνή μοντέλα.
-το 56,6% να έχει συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες και tour operators
-To 50,3% να συμμετέχει σε τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού.
Στο ερώτημα πως αξιολογείται την παρουσία της Marketing Greece, το 89% απάντησε σημαντική ή πολύ σημαντική και ανάλογα ποσοστά αφορούν και επιμέρους ενέργειες της εταιρείας.
Τέλος στην κρίσιμη ερώτηση πότε θα ανακάμψουν οι επιχειρήσεις από τις επιπτώσεις της πανδημίας, μόλις το 2% απάντησε το 2021, το 32% απάντησε το 2022 και το 60% το 2023.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments