Στο Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώνεται οσονούπω το πολύ ενδιαφέρον τουριστικό workshop που διοργανώνει η FVW Medien. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες τουριστικής πληροφόρησης στη Γερμανία, η οποία αυτές τις μέρες πραγματοποιεί με τουριστικούς πράκτορες από τη χώρα της fam trip στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική. Στόχος ειναι η γνωριμία και προώθηση των δυο περιοχών στη Γερμανική αγορά. Το workshop παρακολουθούν οι Γερμανοί συμμετέχοντες στο fam trip και Έλληνες επαγγελματίες του τουρισμού.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πάνελ του σημερινού workshop, ήταν αυτό που συντόνισε ο αρχισυντάκτης της FVW Medien, Klaus Hildebrand, και συμμετείχαν εκπρόσωποι μεγάλων tour operators από τη Γερμανία που όλοι μαζί υπό κανονικές συνθήκες φέρνουν την Ελλάδα εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο. Συγκεκριμένα συμμετείχαν εκπρόσωποι των Attika Reisen, FTI Group, LMX Touristik και TUI.

Μερικά από τα ενδιαφέροντα που ακούστηκαν ήταν:

-Υπάρχει σημαντική ζήτηση για την Ελλάδα για το υπόλοιπο της φετινής περιόδου, ωστόσο αυτή αφορά κυρίως τους δημοφιλείς προορισμούς όπως η Κρήτη, η Ρόδος η Κως και τα νησιά του Ιονίου. Στους μικρότερους προορισμούς δεν υπάρχει ζήτηση καθώς τα περισσότερα ξενοδοχεία έχουν κλείσει, ενώ οι αεροπορικές συνδέσεις είναι ελλιπείς ή ανύπαρκτες.
-Η Ελλάδα ήταν φέτος ο νούμερο ένα προορισμός στη Γερμανία καθώς οι άλλοι προορισμοί της Μεσογείου ήταν κλειστοί ή έκλεισαν πολύ νωρίς. Το χαρακτηριστικό των φετινών κρατήσεων ήταν πως οι περισσότερες αφορούσαν κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.
-Στην επιστροφή τους οι τουρίστες αυτό που ανέφεραν στις εντυπώσεις τους ήταν πως στην Ελλάδα αισθάνονταν ασφαλείς τόσο στα ξενοδοχεία όσο και έξω από αυτά. Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν, ένιωθαν πιο ασφαλείς στην Ελλάδα από το να μείνουν στη Γερμανία. Όχι όμως στα αεροδρόμια και στα αεροπλάνα καθώς φαίνεται πως οι αεροπορικές μετακινήσεις προβληματίζουν αρκετά.
-Στην Ελλάδα οι Γερμανοί τουρίστες δεν έμειναν κλεισμένοι μέσα στα ξενοδοχεία τους, καθώς έκαναν αρκετές εκδρομές για να ανακαλύψουν την περιοχή και να επισκεφτούν αξιοθέατα. Προτίμησαν όμως να περιηγηθούν μόνοι τους και όχι με οργανωμένα γκρουπ.
-Οι Γερμανοί tour operators δήλωσαν σχεδόν ενθουσιασμένοι από την ευελιξία των Ελλήνων ξενοδόχων όσων αφορά τα συχνά προβλήματα που προκύπτανε από την επιβολή περιορισμών και άλλων κυβερνητικών αποφάσεων. Όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν και το επόμενο καλοκαίρι θα χρειαστεί ευελιξία από τους ξενοδόχους και τις αεροπορικές εταιρείες κυρίως στις οικονομικές συναλλαγές.
-Οι κρατήσεις για την επόμενη χρονιά ξεκίνησαν, ωστόσο είναι συγκρατημένες και οι περισσότερες από αυτές αφορούν κρατήσεις που αρχικά ήταν για το φετινό καλοκαίρι και μεταφέρθηκαν για του χρόνου.
-Καθώς δεν γίνονται πολλές κρατήσεις, δεν υπάρχουν μετρητά στους tour operators για να κάνουν προκρατήσεις στα ξενοδοχεία και να δώσουν προκαταβολές. Ωστόσο αυτές οι προκαταβολές βοηθούσαν τα ξενοδοχεία να επιβιώσουν το χειμώνα και να προετοιμαστούν για το καλοκαίρι. Αυτός ο τρόπος φαίνεται πως πλέον αλλάζει, καθώς πηγαίνουμε από το early booking στο late booking. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο εκπρόσωπος της TUI «αυτό που ζούμε φέτος είναι ένα τεστ για τις αλλαγές που θα έρθουν σύντομα στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς».
Το πως θα στηριχθούν οι ξενοδόχοι – συνεργάτες των tour operators, είναι κάτι που προβληματίζει καθημερινά τους τελευταίους.
Η Ελλάδα θα είναι στους τοπ προορισμούς στη Γερμανία και το επόμενο καλοκαίρι. Ωστόσο αυτό δεν περιλαμβάνει τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική καθώς θα συνεχίσουν να παίζουν μικρό ρόλο στα προγράμματα των Γερμανικών τουριστικών γραφείων. Και αυτό παρ’ όλο που η Θεσσαλονίκη έχει πλήθος αεροπορικών συνδέσεων με πολλές πόλεις της Γερμανίας και βρίσκεται σε απόσταση μόλις δυο ωρών. Ως αιτία αναφέρθηκε η μικρή αναγνωσιμότητα και η έλλειψη προωθητικών ενεργειών.
Για την Χαλκιδική οι εκπρόσωποι των tour operators παραδέχθηκαν πως υπάρχουν καλά ξενοδοχεία και πολλές ευκαιρίες ανάπτυξης, προβληματίστηκαν ωστόσο για το τι υπάρχει έξω από αυτά.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments