Του Σάκη Παπαδόπουλου

 

Είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια εκπρόσωποι σημαντικών φορέων της Θεσσαλονίκης (τουριστικών και μη) έχουν εκφραστεί δημόσια με καθόλου κολακευτικά λόγια για τον Οργανισμό Τουρισμού της Θεσσαλονίκης, υποστηρίζοντας (δημόσια), πως επί της ουσίας αυτός δεν κάνει τίποτε ουσιαστικό για την προβολή και προώθηση της πόλης. Τώρα όλοι αυτοί οφείλουν να ζητήσουν συγνώμη.

Και αυτό γιατί ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, σάρωσε σε τουριστικά βραβεία που απονεμήθηκαν πρόσφατα στην Αθήνα με την ονομασία Tourism Awards. Από αυτά που για να είσαι υποψήφιος πληρώνεις μερικές εκατοντάδες ευρώ και φυσικά σε όσες περισσότερες κατηγορίες είσαι υποψήφιος τόσα περισσότερα θα πληρώσεις και θα πάρεις. Ο Οργανισμός κέρδισε τρία από τα 170 και πλέον βραβεία που απονεμήθηκαν από τους διοργανωτές, και για να τα παραλάβει κατέβασε στην Αθήνα ένα τσούρμο κόσμο. Τις συγκεκριμένες βραβεύσεις διοργάνωσε ένας εκδοτικός όμιλος με πολυσχιδή δραστηριότητα.

Σύμφωνα με το ευφάνταστο δελτίο τύπου του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, τα συγκεκριμένα βραβεία “αναδεικνύουν τις καλύτερες πρακτικές και καινοτόμες πρωτοβουλίες φορέων και επιχειρήσεων του τουρισμού στην Ελλάδα”.

Σύμφωνα πάντα με το ίδιο δελτίο τύπου “Τους φορείς και τις τουριστικές επιχειρήσεις  που βραβεύτηκαν επέλεξε Ειδική Κριτική Επιτροπή, αποτελούμενη από γνωστές προσωπικότητες του τουρισμού, ακαδημαϊκούς διεθνούς εμβέλειας, επιτυχημένους practitioners και γνωστούς συμβούλους επιχειρήσεων.”

Προφανώς όλοι αυτοί οι σοφοί του τουρισμού και του επιχειρείν, θεώρησαν ως καλή πρακτική να επιχορηγήσει ο Οργανισμός το καρναβάλι του Σοχού, η παρόμοιες τοπικής εμβέλειες εκδηλώσεις και πανηγύρια.

Είναι προφανές πως ο Οργανισμός Τουρισμού της Θεσσαλονίκης, ακόμη δεν κατάλαβε ποιος είναι ο ρόλος του. Ότι δηλαδή υπάρχει για να προβάλει τη Θεσσαλονίκη στο εξωτερικό και όχι στους Θεσσαλονικείς. Και μάλιστα να το κάνει με σύγχρονο τρόπο και όχι στέλνοντας στην τουριστική έκθεση στο Παρίσι ως εκπρόσωπο τον… Δήμαρχο Χαλάστρας. Μπορεί ο συγκεκριμένος να είναι εξαιρετικός ως δήμαρχος άλλα δεν έχει καμιά σχέση με το τουριστικό μάρκετινγκ και την προώθηση.

Την ίδια ώρα μαθαίνουμε πως ο Οργανισμός αρνήθηκε να δώσει 20 χιλιάδες ευρώ στην τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους της Ευρώπης, την Wiz air, που διακινεί εκατομμύρια επιβάτες. Η Wizz Air πρότεινε να διαφημίσει μέσα από τα δικά της κανάλια προβολής την πόλη, στις περιοχές απ’ όπου πετά για Θεσσαλονίκη. Προφανώς οι άνθρωποι του Οργανισμού πιστεύουν πως τους τουρίστες στη Θεσσαλονίκη τους φέρνουν τα καρναβάλια ή τα βραβεία και όχι οι αεροπορικές εταιρείες.

Όπως και άλλη φορά έχουμε γράψει, η τουριστική προβολή και προώθηση της Θεσσαλονίκης έχει μπει εδώ και καιρό στον αυτόματο. Λίγα ουσιαστικά πράγματα γίνονται πλέον και από λίγους. Έτσι δεν αποτελεί έκπληξη ότι η άνοδος του τουρισμού της Θεσσαλονίκης έχει ανακοπεί. Τα στοιχεία που θα ανακοινώσει σε αυριανή εκδήλωση η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, θα δείχνουν πως στα πεντάστερα και τετράστερα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης υπάρχει στασιμότητα ενώ στα τριάστερα και κάτω σημαντική πτώση. Φυσικό δεν είναι…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments