Γράφει ο Σάκης Παπαδόπουλος

Οι Κινέζοι πιστεύουν πως τα ξενοδοχεία του μέλλοντος είναι αυτά που στηρίζονται στα… ρομπότ. Έτσι έχουν ήδη δημιουργήσει ξενοδοχεία (έχουμε αναφερθεί σχετικά σε άλλες αναρτήσεις) στα οποία ρομπότ, άλλοτε με ανθρώπινη μορφή και άλλοτε όχι, αναλαμβάνουν να σε τσεκάρουν κατά την άφιξη σου στο ξενοδοχείο, ρομπότ μεταφέρουν τις αποσκευές σου στο δωμάτιο και ρομπότ σε σερβίρουν στην τραπεζαρία. Επίσης έξυπνες συσκευές βρίσκονται πάντα στο δωμάτιο σου για να σε ξυπνήσουν, να απαντήσουν σε κάθε σου απορία, να κάνουν κράτηση σε εστιατόριο ή θεάματα κλπ.

Αντίθετα οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί, πιστεύουν πως τα ξενοδοχεία του μέλλοντος είναι αυτά που στηρίζονται στους ανθρώπους. Επίσης έχουν περιβαλλοντικό προσανατολισμό, όχι μόνο στον τρόπο λειτουργίας τους, αλλά προσπαθώντας να δημιουργήσουν την ανάλογη κουλτούρα στους πελάτες τους. Για παράδειγμα στο μπάνιο δεν θα βρεις άπειρα πλαστικά μπουκαλάκια με σαμπουάν, αλλά μεγάλες συσκευασίες για να χρησιμοποιήσεις μόνο αυτό που χρειάζεσαι. Δεν παραλαμβάνεις την κάρτα του δωματίου σου μέσα σε ένα χάρτινο φάκελο, άλλα με ένα μικρο post-it κολλημένο πάνω στην κάρτα με το νούμερο του δωματίου.

Για τους Ευρωπαίους, το ξενοδοχείο του μέλλοντος είναι αυτό που κοινωνικοποιεί τους πελάτες του, τους κάνει μια παρέα. Έτσι στην τραπεζαρία όπου σερβίρεται το πρωινό, τα τραπέζια είναι μεγάλα πολλών ατόμων. Θα φας το πρωινό σου παρέα με άλλους πελάτες, με τους οποίους θα ανταλλάξεις μερικές κουβέντες ή μπορεί και να γίνουν φίλοι σου.

Ο σχεδιασμός των δωματίων και των κοινόχρηστων χώρων είναι μοντέρνος, πρακτικός και εύχρηστος. Κυριαρχεί η pop αισθητική με έντονα χρώματα και η street art. Από τα δωμάτια λείπουν οι περιττές πολυτέλειες χάριν της άνεσης. Δεν θέλουν να σε κάνουν να νιώσεις σαν κάτι παραπάνω από αυτό που είσαι, αλλά να σε φιλοξενήσουν σε ένα χώρο έτσι όπως θα ήθελές να είναι το σπίτι σου.

Για τους Ευρωπαίους το ξενοδοχείο του μέλλοντος είναι μέρος της περιοχής που βρίσκεται. Έτσι διοργανώνει στους χώρους του εκδηλώσεις (εκθέσεις, συναυλίες, μαθήματα γιόγκα πάρτι, DJ set κλπ) στις οποίες ευπρόσδεκτοι είναι όχι μόνο οι πελάτες αλλά και οι κάτοικοι της γύρω περιοχής.

Το ξενοδοχείο του μέλλοντος κατά τους Ευρωπαίους είναι μέρος της εμπειρίας του ταξιδιού σου και σε προκαλεί (και διευκολύνει) να ανεβάσεις την εμπειρία σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ήδη μεγάλες ξενοδοχειακές εταιρείες δημιουργούν νέες αλυσίδες ξενοδοχείων με προσανατολισμό όλα αυτά που περιγράψαμε. Η Accor δημιούργησε την JO & JOE, η Marriott την Moxy κλπ. Ένα Moxy άνοιξε πριν μερικές μέρες στην Πάτρα (φώτο), ενώ ένα ξενοδοχείο της λατινοαμερικάνικης Selina θα ανοίξει, άγνωστο πότε, στη Θεσσαλονίκη.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar