Λίγο πριν ξεκινήσει η φετινή τουριστική περίοδος στη χώρα μας, κάπου εκεί στις αρχές του Ιούνη, υπήρχε μια μικρή ελπίδα πως η φετινή σαιζόν θα έφτανε μακριά, ακόμη και μέχρι το Νοέμβριο. Οι αισιόδοξοι πίστευαν πως οι Ευρωπαίοι σιγά σιγά θα ξεθαρρέψουν και τελικά θα ταξιδέψουν για τις διακοπές τους το φθινόπωρο.
Δυστυχώς τα πράγματα εξελίχθηκαν εντελώς διαφορετικά, καθώς όλα δείχνουν πως η φετινή περίοδος θα τελειώσει πριν βγει αυτό ο μήνας, ο Αύγουστος.
Κοντολογίς μόλις ολοκληρωθούν οι διακοπές των Ελλήνων, τα περισσότερα καλοκαιρινά ξενοδοχεία θα κλείσουν καθώς και πολλές επιχειρήσεις στα τουριστικά θέρετρα. Όλα αυτά εκτός κάποιου θεαματικού απροόπτου.
Και αυτό γιατί η έξαρση των κρουσμάτων στην Ευρώπη, έφερε νέα περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις, περιορίζοντας δραματικά τις κρατήσεις. Επίσης, βασικές αγορές για τη χώρα μας δεν άνοιξαν ποτέ, όπως οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Τουρκία κλπ, ή άνοιξαν και έκλεισαν όπως τα Βαλκάνια.
Καθώς λοιπόν δεν υπάρχουν κρατήσεις για Σεπτέμβριο, τα ξενοδοχεία θα κατεβάσουν ρολά για να περιορίσουν τις ζημιές και να σκεφτούν πως θα επιβιώσουν τον χειμώνα, ώστε να φωνάξουν «παρών» την επόμενη τουριστική περίοδο, με την ελπίδα πως ο εφιάλτης θα έχει τελειώσει μέχρι τότε.
Η αλήθεια είναι πως λίγο πριν την έναρξη της φετινής περιόδου, υπήρξε μια μικρή αισιοδοξία στους ανθρώπους του τουρισμού, αισιοδοξία την οποία δημιούργησαν τα θετικά δημοσιεύματα του ξένου τύπου για την Ελλάδα, η καλή διαχείριση της υγειονομικής κρίσης και η κακή υγειονομική κατάσταση σε άλλες ανταγωνιστικές αγορές. Αισιοδοξία όχι για κέρδη αλλά για ελεγχόμενες ζημιές ή στην καλύτερη περίπτωση ίσα βάρκα ίσα νερά.
Δυστυχώς το δεύτερο κύμα του κορονοϊού, που το περιμέναμε αργά το φθινόπωρο αλλά ήρθε νωρίτερα και βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά και λάθη που έγιναν στην διαχείριση της επανεκκίνησης του ελληνικού τουρισμού (όπου λαλούν πολλά άσχετα κοκόρια…), εκμηδένισαν τις ελπίδες πολύ γρήγορα. Αυτοί που δεν άνοιξαν τις επιχειρήσεις τους νιώθουν δικαιωμένοι, αυτοί που τις άνοιξαν αναλογίζονται «στερνή μου γνώση…»
Αυτό που απασχολεί πλέον την τουριστική μας βιομηχανία είναι το πως θα καταφέρει να επιβιώσει τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται και το αν η κατάσταση βελτιωθεί το επόμενο καλοκαίρι, κάτι που πριν μερικούς μήνες θεωρούνταν αυτονόητο αλλά πλέον δεν είναι…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments