Το περιστατικό που συνέβη την Παρασκευή στο αεροδρόμιο της Μήλου, όταν ελικοφόρο αεροσκάφος της Olympic Air, την ώρα που τροχοδρομούσε προς τη θέση στάθμευσης παρασύρθηκε εκτός διαδρόμου από ριπές ανέμου, έδωσε την ευκαιρία σε μέρος του τύπου να οργιάσει και πάλι. «Τρόμος στον αέρα» ανέφεραν οι τίτλοι κάποιων ενημερωτικών ιστοσελίδων, την ώρα που το περιστατικό συνέβη στο έδαφος. Άλλα μιλούσαν για έντρομους επιβάτες, αν και όπως δείχνει η φωτογραφία, αυτοί εγκατέλειψαν το αεροσκάφος με τις αποσκευές τους, που μόνο τρόμο δεν δείχνει. Ένα από τα πιο γνωστά ενημερωτικά σάιτ μιλούσε για φωτιά στο αεροσκάφος, ίσως επειδή έσπευσε ως όφειλε όχημα της πυροσβεστικής, οπότε ο συντάκτης βλέποντας τη φωτογραφία έγραψε το δικό του αφήγημα. Λίγο μετά, αυτό περι φωτιάς διορθώθηκε.
Δεν είναι η πρώτη φορά. Το ίδιο συνέβη τον Ιούλιο του 2019 όταν παρόμοιο αεροσκάφος της Sky Express, την ώρα που έκανε αναστροφή στο αεροδρόμιο της Νάξου, βρέθηκε εκτός διαδρόμου. Και τότε τα δημοσιεύματα οργίασαν αμφισβητώντας ανοιχτά την ασφάλεια της συγκεκριμένης αεροπορικής εταιρείας, σε βαθμό που μας έκανα να γράψουμε τότε το παρακάτω άρθρο με τίτλο «Μην (ξανα)πυροβολείτε την Sky Express…»
https://omorfataxidia.gr/…/min-xana-pyrovoleite-tin…/
Δυστυχώς έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η δημοσιογραφία έπαιζε θετικό ρόλο στην ελληνική κοινωνία.
Ωστόσο το θέμα μας είναι τα αεροδρόμια στα νησιά. Δυστυχώς το περιστατικό της Παρασκευής έδειξε για μια ακόμη φορά πόσο εκτεθειμένα είναι στα καιρικά φαινόμενα. Κοντολογίς τα περισσότερα είναι φτιαγμένα σε λάθος θέσεις, όχι μόνο γιατί είναι εκτεθειμένες σε έντονα καιρικά φαινόμενα αλλά και γιατί οι διάδρομοι τους είναι μικροί σε μήκος και στενοί σε πλάτος. Λες και φτιάχτηκαν μόνο για τα Shorts και τα Dornier της παλιάς Ολυμπιακής, που κατ’ αποκλειστικότητα τότε εξυπηρετούσε τα νησιά.
Εύκολα θα ισχυριστεί κανείς ότι τα νησιά είναι μικρά και δεν υπήρχαν εναλλακτικές όταν τα έφτιαχναν. Δεν ισχύει παντού αυτό. Όπως μας είπαν πρόσφατα παράγοντες νησιών της Δωδεκανήσου, όταν οι Ιταλοί παρέδωσαν τα νησιά στην Ελλάδα το 1948, άφησαν χάρτες με τις ενδεδειγμένες θέσεις για αεροδρόμια. Δυστυχώς αυτά φτιάχτηκαν αλλού, για να εξυπηρετήσουν ντόπια συμφέροντα ώστε να απαλλοτριωθούν άνευ αξίας βοσκοτόπια. Σε άλλα νησιά συνέβη το αντίθετο. Αν και υπήρχε χώρος, κατασκευάστηκαν μικροί διάδρομοι για να μην απαλλοτριωθούν τα κτήματα κάποιων.
Οι μικροί εκτεθειμένοι διάδρομοι δε είναι τα μόνα κουσούρια που έχουν αυτά τα αεροδρόμια. Σχεδόν σε όλα δεν υπάρχουν επαρκείς θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών που να εξυπηρετήσουν πχ ιδιωτικά τζετ (ακόμη και στη Μύκονο), δεν παρέχουν ανεφοδιασμό σε καύσιμα, και σε άλλα οι αερολιμενικές υποδομές είναι για γέλια και για κλάματα.
Ωστόσο όταν έχεις αεροδρόμια με μικρούς διαδρόμους, αυτά μπορούν να υποδεχτούν περιορισμένους τύπους αεροσκαφών, όταν δεν παρέχεις ανεφοδιασμό καυσίμων τότε μπορείς να υποδεχτείς μόνο κοντινές πτήσεις, όταν δεν έχεις χώρους στάθμευσης σε αποφεύγει η εύρωστη πελατεία, όταν δεν έχεις αξιοπρεπή κτίρια τους ταλαιπωρείς όλους. Κοντολογίς κρατούν χαμηλά τον πήχη της οικονομικής και τουριστικής ανάπτυξης των νησιών.
Με αυτά τα δεδομένα, είναι απορίας άξιο πως ηρωικοί πιλότοι τα καταφέρνουν θαυμάσια και δεν δίνουν την ευκαιρία στην παραδημοσιογραφία, πολύ πιο συχνά να αναφωνεί «τρόμος στον αέρα».

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments