Μπορεί η Σαντορίνη να είναι ένας κορυφαίος προορισμός κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο, ωστόσο οι υποδομές και η οργάνωση για κρουαζιερόπλοια και επιβάτες είναι αυτές μιας υποανάπτυκτης χώρας. Οι επιβάτες πρέπει να περιμένουν ώρες κάτω από τον καυτό ήλιο για να ανέβουν στα Φηρά με το τελεφερίκ, ο προγραμματισμός άφιξης των κρουαζιερόπλοιων δεν λειτουργεί, οι υποδομές για να δένουν τα κρουαζιερόπλοια παρατημένες στην τύχη τους και πολλά ακόμη.
Για το λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε πρόσφατα ευρεία συνάντηση στη Σαντορίνη με πρωτοβουλία της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), στην οποία συμμετείχαν οι αρμόδιοι φορείς του νησιού για να συζητήσουν τα αυτονόητα.

Συγκεκριμένα συζητήθηκαν:

1. Τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται έγκαιρα, τις περιόδους αιχμής του θέρους, που συμβαίνει να υπάρχουν ταυτόχρονες αφίξεις μεγάλου αριθμού κρουαζιεροπλοίων. Τονίστηκε ότι, το σύστημα berth allocation, με τις ιδιαιτερότητες που έχει ο προορισμός αυτός, θα πρέπει να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το συντομότερο ώστε, να ενημερώνονται έγκαιρα οι διαχειρίστριες
εταιρείες, σχετικά με τη δυνατότητα αφίξεως των πλοίων σε συγκεκριμένες ημερομηνίες για να αποφεύγεται συνωστισμός, ο οποίος θα μπορούσε να οδηγήσει σε ταλαιπωρία των επιβατών. Στο σημείο αυτό έγινε αναφορά για τα μέτρα που επιβάλλεται να ληφθούν και στα ημερόπλοια, τα οποία μεταφέρουν μεγάλο αριθμό τουριστών.
2. Η κατασκευή δεύτερου Τελεφερίκ, μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, για εξυπηρέτηση των σημερινών αναγκών.
3. Η κατασκευή αιθουσών παραμονής επιβατών – passenger terminals, καταλλήλως εξοπλισμένων από πλευράς κλιματισμού, για την προστασία των επιβατών από υψηλές θερμοκρασίες. Την αναγκαιότητα αυτών των εγκαταστάσεων ανέδειξαν καταστάσεις του περασμένου θέρους με τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες.
4. Η συντήρηση των τεσσάρων υπαρχόντων ναυδέτων, ώστε να είναι ικανά να εξυπηρετήσουν με ασφάλεια κρουαζιερόπλοια που θα μπορούσαν να προσδεθούν σε αυτά.
5. Η πλήρης τήρηση μέτρων ασφαλείας security, σύμφωνα με τον Διεθνή Κώδικα ISPS, την λιμενική ζώνη και των δύο λιμένων, καθώς και επιτήρηση του θαλάσσιου χώρου πέριξ των πλοίων που παραμένουν στα αγκυροβόλια.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments