Για τον Υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη αυτή είναι μια καλή περίοδος να γίνει δουλειά σε νομοθετικό επίπεδο καθώς υπάρχει χρόνος για διαδικασίες και διαβουλεύσεις. Να μπει μια τάξη στο νομοθετικό χάος που διέπει τον ελληνικό τουρισμό και να καλυφθούν νομοθετικά καινά.
Χθες Δευτέρα ο κ. Θεοχάρης παρουσίασε στο Υπουργικό συμβούλιο το νέο Νομοσχέδιο του Υπουργείου που περιλαμβάνεται μια σειρά διατάξεων, με τις οποίες επιλύονται ζητήματα του τουριστικού κλάδου με σημαντικές οικονομικές, κοινωνικές, αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές προεκτάσεις.
Αναλυτικά, το νέο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού περιλαμβάνει:
1) Τη σύσταση κατά τόπους «Οργανισμών Διαχείρισης και Ανάπτυξης Τουρισμού». Οι Οργανισμοί σύμφωνα και με τις οδηγίες της Επιτροπής Πισσαρίδη, θα αποτελέσουν μέσον κομβικής σημασίας για την αλλαγή του τουριστικού μοντέλου στην Ελλάδα και τη θεραπεία στρεβλώσεων, όπως ο υπερτουρισμός σε συγκεκριμένους προορισμούς και η αντίστοιχη υστέρηση άλλων.
2) Τη θέσπιση «Οργανισμού για την Αξιοποίηση Ιαματικών Πόρων», η οποία αποσκοπεί στην Ανάπτυξη του ιαματικού – θερμαλιστικού τουρισμού ή τουρισμού ευεξίας στην Ελλάδα. Είναι σαφές ότι η Ελλάδα χρειάζεται μια εθνική στρατηγική για την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών και των λοιπών φυσικών πόρων, προκειμένου να διεκδικήσει μερίδιο από τη συγκεκριμένη αγορά, στην οποίαν έως σήμερα δραστηριοποιείται υποτυπωδώς.
3) Την ίδρυση «Φορέα Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης του Ναυαγίου της Ζακύνθου», ο οποίος θα επιληφθεί ειδικά όλων των ζητημάτων προστασίας και ανάδειξης του συγκεκριμένου αξιοθέατου. Το Ναυάγιο της Ζακύνθου θεωρείται τουριστικός πόρος εθνικής σημασίας, καθώς αποτελεί τον δεύτερο σε επισκεψιμότητα και αναγνωρισιμότητα τουριστικό αξιοθέατο στην Ελλάδα, με 4.000 επισκέπτες καθημερινά και άνω του ενός εκατ. σε ετήσια βάση. Ως εκ τούτου χρήζει άμεσης εξειδικευμένης φροντίδας. Είναι γνωστό ότι τοπικά συμφέροντα συγκρούονται, αποτρέποντας κάθε είδους παρέμβαση για την προστασία του σύγχρονου αυτού «μνημείου» αλλά και των επισκεπτών. Ο νέος Φορέας επιφορτίζεται με την προστασία του από τη φθορά και τη διατήρησή του σε επισκέψιμη κατάσταση.
4) Σύσταση «Συμβουλίου Ανάπτυξης Κρουαζιέρας» για τον καλύτερο συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων. Προβλέπεται η εκπροσώπηση όλων των συναρμόδιων υπουργείων σε επίπεδο γενικών γραμματέων, καθώς και η συμμετοχή εκπροσώπων των φορέων.

Τέλος, το νέο Νομοσχέδιο εισάγει μια σειρά από μεμονωμένες διατάξεις σχετικά με θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Τουρισμού. Ενδεικτικά, αναφέρεται:
α) η λειτουργική ενοποίηση κύριων ή μη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων,
β) ο χρόνος απόσυρσης της κυκλοφορίας των ΔΧΤΛ ανοιχτού τύπου αστικής περιήγησης πόλεων,
γ) οι τροποποιήσεις του ν. 4276/2014 (Α’ 155) και του ν. 4442/2016 (Α’ 230) για την υποχρέωση των καταλυμάτων να καταχωρίζουν τον αριθμό γνωστοποίησης στο ΜΗ.Τ.Ε. και
δ) η υπαγωγή στη διαδικασία γνωστοποίησης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, των θεάτρων, κινηματογράφων και κολυμβητικών δεξαμενών που λειτουργούν εντός εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής.
Η κοινή στρατηγική επιδίωξη όλων των διατάξεων στο νέο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού είναι ο περιορισμός της γραφειοκρατίας, στην κατεύθυνση της στήριξης και της διευκόλυνσης των επενδυτικών σχεδίων.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments