Η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι οι δυο μεγαλύτεροι πελάτες του ελληνικού τουρισμού καθώς οι δυο μαζί αντιπροσωπεύουν το 44% των εισπράξεων και των διανυκτερεύσεων στη χώρα μας. Οι Γερμανοί υπερτερούν των Βρετανών σε αφίξεις και δαπάνες και η βασική διαφορά μεταξύ τους είναι ότι οι Γερμανοί προτιμούν καλοκαιρινές διακοπές ‘’all inclusive’’ ενώ οι Βρετανοί καλοκαιρινές διακοπές χωρίς ‘’all inclusive’’.

Αυτά είναι τα συμπεράσματα μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ η οποία μεταξύ άλλων αναφέρει:
To 44% επί του συνόλου των δαπανών, αλλά και των διανυκτερεύσεων για διακοπές «Ήλιος και Θάλασσα» στην Ελλάδα αντιστοιχούν στις δύο σημαντικότερες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα μας, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, φτάνοντας συνολικά τα 8,11 δισ. ευρώ το 2022 και τα 62,15 εκατ. διανυκτερεύσεις με ένα σύνολο αφίξεων πάνω από 6 εκατομμύρια. Επισημαίνεται ότι oι δαπάνες αυτές, πέραν αυτών που έγιναν εντός της χώρας, συμπεριλαμβάνουν και εκείνες που έκαναν οι επισκέπτες και εκτός της χώρας, πχ για τη μετάβασή τους στην Ελλάδα, τις προμήθειες των tour operators κ.ο.κ. Επομένως, οι δαπάνες αυτές δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες με αυτές της Έρευνας Συνόρων της Τράπεζας της Ελλάδος που μετρά μόνο τις δαπάνες που έγιναν εντός της χώρας.
Οι Γερμανοί έχουν προβάδισμα έναντι των Βρετανών, το οποίο όμως γίνεται σαφώς μεγαλύτερο όταν πρόκειται για καλοκαιρινές διακοπές ‘’all inclusive’’. Στη συγκεκριμένη αγορά, οι επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο αντιπροσωπεύουν περίπου το 1/5 επί του συνόλου των αφίξεων και της δαπάνης (19%), ενώ η γερμανική το 1/4 των αφίξεων και πολύ περισσότερο, το 28% της δαπάνης.
Συμπερασματικά και αναλύοντας τα μερίδια αγοράς ανά εθνικότητα για Η&Θ στην Ελλάδα φαίνεται ότι η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου προτιμάει τις διακοπές Η&Θ χωρίς “all inclusive” (μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις αφίξεις), ενώ η γερμανική τις διακοπές Η&Θ all inclusive. Μάλιστα κι ενώ είναι έντονη η προτίμηση των Γερμανών για το προϊόν Η&Θ “all inclusive” (ιδιαίτερα με όρους αφίξεων και δαπάνης), οι Βρετανοί συντάσσονται περισσότερο με τις υπόλοιπες αγορές προτιμώντας το προϊόν Η&Θ χωρίς “all Inclusive”.
Πληροφορίες για την αγορά «Ήλιος και Θάλασσα (Η&Θ)», με διαχωρισμό σε “all inclusive” και χωρίς “all Inclusive”, στην Ελλάδα και σε ανταγωνιστικούς προορισμούς μπορείτε να δείτε σε πρόσφατη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ  ΕΔΩ

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments