Του Σάκη Παπαδόπουλου

Η Star Alliance είναι η μεγαλύτερη από τις τρεις αεροπορικές συμμαχίες που υπάρχουν στον πλανήτη. Επί του παρόντος αποτελείται από 26 αεροπορικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Aegean.
Σε λίγες μέρες, στη 1 Αυγούστου, η Star Alliance θα υποδεχθεί το 27 μέλος της. Μόνο που δεν θα είναι αεροπορική εταιρεία αλλά… σιδηροδρομική. Πρόκειται για τους γερμανικούς σιδηροδρόμους, την Deutsche Bahn (DB), την μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία της Ευρώπης.
Και τι γυρεύει μια σιδηροδρομική εταιρεία μέσα σε μια αεροπορική συμμαχία; Πρόκειται για μια κίνηση με ισχυρό συμβολισμό. Είναι ένα ισχυρό μήνυμα για μια πιο φιλική προς το περιβάλλον εξέλιξη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Κοντολογίς πιστοποιεί την τάση που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια, όπου οι αεροπορικές εταιρίες εκχωρούν δρομολόγια στις σιδηροδρομικές εταιρείες, καθώς η περιβαλλοντική επιβάρυνση ανά επιβάτη είναι από έξι ως 10 φορές μικρότερη.
Τα δρομολόγια που σταδιακά οι αεροπορικές εταιρείες εκχωρούν στις σιδηροδρομικές, είναι τα λεγόμενα κοντινών αποστάσεων, δηλαδή μέχρι 700 χιλιόμετρα, όπου τα τρένα που αναχωρούν από το κέντρο της πόλης και φτάνουν στο κέντρο της πόλης, μπορούν να προσφέρουν ταχύτερα, καθαρότερα και πιο βιώσιμα ταξίδια, εφόσον φυσικά υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ, τα 17 από τα 20 πιο πολυσύχναστα αεροπορικά δρομολόγια στην Ευρώπη, καλύπτουν αποστάσεις μικρότερες από 700 χιλιόμετρα.
Ήδη τα τελευταία χρόνια, σε χώρες όπως η Αυστρία, η Γερμανία και η Γαλλία, έχουν διασυνδεθεί αρκετά αεροπορικά με σιδηροδρομικά δρομολόγια. Με ένα εισιτήριο ξεκινάς το ταξίδι σου με αεροπλάνο και το ολοκληρώνεις με τρένο ή αντίστροφα. Ήδη οι εταιρείες αναζητούν τρόπο για μια παράδοση αποσκευών που θα κάνει το ταξίδι πιο άνετο.
Φυσικά όλα αυτά αναφέρονται σε σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας, που είναι ανταγωνιστικά ως προς τα αεροπορικά δρομολόγια. Τέτοια δίκτυα διαθέτουν χώρες όπως η Γερμάνια, η Ισπανία, η Γαλλία και μερικές ακόμη, ωστόσο αυτά έχουν προσανατολισμό στην εσωτερική αγορά. Ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ξεκινήσει προσπάθειες για την διασύνδεση αυτών των σιδηροδρομικών δικτύων, την επέκταση τους με νέα χιλιόμετρα σιδηροδρομικών δικτύων υψηλής ταχύτητας, σε περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες. Στόχος είναι μέχρι το 2050 να τριπλασιαστεί ο αριθμός αυτών που χρησιμοποιούν σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας.
Ο καιρός όπου τα αεροπορικά δρομολόγια μικρών αποστάσεων θα αντικατασταθούν από σιδηροδρομικά υψηλής ταχύτητας δεν θα αργήσει. Η ανάγκη για μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από την ταξιδιωτική βιομηχανία είναι μεγάλη, καθώς έτσι όπως εξελίσσεται η κλιματική αλλαγή, αν δεν γίνει κάτι δραστικό θα έχουμε καύσωνα και τα Χριστούγεννα…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments