Με τρία εκατομμύρια βαλίτσες να έχουν ήδη χαθεί ή αργήσει να παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους από την αρχή του καλοκαιριού, δεν δικαιούστε να μην ανησυχείτε αν έχετε μπροστά σας ταξίδι με αεροπλάνο, ιδιαίτερα αν το αεροπορικό σας ταξίδι περιλαμβάνει ενδιάμεσο σταθμό.
Είναι γνωστό πλέον αυτό που συμβαίνει φέτος σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια και βασική αιτία είναι η έλλειψη προσωπικού σε αεροδρόμια και αεροπορικές εταιρίες. Ζούμε το καλοκαίρι των χαμένων αποσκευών. Πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια μοιάζουν με νεκροταφεία αποσκευών. Εκατοντάδες αποσκευές είναι στοιβαγμένες ακόμη και σε χώρους όπου υπάρχουν ταξιδιώτες και κανείς δεν γνωρίζει αν και πότε θα παραδοθούν στους δικαιούχους, που στο μεταξύ πήγαν και γύρισαν από τις διακοπές τους.
Στην Ελλάδα το πρόβλημα δεν είναι τόσο μεγάλο, καθώς τα αεροδρόμια ήταν έτοιμα να ανταποκριθούν στην αύξηση της ταξιδιωτικής κίνησης. Ωστόσο κάποια προβλήματα υπάρχουν και στα ελληνικά αεροδρόμια και ακόμη περισσότερα εισάγονται από το εξωτερικό.
Στο εξωτερικό το πρόβλημα ξεκινά από την έλλειψη προσωπικού που δεν προλαβαίνει να φορτώσει τις αποσκευές, οπότε οι πτήσεις αναχωρούν χωρίς αυτές. Στην Ελλάδα σε πτήσεις που εξυπηρετούνται με ελικοφόρα αεροσκάφη, πολλές φορές οι κυβερνήτες ζητούν να μην φορτωθούν όλες οι αποσκευές. Επικαλούνται δύσκολες καιρικές συνθήκες, ανακατανομή βάρους, κλπ. Αν και οι εταιρείες υπόσχονται στους επιβάτες πως θα τις παραλάβουν μέχρι το βραδύ, πολλές φορές αυτό δεν συμβαίνει.

Τι θα κάνετε λοιπόν αν περιμένετε στον ιμάντα παραλαβής αποσκευών και διαπιστώσετε ότι η βαλίτσα σας δεν έχει έρθει;

Καταρχήν ψυχραιμία. Με το να βρίζετε και να φωνάζετε δεν κερδίζετε τίποτε, ούτε φταίνε οι υπάλληλοι της επίγειας εξυπηρέτησης που κάποιοι συνάδελφοι τους στο αεροδρόμιο από το οποίο ξεκινήσατε δεν φόρτωσαν την βαλίτσα σας.
Το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να πάτε στο γραφείο απολεσθέντων να δηλώσετε την απώλεια της αποσκευής σας. Βρίσκεται στον ίδιο χώρο παραλαβής αποσκευών. Στα μικρά αεροδρόμια ενδεχομένως να μην υπάρχει, οπότε πηγαίνετε στο γραφείο της αεροπορικής εταιρείας στο αεροδρόμιο.
Πρέπει να έχετε μαζί σας το στίκερ που σας έδωσαν όταν παραδώσατε την αποσκευή σας. Συνήθως το κολλάνε πάνω στην κάρτα επιβίβασης. Θεωρητικά κάθε παραδοτέα αποσκευή παρακολουθείτε ηλεκτρονικά από τη στιγμή που θα την παραδώσετε μέχρι τη στιγμή που θα την παραλάβετε. Μάλιστα πριν οι αποσκευές φορτωθούν στο αεροσκάφος, σκανάρετε το barcode που υπάρχει στο στίκερ. Ωστόσο υπάρχει περίπτωση να σας πουν πως η βαλίτσα σας δεν φαίνεται στο σύστημα. Ψυχραιμία, δεν σημαίνει ότι τη χάσανε. Πιθανόν τα συστήματα να μην είναι συμβατά.
Θα σας δείξουν μια εικόνα με πολλών ειδών αποσκευές προκειμένου να τους πείτε πως περίπου μοιάζει η βαλίτσα σας, (μέγεθος σχήμα κλπ) και αν έχει κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό πχ κάλυμμα. Θα κρατήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας για να σας ενημερώσουν όταν και εάν φτάσει η βαλίτσα σας. Θα πρέπει και εσείς να κρατήσετε τα δικά τους, για να τους ενοχλείτε τακτικά για την πορεία της υπόθεσης σας.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς δικαιούστε ένα ποσό ανά ημέρα, και ανά βαλίτσα, για να αγοράσετε είδη πρώτης ανάγκης μέχρι να βρεθεί και να παραδοθεί η βαλίτσα σας. Το ποσό ποικίλει ανά αεροπορική εταιρεία. Η Aegean δίνει στους επιβάτες της economy class 40 ευρώ την ημέρα για κάθε χαμένη βαλίτσα και 60 ευρώ στους επιβάτες της business class. Για να τα πάρετε θα πρέπει να συμπληρώσετε την ανάλογη δήλωση στην ιστοσελίδα της αεροπορικής εταιρείας και να επισυνάψετε σε μορφή pdf τις αποδείξεις από αυτά που έχετε αγοράσει. Θα λάβετε απάντηση στο αίτημα σας μετά από 10 μέρες.
Εάν η βαλίτσα σας βρεθεί θα πρέπει να σας την φέρουν εκεί που βρίσκεστε. Κάποιες εταιρίες προσπαθούν να το αποφύγουν και λένε ελάτε να την πάρετε από το αεροδρόμιο. Μην το δεχθείτε είναι υποχρεωμένες να σας την φέρουν, συνήθως με ταξί.
Αν η βαλίτσα σας δεν βρεθεί 21 μέρες μετά την απώλεια, τότε θεωρείται οριστικά χαμένη και δικαιούστε αποζημίωση μέχρι και 1100 ευρώ. Η αεροπορική εταιρεία θα σας ζητήσει κατάλογο αυτών που είχατε μέσα στην βαλίτσα και ένα πιθανό κόστος. Κάποιες εταιρείες για να σας κάνουν τη ζωή δύσκολη, θα σας ζητήσουν αποδείξεις αγοράς αυτών που είχατε μέσα στη βαλίτσα.
Η αλήθεια είναι ότι θα κουραστείτε πολύ με τις διαδικασίες των αεροπορικών εταιριών, αλλά εκεί ποντάρουν, να βαρεθείτε και να τα παρατήσετε. Μην τους κάνετε τη χάρη.
Αν απηυδήσατε με την συμπεριφορά των αεροποριών εταιρειών και βρεθείτε σε αδιέξοδο, απευθυνθείτε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (http://www.ypa.gr/passenger-rights/). Είναι η μόνη που φοβούνται οι αεροπορικές εταιρείες, καθώς μπορεί να επιβάλει πρόστιμα και έχει τον τρόπο να τα εισπράξει.
Καλή τύχη…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments