Τα νέα από την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία γίνονται κάθε μέρα όλο και πιο άσχημα. Και αυτό γιατί όλοι συνειδητοποιούν πως η επόμενη μέρα θα είναι πολύ δύσκολη για τα αεροπορικά ταξίδια.
Οι αεροπορικές εταιρείες προβλέπουν πως θα πάρει μήνες ή ακόμη και χρόνια ώστε να επανέλθει η κίνηση στα προ του κορωνοϊού επίπεδα. Έτσι προετοιμάζονται για να αντιμετωπίσουν αυτή την κατάσταση. Ανακοινώνουν απολύσεις και ξεσκαρτάρουν τον στόλο τους. Κρίνουν πως την επόμενη μέρα θα χρειαστούν πολύ λιγότερα αεροσκάφη γι΄αυτό και διαγράφουν από το στόλο τους αυτά που δεν θα χρειαστούν, κυρίως αεροσκάφη παλαιότερης τεχνολογίας ή τα πιο κοστοβόρα. Προσοχή. Δεν τα καθηλώνουν αλλά τα αποσύρουν ή τα βγάζουν σε πώληση. Μόλις προχθές ο Όμιλος Lufthansa ανακοίνωσε την απόσυρση 29 αεροσκαφών, και πριν η United 100 αεροσκάφη.
Αυτό σημαίνει απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας που θα προστεθούν στις χιλιάδες άλλες θέσεις εργασίας που θα χαθούν από τις αεροπορικές εταιρείες που δεν θα αντέξουν και θα κλείσουν λόγω κορωνοϊού. Ήδη έχουν κλείσει οκτώ αεροπορικές.

Και τα αεροδρόμια…
Δύσκολες μέρες έρχονται και για τα αεροδρόμια καθώς λιγότερες αεροπορικές και αεροπλάνα, σημαίνει λιγότεροι ταξιδιώτες στα αεροδρόμια. Σήμερα τα αεροδρόμια μοιάζουν με νεκροταφεία αεροσκαφών με εκατοντάδες αεροσκάφη να είναι καθηλωμένα το ένα σχεδόν κολλητά με το άλλο, καταλαμβάνοντας κάθε διαθέσιμο εκατοστό στις πίστες και τους τροχόδρομους των μεγάλων αεροδρομίων. Ήδη το αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης, ένας από τους πιο σημαντικούς αεροπορικούς κόμβους της Άπω Ανατολής, ανακοίνωσε πως κλείνει για 18 μήνες το τέρμιναλ 2 καθώς προβλέπει χαμηλή κίνηση. Το ίδιο θα πράξουν και άλλα αεροδρόμια καθώς δεν θα έχουν λόγο να συντηρούν κοστοβόρες εγκαταστάσεις με υποτονική κίνηση.

Και οι κατασκευαστές αεροσκαφών…
Κάθε μέρα αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο ανακοινώνουν πως ακυρώνουν παραγγελίες νέων αεροσκαφών που είχαν κάνει στο παρελθόν. Η ευρωπαϊκή Airbus και η αμερικανική Boeing, οι δυο μεγαλύτεροι κατασκευαστές στον κόσμο, κλείνουν γραμμές παραγωγής καθώς δεν υπάρχει πλέον ζήτηση για νέα αεροσκάφη, παρά μόνο ακυρώσεις παραγγελιών. Και αν οι υπάλληλοι της Airbus ήταν μέχρι πριν μερικές εβδομάδες οι πιο ευτυχισμένοι όλων καθώς η εταιρεία τους, ακόμη και αν δεν έπαιρνε ούτε μια νέα παραγγελία, θα είχε δουλειά για 11 χρόνια, τώρα τα πράγματα άλλαξαν άρδην.

Θα πει κανείς «τι με νοιάζουν εμένα όλα αυτά καθώς δεν είχα σκοπό να ταξιδέψω με αεροπλάνο;». Η αλήθεια είναι κάπως διαφορετική. Τα αεροπλάνα δεν μεταφέρουν μόνο ανθρώπους αλλά ανοίγουν δρόμους στον τουρισμό και την οικονομία. Για τον δε τουρισμό είναι το βασικό του εργαλείο. Αν δεν σηκωθούν γρήγορα τα αεροπλάνα, δεν θα μπορέσει να ανακάμψει γρήγορα ο τουρισμός από τον οποίο ζουν εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, ενώ στηρίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την οικονομία πολλών χωρών, ανάμεσα στις οποίες και την ελληνική. Όσο τα αεροπλάνα θα είναι καθηλωμένα στο έδαφος, καθηλωμένος θα είναι και ο παγκόσμιος τουρισμός.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments