Η μία μετά την άλλη,  οι αεροπορικές εταιρείες άλλαξαν την πολιτική τους και δεν επιστρέφουν τα χρήματα σ΄αυτούς που θα ταξίδευαν με πτήσεις, οι οποίες ακυρώθηκαν  λόγω Κορωνοϊού.  Αντ’ αυτού,  δίνουν πίσω ένα ισόποσο βάουτσερ, συνήθως ετήσιας διάρκειας,  για να το χρησιμοποιήσει ο ταξιδιώτης για έκδοση νέου εισιτηρίου σε οποιαδήποτε προορισμό της εταιρείας. Κάποιες αεροπορικές  εταιρείες, δίνουν βάουτσερ μεγαλύτερη από την αξία του εισιτηρίου. Εντοπίσαμε  μια αεροπορική εταιρεία,  την αμερικανική  United (πιθανόν να υπάρχουν και άλλες),  που αν το βάουτσερ δεν χρησιμοποιηθεί μέχρι το τέλος  της ισχύος του,  θα σου επιστρέψει πίσω τα χρήματα.

Είναι προφανές πως οι αεροπορικές εταιρείες θέλουν να κρατήσουν τα χρήματα προκειμένου να αντιμετωπίσουν αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύουν και μετά… έχει ο Θεός.

Η τακτική αυτή, δεν προβλέπεται από τον ισχύοντα κανονισμό ΕΚ 261 της Ευρωπαϊκής Ένωσης,  που αναφέρεται στα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών ταξιδιών. Ο κανονισμός προβλέπει πως πτήσεις που δεν εκτελούνται για οποιοδήποτε λόγο,  τα χρήματα επιστρέφονται εντός επτά ημερών από την ακύρωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες,  η Ευρωπαϊκή επιτροπή που κατακλύζεται από παράπονα για την τακτική αυτή των αεροπορικών εταιρειών, αναμένεται άμεσα να ανακοινώσει την επικαιροποίηση του σχετικού κανονισμού.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες,  οι αεροπορικές εταιρείες πιέζουν στις Βρυξέλλες, ώστε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναστείλει προσωρινά για αυτή την περίοδο  τον κανονισμό και να «νομιμοποιήσει» την τακτική των  αεροπορικών  εταιρειών να δίνουν βάουτσερ αντί χρημάτων.

Αναμένουμε τις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Το ιδανικό θα ήταν οι αεροπορικές εταιρείες να επέστρεφαν τα χρήματα,  ωστόσο αν αυτό δεν είναι δυνατόν θα πρέπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενδεχόμενος να αποφασίσει κάποια από τα παρακάτω:

–         Η ισχύς του βάουτσερ να είναι όχι ένα έτος αλλά τουλάχιστον πέντε αν όχι απεριόριστη. Ποιος θα έχει όρεξη και χρήματα να πάει διακοπές μέσα στον επόμενο χρόνο;

–         Επειδή τα εισιτήρια την επόμενη μέρα θα είναι ακριβά, καθώς πολλά αεροπλάνα θα παραμείνουν στο έδαφος επί μακρόν οπότε οι διαθέσιμες  θέσεις θα είναι περιορισμένες, το βάουτσερ να αντιστοιχεί σε έκδοση ενός νέου εισιτηρίου στην ίδια ζώνη απόστασης. Αν δεν συμβεί αυτό, ο κάτοχος του βάουτσερ θα χρειαστεί  να πληρώσει αρκετά χρήματα επί πλέον για να καλύψει τη διαφορά του παλιού με το νέο εισιτήριο.

–         Τα βάουτσερ να είναι μεταβιβάσιμα σε  άλλα άτομα ώστε όποιος δεν μπορεί να ταξιδέψει, να μπορεί να το πουλήσει.

–         Σε περίπτωση που η αεροπορική εταιρεία κλείσει λόγω της κρίσης του Κορωνοϊου,  τα βρεθεί τρόπος να επιστραφούν τα χρήματα πιθανόν δίνοντας προτεραιότητα από την εκκαθάριση.

Αυτά και άλλα πολλά θα μπορούσε ενδεχομένως να αποφασίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή,  για να μετριάσει τη ζημιά των καταναλωτών.

 

 

Πείτε τη γνώμη σας

avatar