Υπό άλλες συνθήκες, σήμερα θα ήταν μια πολύ σημαντική μέρα για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και την πόλη γενικότερα. Και αυτό γιατί θα ξεκινούσε τη λειτουργία του το νέο τέρμιναλ που κατασκευάζει η Φράπορτ. Για την ακρίβεια θα ξεκινούσε τη λειτουργεία του, το 60% περίπου του νέου τέρμιναλ. Το υπόλοιπο, μαζί με άλλα συμπληρωματικά έργα θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του χρόνου ή τις αρχές του επόμενου. Δυστυχώς η επιδημία από τον νέο κορωνοϊό, καθυστέρησε την ολοκλήρωση των έργων για μερικές εβδομάδες.
Ωστόσο αυτό πλέον μικρή σημασία έχει αν πρώτα δεν σταματήσει η επιδημία και δεν αποκατασταθεί η αεροπορική κίνηση σε φυσιολογικά επίπεδα. Τα αεροδρόμιο «Μακεδονία» θυμίζει κτίριο φάντασμα καθώς ελάχιστοι κυκλοφορούν μέσα σ΄αυτό. Οι πτήσεις που εκτελούνται κάθε μέρα μετρούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού (πραγματοποιούνται κυρίως οι πτήσεις στις άγονες γραμμές) και μ΄αυτές ταξιδεύουν επιβάτες που και αυτοί μετρούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως στην πτήση για την Καλαμάτα πριν μερικές μέρες, ήταν να πετάξουν μόλις δυο επιβάτες. Τελικά πέταξε μόνο ο ένας καθώς ο δεύτερος δεν μπορούσε να αποδείξει πως ήταν μόνιμος κάτοικος Καλαμάτας. Προς Αθήνα που πριν τον Κορωνοϊό εκτελούνταν πάνω από δέκα πτήσεις την ημέρα και όλες γεμάτες, τώρα εκτελείται μόνο μία και αυτή με ελάχιστους επιβάτες. Καταστάσεις που δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε ούτε ως σενάρια επιστημονικής φαντασίας, τώρα τις ζούμε στην πραγματικότητα.
Στο μεταξύ το Μάρτιο προσγειώθηκε στην Θεσσαλονίκη ασυνήθιστος για την εποχή αριθμός πτήσεων ιδιωτικών αεροσκαφών. Οι περισσότερες μετέφεραν Έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν στο εξωτερικό. Γονείς ναύλωσαν ιδιωτικά αεροσκάφη (δυσεύρετα αυτή την εποχή) για να επαναπατριστούν τα παιδιά τους που καθώς δεν έβρισκαν επιβατικές πτήσεις να γυρίσουν ή δεν ήθελαν να μπουν σε επιβατικό αεροπλάνο με άλλους επιβάτες. Στις περισσότερες ήταν αρκετοί φοιτητές για να μοιραστούν το κόστος. Σε μια περίπτωση μάλιστα, η πτήση ήρθε από τις ΗΠΑ μεταφέροντας τρεις φοιτητές. Το κόστος μιας τέτοιας πτήσης είναι 150 χιλιάδες ευρώ που προφανώς μοιράστηκαν οι οικογένειάς των τριών φοιτητών.
Τέλος η μοναδική αεροπορική εταιρεία που εδρεύει στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», η Ellinair, καθήλωσε το στόλο της, και έστειλε αεροπλάνα της να παρκάρουν στο κρατικό αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, προφανώς λόγω χαμηλότερου κόστους.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments