Κάποτε στο πιλοτήριο των επιβατικών αεροσκαφών υπήρχαν τέσσερα άτομα. Δυο πιλότοι, ένας μηχανικός και ένα πλοηγός. Σταδιακά και με την εξέλιξη της τεχνολογίας έμειναν τρεις και μετά δυο, ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους.
Ωστόσο κάποιοι κατασκευαστές αεροσκαφών εργάζονται για τον σχεδιασμό επιβατικών αεροσκαφών που θα πετούν με ένα και μόνο πιλότο. Μάλιστα για κάποιους κατασκευαστές αλλά και αεροπορικές εταιρείες, το ερώτημα δεν είναι αν αυτό συμβεί αλλά το πότε θα συμβεί.
Η αντίδραση σε αυτό το ενδεχόμενο, δηλαδή στο προσεχές μάλλον τα επιβατικά αεροσκάφη να πετούν με έναν πιλότο, έρχεται από εκείνους των οποίων οι θέσεις εργασίας κινδυνεύουν, δηλαδή τους πιλότους. Γι’ αυτό και οργανώνουν την αντίδραση τους σε διεθνές επίπεδο.
Ενώσεις πληρωμάτων πιλοτηρίου από όλο τον κόσμο έχουν σχηματίσει έναν συνασπισμό ενάντια στις πτήσεις με έναν πιλότο. Από την Ευρώπη, συμμετέχει η European Cockpit Association ECA.
Ο συνασπισμός είναι αντίθετος στα σχέδια των αεροπορικών εταιρειών και κατασκευαστών που θέλουν ένα πιλότο στο πιλοτήριο για λόγους κόστους. Υποστηρίζουν πως «τα αεροσκάφη, τα επιμέρους συστήματά τους, οι κανονισμοί, τα πρότυπα που ισχύουν για την πτήση, οι διαδικασίες που ακολουθούν οι πιλότοι, έχουν σχεδιαστεί για μια ομάδα τουλάχιστον δύο ατόμων στο πιλοτήριο», Η παρέκκλιση από αυτή τη λογική οδηγεί αναπόφευκτα σε απώλεια αποθεμάτων ασφαλείας».
Ωστόσο, όπως υποστηρίζουν οι πιλότοι, ορισμένοι κατασκευαστές αεροσκαφών και αεροπορικές εταιρείες «διεξάγουν τώρα μια επιθετική εκστρατεία λόμπι» με στόχο να πείσουν τις ρυθμιστικές αρχές σε όλο τον κόσμο.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments