Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερο η επιβατική αεροπορία παραχωρεί χώρο στον σιδηρόδρομο, προκειμένου να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων. Έτσι σε ευρωπαϊκές χώρες με σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων, ήδη συνδυάζονται αεροπορικά με σιδηροδρομικά δρομολόγια, στα οποία ο ταξιδιώτης με το ίδιο εισιτήριο ξεκινά το ταξίδι του με αεροπλάνο και το ολοκληρώνει με τρένο ή το αντίθετο.
Επίσης στη Γαλλία, ήδη απαγορεύτηκαν κάποια εσωτερικά αεροπορικά δρομολόγια, όταν οι συγκεκριμένες διαδρομές μπορούν να εξυπηρετηθούν με σιδηροδρομικά δρομολόγια υψηλής ταχύτητας.
Ωστόσο στην Πολωνία προχωρούν ένα βήμα παραπάνω. Στη χώρα θα κατασκευαστεί ένα μεγάλο αεροδρόμιο το οποίο όμως θα είναι και σιδηροδρομικός κόμβος. Και αυτό γιατί μαζί με το αεροδρόμιο, θα κατασκευαστούν πέντε σιδηροδρομικές γραμμές εκατοντάδων χιλιομέτρων, οι οποίες θα το συνδέουν με όλη τη χώρα με τρένα υψηλής ταχύτητας.
Έτσι ταξιδιώτες που θα φτάνουν στο νέο αεροδρόμιο, θα συνεχίζουν το ταξίδι τους στην υπόλοιπη χώρα με τρένο υψηλής ταχύτητας, αντί ενός εσωτερικού αεροπορικού δρομολογίου, που επιβαρύνει την ατμόσφαιρα 10 φορές περισσότερο από ένα αντίστοιχο σιδηροδρομικό.
Το Centralny Port Komunikacyjny (CPK), όπως θα είναι το όνομα το νέου πολωνικού αεροδρομίου, θα βρίσκεται μεταξύ Βαρσοβίας και Λοντζ. Αν όλα πάνε καλά θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2028, κάτι εντελώς απαραίτητο καθώς το υφιστάμενο αεροδρόμιο της Βαρσοβίας έχει ήδη ξεπεράσει τα όρια του.
Αρχικά θα μπορεί να εξυπηρετεί 40 εκατομμύρια ταξιδιώτες το χρόνο με στόχο να φτάσει σταδιακά τα 65 εκατομμύρια έως το 2060. Το υλικό που θα κυριαρχεί στην κατασκευή του θα είναι το… ξύλο.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments