Αν σε μια μεγάλη τουριστική έκθεση του εξωτερικού η εικόνα του εθνικού περίπτερου μιας χώρας, απεικονίζει την πρόοδο της στον τουρισμό, τότε η Ελλάδα πυροβολεί τα πόδια της. Και αυτό γιατί εδώ και δεκαπέντε περίπου χρόνια, το εθνικό μας περίπτερο έχει την ίδια εικόνα σχεδόν με εμμονική διάθεση. Ένα μάλλον αδιάφορο περίπτερο, χωρίς κάτι να σε προσελκύει, χωρίς να δείχνει πρόοδο και εξέλιξη και το κυριότερο χωρίς να έχει καμιά σχέση με τις νέες τεχνολογίες που πλέον παίζουν καταλυτικό ρόλο στη προώθηση ενός προορισμού, εκτός από τα τάμπλετ που έχουν μαζί τους κάποιοι εκθέτες. Και δεν είναι μόνο η οπτική εικόνα αλλά και η κατάσταση που επικρατεί μέσα σ΄αυτό ή οποία προσομοιάζει σε καφενείο.
Το ελληνικό περίπτερο είναι αδιάφορο για τους απλούς επισκέπτες που αναζητούν προορισμό, καθώς δεν βλέπουν κάτι να τους γοητεύει και να τους προσελκύει. Ακόμη και οι αφίσες είναι οι ίδιες και οι ίδιες κάθε χρόνο. Μόνο ένα μπουζούκι και ένα αρμόνιο εμφανίζονται κατά καιρούς στο ελληνικό περίπτερο, για να κακοποιούν την σπουδαία λαϊκή μας μουσική, προκειμένου να θυμίζουν στους περαστικούς σουβλάκι, τζατζίκι και μουζάκα.
Δεν είναι βολικό ούτε για τους επαγγελματίες του τουρισμού που θέλουν να κάνουν τα ραντεβού τους, καθώς επικρατούν συνθήκες ασφυξίας. Και αυτό γιατί αρκετές Περιφέρειες, Δήμοι, Οργανισμοί και λοιποί φορείς, τρόφιμοι του δημοσίου, νοικιάζουν χώρο μέσα στο ελληνικό περίπτερο για δυο άτομα και στέλνουν πέντε, οι περισσότεροι αιρετοί και παρατρεχάμενοι τους, άσχετοι με τον τουρισμό και την προώθηση. Το αποτέλεσμα είναι όλοι αυτοί οι επιπλέον, μέχρι να φύγουν για τα ψώνια και τις βόλτες τους, να δημιουργούν στο περίπτερο συνθήκες… καφενείου. Σε όλα τα ξένα περίπτερα ακούγονται αγγλικά, μόνο στο ελληνικό ακούς κυρίως ελληνικά, λες και διαφημίζουν την Ελλάδα στους Έλληνες.
Καθώς δίπλα υπάρχουν τα περίπτερα άλλων γειτονικών χωρών (Ιταλία, Ισπανία, Τουρκία κλπ) κάθε σύγκριση προκαλεί θλίψη.
Έχουμε ακούσει από την νέα ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού πως στόχος της είναι να τα αλλάξει όλα αυτά, αναγνωρίζοντας προφανώς το γελοίο του πράγματος. Το ερώτημα είναι πότε θα το κάνει; Η μεγάλη έκθεση του Βερολίνου, που μαζί με αυτή του Λονδίνου, είναι οι πιο σημαντικές για τον ελληνικό τουρισμό πλησιάζει (4-8 Μαρτίου). Θα δούμε κάτι που να δείχνει τη νέα εποχή του ελληνικού τουρισμού ή πάλι «Καφενείον η Ελλάς»;

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments