Του Σάκη Παπαδόπουλου

Είναι αλήθεια πως φέτος οι Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού είχαν υψηλές προσδοκίες για την τουριστική περίοδο. Περίμεναν περισσότερες αφίξεις και ακόμη περισσότερα έσοδα σε σχέση με πέρσι. Ωστόσο αυτές οι προσδοκίες δεν επιβεβαιώθηκαν ούτε στο ξεκίνημα της περιόδου, ούτε τώρα που βρισκόμαστε στην καρδιά της. Τα νούμερα αφίξεων και εσόδων είναι πεσμένα σε σχέση με πέρσι. Ο λόγος είναι πως η Ελλάδα φέτος ακρίβυνε αρκετά και όπως συνέβη και άλλες φορές στο παρελθόν, όταν η Ελλάδα ακριβαίνει χάνει την ανταγωνιστικότητα της.
Έτσι όταν ένας ξένος με τα ίδια χρήματα μπορεί αν πάει σε άλλους προορισμούς, όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Τουρκία και αλλού, επιλέγει περισσότερο εκείνες καθώς έχουν πιο ισχυρό και πιο value for money τουριστικό προϊόν.
Γιατί η Ελλάδα δεν έχει ισχυρό τουριστικό προϊόν ενώ έχει ισχυρή τουριστική φήμη; Γιατί οι υποδομές μας είναι αυτές μιας υπανάπτυκτης χώρας, γιατί η τουριστική μας οργάνωση είναι σε χαμηλό επίπεδο πχ συγκοινωνίες, γιατί ο καθημερινός μας πολιτισμός είναι και αυτός χαμηλά και πολλά γιατί ακόμη.
Έτσι όλα αυτά και άλλα πολλά, κρατούν χαμηλά τον πήχη και διαμορφώνουν ένα συγκεκριμένο value for money που όταν ξεπεραστεί οι τουρίστες δεν έρχονται. Και καλώς ή κακώς στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όλα αυτά διαδίδονται αμέσως. Κοντολογίς αυτό που συνέβη πέρσι, που η Ελλάδα είχε μεγάλη ζήτηση και οι τουρίστες πλήρωναν ότι τους ζητούσαν, φέτος δεν θα επαναληφθεί. Αλώστε το υψηλό ενεργειακό κόστος, και ο πληθωρισμός, πιέζουν όλα τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά και τα μπάτζετ των διακοπών είναι περιορισμένα. Όταν σου λείπουν χρήματα θέλεις με τα λίγα να πάρεις όσο το δυνατόν περισσότερα.
Ακόμη και σε υψηλού μπάτζετ διάσημους προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, οι ευκατάστατοι δεν έκαναν την εμφάνιση τους στο βαθμό που αυτό έγινε πέρσι. Η συμμέτοχη τους στα έσοδα είναι εμφανώς πεσμένη.
Αυτό που συνέβη φέτος στα τουριστικά γραφεία της χώρας είναι χαρακτηριστικό. Τα πακέτα για ελληνικούς προορισμούς έμειναν τα περισσότερα στο ράφι, καθώς ο κόσμος με λιγότερα χρήματα μπορούσε να επιλέξει γνωστούς προορισμούς του εξωτερικού. Τις δυο τελευταίες εβδομάδες οι ξενοδόχοι στέλνουν στα τουριστικά γραφεία προσφορές με πιο χαμηλές τιμές, ωστόσο είναι μάλλον αργά για να σωθεί η παρτίδα.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments