Με την εξάπλωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μια νέα «κατηγορία» προέκυψε που ονομάζεται Influencers, δηλαδή επηρεαστές της κοινής γνώμης. Οι περισσότεροι δεν επηρεάζουν ούτε τον εαυτό τους αλλά έτσι αυτοαποκαλούνται.
Μια τέτοια Influencer με 160.000 followers, ανέβασε χθες ένα βίντεο στη σελίδα της στο οποίο την εμφανίζει να γλύφει καπάκι τουαλέτας αεροπλάνου κόντρα σε κάθε λογική των ημερών. Η κοπελίτσα πέτυχε στο σκοπό της καθώς έλαβε δεκάδες χιλιάδες like. Κοντολογίς η ανάρτησή της έγινε viral, καημός κάθε Influencer.
Η περίπτωση της μας θυμίζει την τρέλα που επικρατεί τα τελευταία χρόνια με τους Influencers, ιδιαίτερα στο χώρο του τουρισμού. Χιλιάδες από αυτούς για να πετύχουν το σκοπό τους, δηλαδή τα χιλιάδες like, είναι πρόθυμοι να κάνουν τα πάντα μπροστά στον φωτογραφικό ή τηλεοπτικό τους φακό. Φωτογραφίζονται ημίγυμνοι ή ακόμη και γυμνοί μπροστά σε μνημεία με ιδιαίτερη ιστορικά, συναισθηματική ή ακόμη και θρησκευτική αξία, εξαγριώνοντας τις ντόπιες κοινωνίες. Άλλοι κάνουν ενέργειες πέρα από κάθε λογική και ηθική.
Μόλις το προηγούμενο καλοκαίρι, βρετανίδα Influencer οδηγήθηκε σε αστυνομικό τμήμα της Αθήνας, καθώς συνελήφθη να αυνανίζεται φωτογραφιζόμενη πάνω στην Ακρόπολη. Λίγους μήνες πριν, ζευγάρι Influencers δημοσίευσε φωτογραφίες να κάνουν σεξ το ξημέρωμα πάνω στις πυραμίδες. Την πλήρωσε ο φύλακας του μνημείου που δωροδοκήθηκε για να τους επιτρέψει την είσοδο και ίσως να είναι ακόμη στις φυλακές της Αιγύπτου.
Φυσικά δεν το κάνουν μόνο και μόνο για να ικανοποιήσουν την απύθμενη ματαιοδοξία και ναρκισσισμό τους. Το κάνουν για να ανταλλάξουν τα like που τους χαρίζουν απλόχερα οι αφελείς follower τους, με προσκλήσεις σε ταξίδια και χρήματα για έμμεσες διαφημίσεις. Κάποιοι είναι διάσημοι και ζουν πλουσιοπάροχα.
Αν και έρευνες που έχουν γίνει δείχνουν πως οι Influencers επηρεάζουν τελικά ένα πολύ μικρό μέρος της κοινής γνώμης (κάτω του 3%), διάφοροι τουριστικοί οργανισμοί τους προσκαλούν σε τζάμπα ταξιδάκια καλύπτοντας όλα τους τα έξοδα. Αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα σε χώρες με τριτοκοσμικό τουριστικό μάρκετινγκ όπως η Ελλάδα, προκειμένου μετά αυτοί οι Οργανισμοί να κοκορεύονται με δελτία τύπου πως έφεραν στην περιοχή τους, blogger, vlogger και το κακό συναπάντημα. Σε ένα λαό εθισμένο στο κουτόχορτο, όλα αυτά έχουν αξία όχι όμως τουριστική.
Είναι αλήθεια πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αποικήσει μεγάλη δύναμη. Κάποιες σελίδες όντως επηρεάζουν. Ωστόσο άλλο είναι οι Influencers που κάνουν τη δουλειά τους με αξιοπρέπεια και δημοσιογραφική επάρκεια και άλλο αυτοί που γλείφουν καπάκια τουαλέτας για να τους προσέξουν.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments