Κείμενο – φωτογραφίες: Omorfa Taxidia

Κάθε Κυριακή πρωί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πλημμυρίζει από χαρά και ενθουσιασμό. Είναι από τους εκατοντάδες ταξιδιώτες που φτάνουν στο λιμάνι για να επιβιβαστούν στο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal Cruises που από χθες είναι το Journey, και να ξεκινήσουν την συναρπαστική εβδομαδιαία κρουαζιέρα τους στο Αιγαίο.
Το Celestyal Journey φτάνει στο λιμάνι κάθε Κυριακή όχι μόνο για να περιηγηθούν οι επιβάτες του στην πόλη αλλά και για να αφήσει και να πάρει επιβάτες.
Αφήνει αυτούς που πήρε την προηγούμενη Κυριακή και παίρνει αυτούς που ξεκινούν από τη Θεσσαλονίκη την εβδομαδιαία κρουαζιέρα τους στο Αιγαίο.
Δεν είναι πλέον λίγοι αυτοί. Οι περισσότεροι είναι Βαλκάνιοι που φτάνουν κάποιοι με τα αυτοκίνητα τους και πολλοί με τουριστικά λεωφορεία. Χθες είδαμε τουλάχιστον τρία λεωφορεία από την Βουλγαρία να φέρνουν επιβάτες για την κρουαζιέρα.
Πέρσι υπήρχε και γκρουπ Αμερικανών. Μετά από περιήγηση στην ηπειρωτική Ελλάδα έφταναν στην Θεσσαλονίκη όπου διανυκτέρευαν ένα βράδυ και την άλλη μέρα ξεκινούσαν την κρουαζιέρα τους στα ελληνικά νησιά.
Είναι το τρίτο καλοκαίρι που η ελληνική Celestyal χρησιμοποιεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για home porting και μάλιστα για τριάντα περίπου αναχωρήσεις το χρόνο. Είναι αυτές που έκαναν την πόλη να ξεκολλήσει στην κρουαζιέρα από τον πάτο μεταξύ των λιμανιών όλης της Ελλάδας.
Από το καλοκαίρι του 2025 και  δεύτερο κρουαζιερόπλοιο θα ξεκινήσει home porting στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και μάλιστα για πολυτελείς κρουαζιέρες. Πρόκειται για το Symphony της Crystal Cruises, η οποία εξαγοράστηκε από την νοτιοαφρικάνικη εταιρεία πολυτελών ταξιδιών Abercrombie & Kent (A&K Travel Group).
Αυτό θα βελτιώσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως λιμάνι home port και πιθανόν να προσελκύσει και άλλες εταιρείες.

Αυτό οφείλεται:
– στη διοίκηση του λιμανιού που ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της εποχής και βελτιώνει τις υποδομές κρουαζιέρας,
-στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» που πλέον είναι σύγχρονο και αποκτά συνδέσεις με όλο και περισσότερα αεροδρόμια της Ευρώπης,
– και στη θέση της πόλης στο χάρτη όσον αφορά στα βαλκάνια, καθώς η αγορά της Βόρειας Ελλάδας είναι πολύ μικρή για να στηρίξει από μόνη της το home porting.
Δυστυχώς δεν βοηθά η εικόνα της πόλης και ο καθημερινός της πολιτισμός που έχουν τεράστια προβλήματα. Δεν βοηθά επίσης η χαμηλή αναγνωρισιμότητα, καθώς η Θεσσαλονίκη σε θέματα προβολής και προώθησης είναι εδώ και χρόνια στον αυτόματο. Στον ευρωπαϊκό τουριστικό χάρτη είναι άγνωστη…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments