Omorfa Taxidia – αποστολή

Στο βροχερό Δουβλίνο, η Θεσσαλονίκη είχε την τιμητική της. Και αυτό γιατί στα πλαίσια της Διπλωματίας των Πόλεων, σε ξενοδοχείο της Ιρλανδικής πρωτεύουσας, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για την παρουσίαση της πόλης ως τουριστικού προορισμού, όπως επίσης της Χαλκιδικής και της Κεντρικής Μακεδονίας.

Θεωρητικά τη Θεσσαλονίκη και το Δουβλίνο δεν τους συνδέουν τίποτε, ωστόσο πάντα κάτι βρίσκεται. “Γιορτάζουμε και εμείς στη Θεσσαλονίκη κάθε χρόνο την ήμερα του Αγίου Πατρικίου” είπε στους Ιρλανδούς προσκεκλημένους ο αντιδήμαρχος τουρισμού Σπύρος Πέγκας, προκαλώντας την ευχάριστη έκπληξη τους. Αυτό συμβαίνει στην αυθεντική ιρλανδέζικη παμπ που υπάρχει στα Λαδάδικα, που κάθε χρόνο διοργανώνει τη γιορτή του Αγίου Πατρικίου, εθνική εορτή των Ιρλανδών που γιορτάζεται όπου υπάρχουν Ιρλανδοί στον κόσμο.

Ο κ. Πέγκας, αναφέρθηκε στον χαιρετισμό του στις μεγάλη αύξηση του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια, ωστόσο όπως είπε “χρειαζόμαστε καινούργιες αγορές και καινούργιους επισκέπτες, γι΄αυτό και είμαστε εδώ”.

Στην εκδήλωση την οποία παρουσίασε ο Νίκος Σαπουντζής, παραβρέθηκε και μίλησε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ιρλανδών Τουριστικών Πρακτόρων John Spollen, ο οποίος αναφέρθηκε με τα καλύτερα λόγια στην Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό. Κάλεσε τα τουριστικά γραφεία της Ιρλανδίας να βάλουν στα προγράμματά τους τη Θεσσαλονίκη, την οποία χαρακτήρισε πόλη δημιουργική, με βαθιά ιστορία, ζωντάνια και χρώματα, “σαν την Ιρλανδία” όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Τον ίδιο το εξέπληξε το γεγονός ότι ψάχνοντας πληροφορίες στο National Geographic για τη Θεσσαλονίκη, έμαθε ότι είναι η πόλη με τα περισσότερα καφέ από οποιαδήποτε άλλη στην Ευρώπη. “Αυτό που γίνεται εδώ σήμερα είναι μόνο το πρώτο βήμα” είπε ο πρόεδρος των Ιρλανδών τουριστικών πρακτόρων. “Αν η Θεσσαλονίκη συνεχίσει τις προσπάθειες της στην Ιρλανδία , οι Ιρλανδοί τουριστικοί πράκτορες θα το ανταποδώσουν με περισσότερες κρατήσεις”.

Στην εκδήλωση μίλησε και η Πρόεδρος της Ελληνικής κοινότητας στην Ιρλανδία Στέλλα Ξενοπούλου, κοινότητα που ιδρύθηκε το 1964. Όπως χαρακτηριστικά είπε η κα Ξενοπούλου, “η κοινότητα μας λειτουργεί ως ένα ανεπίσημο τουριστικό γραφείο καθώς πολλοί Ιρλανδοί που θέλουν να επισκεφτούν την Ελλάδα επικοινωνούν με εμάς για να ζητήσουν πληροφορίες”.

Επίσης αναφέρθηκε στις προσπάθειες που κάνει η Ελληνική κοινότητα να φέρει πιο κοντά Ελλάδα και Ιρλανδία και να υποστηρίξει τους Έλληνες που μεταναστεύουν στην Ιρλανδία. Τα τελευταία χρόνια με την οικονομική κρίση ο αριθμός τους πολλαπλασιάστηκε.

Ακολούθησαν η παρουσίαση της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού από την Ιωάννα Μηταφτσή, στέλεχος του τμήματος τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, η παρουσίαση της Κεντρικής Μακεδονίας από την Μαριάννα Σκουλαρίκα στέλεχος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, και της Χαλκιδικής από την Τάνια Ακριτίδου στέλεχος του Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής. Επίσης στέλεχος της Turkish Airlines που είναι ο χορηγός της αποστολής, έκανε παρουσίαση των δραστηριοτήτων της αεροπορικής εταιρείας και των μεγεθών της.

Παρούσα στην εκδήλωση ήταν και η Ελληνίδα πρέσβης στην Ιρλανδία Αικατερίνη Σιμοπούλου.

Ακολούθησαν B2B συναντήσεις ανάμεσα σε τουριστικούς πράκτορες της Ιρλανδίας και εκπροσώπους τουριστικών φορέων, με επαγγελματίες του τουρισμού που αποτελούν την αποστολή της Διπλωματίας των Πόλεων στο Δουβλίνο, προκειμένου να διερευνήσουν το ενδεχόμενο συνεργασίας.

Αυτή ήταν  μια από τις πιο δύσκολες αποστολές της Διπλωματίας καθώς η Θεσσαλονίκη είναι άγνωστη στην Ιρλανδία. Δεν ήταν πάντα έτσι. Κάποτε η λέξη Salonica ήταν στα χείλη κάθε Ιρλανδού, καθώς στα χρόνια του πρώτου παγκοσμίου πολέμου, είχε γραφτεί ένα τραγούδι με αυτόν τον τίτλο που αναφέρονταν σε εκείνη την περίοδο, όταν εκατοντάδες Ιρλανδοί στρατιώτες βρέθηκαν στη Θεσσαλονίκη για να πολεμήσουν στο Μακεδονικό Μέτωπο ως μέρος του Βρεταννικού στρατού. Από τότε πέρασαν πολλά χρόνια. Το τραγούδι ξεχάστηκε το ίδιο και η Salonica.

Με όσους Ιρλανδούς μιλήσαμε αυτές τις μέρες στο Δουβλίνο, όλοι έχουν έρθει τουλάχιστον μια φορά στην Ελλάδα για διακοπές, ποτέ όμως στη Βόρεια Ελλάδα. Οι περισσότεροι προτιμούν τους γνωστούς νησιώτικους προορισμούς όπως η Κως, η Ρόδος, η Κρήτη και η Κέρκυρα. Ευκαιρία να γνωρίσουν την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.

Η Διπλωματία των Πόλεων, είναι η επιτυχημένη δράση του τμήματος τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, που σκοπό έχει να προβάλει και να προωθήσει την πόλη ως τουριστικό προορισμό σε όλες του τις εκδοχές, (αναψυχής, εκθεσιακό, συνεδριακό, εκπαιδευτικό, ιατρικό, citybreak, κλπ).

Το Δουβλίνο ήταν η 21η εξόρμηση της Διπλωματίας των Πόλεων στο εξωτερικό από τότε που αυτή δημιουργήθηκε το 2013. Είναι και η τελευταία με την υπάρχουσα δημοτική αρχή, ενώ κανείς δεν γνωρίζει αν αυτή συνεχιστεί από τη νέα διοίκηση του Δήμου και με ποια μορφή.

Την αποστολή, επικεφαλής της οποίας θα ήταν ο αντιδήμαρχος τουρισμού Σπύρος Πέγκας, αποτελούσαν περίπου 40 άτομα, επαγγελματίες του τουρισμού και εκπρόσωποι τουριστικών φορέων.

Τη διοργάνωση της εκδήλωσης στο Δουβλίνο έκανε η εταιρεία τουριστικού μάρκετινγκ Tourism Plus. Είναι η εταιρεία με την οποία ξεκίνησαν οι πρώτες αποστολές που δημιούργησαν αυτόν τον θεσμό.

Χορηγός της Διπλωματίας στο Δουβλίνο είναι η Turkish Airlines, ενώ το ταξιδιωτικό της κομμάτι οργάνωσε το τουριστικό γραφείο της Θεσσαλονίκης Air maritime.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar