Πριν ενάμιση μήνα ψηφίστηκε στη βουλή το νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό. Πρόκειται για μια ειδική μορφή τουρισμού, ιδιαίτερα προσοδοφόρα με εκατομμύρια φανατικούς φίλους σε όλο τον κόσμο.
Το νομοσχέδιο, επί της ουσίας ανοίγει το δρόμο για την ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού στη χώρα μας, καθώς μέχρι τώρα η έλλειψη σύγχρονου νομοθετικού πλαισίου και διάφοροι περιορισμοί δεν επέτρεπαν να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.
Τα καθαρά νερά, το πλούσιο γεωλογικό τοπίο αλλά κυρίως τα πολυάριθμα ιστορικού ενδιαφέροντος ναυάγια, αποτελούν πόλο έλξης των φίλων των καταδύσεων απ’ όλο τον κόσμο.
Στο μεταξύ, στις αρχές Αυγούστου ανοίγει πιλοτικά το πρώτο υποβρύχιο μουσείο στην Ελλάδα. Πρόκειται για το διάσημο ναυάγιο αμφορέων του 5ου αιώνα π.Χ., που βρίσκεται στο βυθό της νησίδας Περιστέρα, στην Αλόννησο. Σε βάθος 28 μέτρων ένα μεγάλο εμπορικό πλοίο, πιθανόν αθηναϊκό, βυθίστηκε εκεί γύρω στο 425 π.Χ. Ήταν φορτωμένο με χιλιάδες αμφορείς κρασιού από τη Μένδη (αρχαία πόλη της Χαλκιδικής) και την Πεπάρηθο (τη σημερινή Σκόπελο), περιοχές γνωστές στην αρχαιότητα για το κρασί τους. Ο σωρός των αμφορέων, που εκτείνεται στο βυθό σε μήκος 25 μέτρων, δίνει την αίσθηση του περιγράμματος και των μεγάλων διαστάσεων του πλοίου. Το ναυάγιο είναι από τα σημαντικότερα της κλασικής αρχαιότητας.
Ωστόσο δεν είναι μόνο ναυάγια από την αρχαιότητα που βρίσκονται στο βυθό των ελληνικών θαλασσών. Ένα από τα πιο διάσημα ναυάγια είναι ο «Βρετανικός», το αδερφό πλοίο του «Τιτανικού», που έχει βυθιστεί ανοιχτά της Κέας το 1916.
Η ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού όπως και άλλων μορφών τουρισμού αποτελεί αναγκαιότητα για τη χώρα μας καθώς έχει μείνει πολύ πίσω. Μόνο έτσι θα διευρυνθεί η τουριστική περίοδος, θα αυξηθούν τα τουριστικά έσοδα και θα αναπτυχθούν τουριστικά και άλλες περιοχές που τώρα είναι εκτός τουριστικού χάρτη.
Άλλωστε το «ήλιος και θάλασσα» ως μορφή τουρισμού αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά ιδιαίτερα αδύναμη.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments