Από το 2016, ο Βρετανός Τζέρι Ντάιερ μεταδίδει απευθείας από το κανάλι του στο youtube που ονομάζεται Big Jet, τις προσγειώσεις και απογειώσεις αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Χίθροου στο Λονδίνου και μάλιστα κάνοντας ταυτόχρονα συναρπαστικές περιγραφές. Συνήθως τις απευθείας μεταδώσεις του, παρακολουθούν μερικές δεκάδες ή και εκατοντάδες άτομα. Ωστόσο την προηγούμενη Παρασκευή είδε τους τηλεθεατές στο κανάλι του να εκτοξεύονται και να φτάνουν μέχρι και 3.5 εκατομμύρια να παρακολουθούν ταυτόχρονα. Ήταν η μέρα που η φονική καταιγίδα Γιουνίς χτυπούσε το Λονδίνο με όλη της τη σφοδρότητα και δημιουργούσε χάος.
Εκείνη τη μέρα οι προσγειώσεις των αεροσκαφών στο Χήθροου, όπως και σε άλλα αεροδρόμια της Βρετανίας έμοιαζαν με θρίλερ, λόγω των ισχυρών ανέμων. Μόνο που έβλεπες τα αεροπλάνα να προσεγγίζουν τον διάδρομο σαν φτερό στον άνεμο, σου κόβονταν η ανάσα πόσο μάλλον αν ήσουν μέσα σ΄αυτά και ένιωθες τις ισχυρές αναταράξεις.
Εκείνη τη μέρα η απευθείας μετάδοση την οποία παρακολουθούσαν εκατομμύρια τηλεθεατές διήρκησε κοντά οκτώ ώρες. Αν το έκανε σε ελληνικό αεροδρόμιο πιθανόν θα τον είχαν συλλάβει για κατασκοπεία καθώς στη χώρα μας οι αρχές έχουν μια περίεργη αντίληψη περι planespotting.
Από το κανάλι Big Jet πήραν εικόνα όλα τα τηλεοπτικά κανάλια του κόσμου, μεταξύ των οποίων και τα ελληνικά, που τα διανθούσαν με τα γνωστά κλισέ «τρόμος στον αέρα» «από θαύμα σώθηκαν οι επιβάτες» και άλλα παρόμοια.
Η αλήθεια είναι πως τα επιβατικά αεροσκάφη έχουν τη δυνατότητα και όλα αυτά τα συστήματα για να προσγειώνονται με ασφάλεια ακόμη και όταν έχουν κόντρα άνεμο πολλών μποφόρ. Οι πιλότοι δεν το ρισκάρουν περιμένοντας το θαύμα, αλλά προσγειώνονται όντας σίγουροι για την ασφάλεια αεροσκάφους και των επιβατών. Τα αεροπλάνα δεν μπορούν να προσγειωθούν όταν υπάρχουν πλάγιοι άνεμοι ακόμη και μέτριας έντασης. Τότε φεύγουν για άλλο αεροδρόμιο όπως στην περίπτωση του Χήθροου που αρκετές πτήσεις ανακατευθύνθηκαν σε Φρανκφούρτη και Ζυρίχη.
Δείτε τη μετάδοση της Παρασκευής στο κανάλι Big Jet:
https://www.youtube.com/watch?v=vPQh1FrbOc0&t=629s

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments