Ένα δεύτερο αεροσκάφος προσθέτει η Ryanair στη βάση της στη Θεσσαλονίκη από το καλοκαίρι το 2017. Αυτό έγινε γνωστό πριν από λίγο, σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, στην οποία ανακοινώθηκε το πρόγραμμα της επόμενης θερινής περιόδου. Το θερινό πρόγραμμα είναι αρκετά αναβαθμισμένο καθώς περιλαμβάνει πέντε νέους προορισμούς που είναι το Αμβούργο (τρεις πτήσεις την εβδομάδα), το Γκέτεμποργκ (δυο πτήσεις την εβδομάδα), η Κοπεγχάγη (δυο πτήσεις την εβδομάδα), το Ντόρτμουντ (δυο πτήσεις την εβδομάδα) και το Βερολίνο (καθημερινά μια πτήση). Το τελευταίο είναι και στο φετινό χειμερινό πρόγραμμα της εταιρείας (ξεκίνησε στις αρχές του Σεπτέμβρη) και είναι επίσης καθημερινό.
Συνολικά η χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία θα πραγματοποιεί την επόμενη θερινή περίοδο από τη Θεσσαλονίκη, 121 πτήσεις την εβδομάδα σε 21 προορισμούς. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξεως του 14%, μεγαλύτερη από κάθε άλλο αεροδρόμιο στο οποίο δραστηριοποιείται η Ryanair στην Ελλάδα.
Στη συνέντευξη τύπου ο David O’Brien, που είναι ο Chief Commercial Officer της Ryanair, για μια ακόμη φορά εξέφρασε το παράπονο του από την ελληνική κυβέρνηση που δεν απάντησε στις 23 επιστολές που έχει λάβει από την Ryanair και οι οποίες περιλαμβάνουν αναπτυξιακές προτάσεις (κυρίως μειώσεις φόρων και τελών) που αν υλοποιηθούν η εταιρεία ισχυρίζεται πως θα φέρει ακόμη περισσότερους τουρίστες στη χώρα μας.
Μάλιστα εξαιτίας αυτής της άρνησης της ελληνικής κυβέρνησης να αποδεχτεί τις προτάσεις της Ryanair ο κ. O’Brien είπε πως η ανάπτυξη της εταιρείας το 2017 στην Ελλάδα θα είναι πολύ μικρή ενώ θα διακόψει τα δρομολόγια της από την Κω. “Αυτό” είπε “θα στοιχήσει στην Κω πάνω από 120 χιλιάδες τουρίστες το επόμενο καλοκαίρι”.
Μάλιστα ως κάλο παράδειγμα συνεργασίας ανέφερε την Ιταλία όπου η κυβέρνηση πήρε πίσω έναν αεροδρομιακό φόρο που είχε εξαγγείλει και ετσι η Ryanair εκτιμά πως θα μεταφέρει επιπλέον τρία εκατομμύρια επιβάτες.
Συνολικά οι διαθέσιμες θέσεις της Ryanair από και προς την Ελλάδα θα είναι το καλοκαίρι του 2017 μειωμένες κατά 2% σε σχέση με πέρσι. Σημαντική αύξηση υπάρχει μόνο στη Θεσσαλονίκη και τη Μύκονο ενώ μεγάλη χαμένη είναι η Κως που βγαίνει από τα πλάνα της εταιρείας. Στην Αθήνα η αύξηση των διαθέσιμων θέσεων θα είναι μόλις 1%, με μονό ένα καινούργιο δρομολόγιο, αυτό της Σόφιας και περισσότερες πτήσεις προς Χανιά και Μύκονο.
Για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, ο κ. O’Brien χαρακτήρισε και πάλι παλιομοδίτικη τη συμφωνία. Όπως είπε “την Ελλάδα θα πρέπει να την ενδιαφέρει το πόσες αεροπορικές εταιρείες θα προσελκύσει η Fraport στα ελληνικά αεροδρόμια και όχι το τίμημα της παραχώρησης”.
Στη συνέντευξη παρών ήταν και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης ο οποίος είπε: “Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο που μια εταιρεία, όπως η Ryanair, επενδύει στη Θεσσαλονίκη με απευθείας πτήσεις προς νέους προορισμούς. Αυτό δικαιώνει τις δικές μας προσπάθειες να δραστηριοποιηθεί η Ryanair στη Θεσσαλονίκη αλλά και μας δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση που η πόλη μας θα γίνει γνωστή και θα αποτελέσει προορισμό για περισσότερους επισκέπτες. Χτίσαμε μια πολύ καλή σχέση με την Ryanair και είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε και με άλλες αεροπορικές εταιρείες που θα θελήσουν να δραστηριοποιηθούν στη Θεσσαλονίκη”
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Μπουτάρης είπε πως θα πρέπει να βρούμε τρόπους να αυξηθούν τα αεροπορικά δρομολόγια. Δεν έχουμε αρμοδιότητα αλλά μπορούμε να πιέσουμε προς κάθε κατεύθυνση. Σκεφτόμαστε ακόμη και οικονομικά κίνητρα αν και τα κίνητρα δεν είναι πάντα οικονομικά”
Ο κ. O’Brien ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον κ. Μπουτάρη καθώς όπως είπε “ήταν ο μόνος που μας βοήθησε και συνεργάστηκε μαζί μας για να ξεκινήσουν δρομολόγια στη Θεσσαλονίκη”.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar