Κανονικά το 2020 που ολοκληρώνεται σε λίγες μέρες, θα έπρεπε να είναι το πιο ασφαλές έτος στην ιστορία της παγκόσμιας αεροπορίας. Και αυτό γινάτι από τα 39 εκατομμύρια πτήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019, φέτος λόγω πανδημίας έγιναν λιγότερες από τις μισές. Ωστόσο ο αριθμός αυτών που έχασαν τη ζωή τους δεν είναι ανάλογος αλλά περίπου στον μέσο όρο της πενταετίας. Κοντολογίς φέτος έχασαν τη ζωή τους σε αεροπορικά δυστυχήματα 315 άνθρωποι, όταν το 2019 με υπερδιπλάσιες πτήσεις οι νεκροί ήταν 283. Ο μέσος όρος της πενταετίας είναι 337 θάνατοι σε αεροπορικά δυστυχήματα.
Οι 315 θάνατοι φέτος συνέβησαν σε οκτώ δυστυχήματα, εκ των οποίων τα τέσσερα, και πιο πολύνεκρα, συνέβησαν στην Ασία, τα τρία στην Αφρική και ένα στις ΗΠΑ.
Τα στοιχεία αφορούν σε επιβατικά και εμπορικά αεροσκάφη άνω των 14 θέσεων και δεν αφορούν στρατιωτικά ή μικρότερα επιβατικά αεροσκάφη. Αν προσθέσουμε και αυτά, τότε οι νεκροί σε αεροπορικά δυστυχήματα από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα φτάνουν τους 423.
Θυμίζουμε πως η ασφαλέστερη χρονιά στην ιστορία της αεροπορίας ήταν το 2017 όταν σε αεροπορικά δυστυχήματα έχασαν τη ζωή τους μόλις 44 άτομα.
Δυο ήταν τα μεγάλα αεροπορικά συμβάντα της φετινής χρονιάς που ανέβασαν κατά πολύ τον αριθμό των νεκρών
Το πρώτο συνέβη στο Ιράν στις 8 Ιανουαρίου, όταν οι στρατιωτικές δυνάμεις της χώρας κατέρριψαν “κατά λάθος” ένα Ουκρανικό Boeing 737-800 της Ukraine International Airlines, που λίγα λεπτά πριν είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Τεχεράνης με προορισμό το Κίεβο. Έχασαν τη ζωή τους και οι 176 επιβαίνοντες.
Το δεύτερο συνέβη στο Πακιστάν. Ένα Airbus Α-320 της Pakistan International Airlines, έπεσε σε κατοικημένη περιοχή λίγο πριν την προσγείωση του στο Καράτσι. Μόνο ένας σώθηκε από τους 98 επιβαίνοντες ενώ ένα άτομο έχασε τη ζωή του στο έδαφος. Το δυστύχημα αποδόθηκε σε έλλειψη προσοχής από τους πιλότους που κατά τη διάρκεια της προσγείωσης συζητούσαν για τον… κορωνοϊό. Στη συνέχεια ξέσπασε ξανά στη χώρα το σκάνδαλο με τα πλαστά πτυχία των πιλότων που ευδοκιμούν στο Πακιστάν. Αποδείχθηκε πως λόγω της εκτεταμένης διαφθοράς στη χώρα, εκατοντάδες πιλότοι έχουν πλαστά πτυχία ή πιστοποιητικά εκπαίδευσης. Από τότε απαγορεύτηκε αεροσκάφη από το Πακιστάν να πετούν σε Ευρώπη και ΗΠΑ.
Ένα ακόμη πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα συνέβη στην Ινδία στις 7 Αυγούστου, όταν ένα Boeing 737-800 της Air India Express, συνετρίβη κατά την προσγείωση σε περιφερικό αεροδρόμιο. Έχασαν τη ζωή τους 21 από τους επιβαίνοντες.
Όλα αυτά βασίζονται σε στοιχεία του Aviation Safety Network, ενός ανεξάρτητου οργανισμού που βρίσκεται στις Κάτω Χώρες. Ιδρύθηκε το 1996 και έχει ως στόχο να παρέχει αξιόπιστες πληροφορίες για ατυχήματα αεροσκαφών και θέματα αεροπορικής ασφάλειας.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments