Φωτογραφία αρχείου

Τον Μάρτιο η κίνηση στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης από ιδιωτικά τζετ ήταν ασυνήθιστα μεγάλη σε σχέση με τον ίδια περίοδο πέρυσι. Την ίδια ώρα η κίνηση των επιβατικών αεροσκαφών βυθίζονταν στα τάρταρα. Τι συνέβη; Ήταν πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών με τις οποίες επέστρεφαν κυρίως Έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν  στο εξωτερικό. Επέλεξαν αυτό  τον τρόπο,  άλλοι γιατί είχαν την οικονομική άνεση,  άλλοι γιατί δεν μπορούσαν να επιστρέψουν με άλλο τρόπο καθώς οι αεροπορικές εταιρείες ακύρωναν κατά εκατοντάδες τις τακτικές τους πτήσεις και άλλοι γιατί δεν ήθελαν να ταξιδέψουν με μια τακτική πτήση μέσα σε ένα αεροπλάνο με δεκάδες άλλους επιβάτες. Σε κάθε πτήση επέβαιναν τρεις και παραπάνω επιβάτες προφανώς για να μοιραστούν το κόστος.  Σε μια περίπτωση,  πτήση  με τρεις φοιτητές ήρθε από Αμερική.

«Δεν ήταν μόνο αυτές οι πτήσεις ιδιωτικών τζετ»  μας λέει ο Κώστας Κρυστάλλης,  ιδιοκτήτης της εταιρείας  Proton Air Services, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και έχει υποκαταστήματα σε Μύκονο, Σαντορίνη και Ηράκλειο. Η εταιρεία ασχολείται με την ενοικίαση και την επίγεια εξυπηρέτηση ιδιωτικών αεροσκαφών. «Αυτό το διάστημα έφτασαν στη Θεσσαλονίκη και ιδιωτικά τζετ που μετέφεραν ιατρικό υλικό. Υπάρχει επίσης ενδιαφέρον από Έλληνες ή Ευρωπαίους πολίτες που ζουν στο εξωτερικό αλλά έχουν σπίτι και στην Ελλάδα (συνήθως εξοχικό)  να έρθουν στη χώρα μας, καθώς τη θεωρούν ασφαλέστερη αυτή την περίοδο. Έχουμε τέτοια ζήτηση για Μύκονο.  Όσοι έρχονται θα πρέπει να μείνουν σε καραντίνα στα σπίτια τους για 14 μέρες».

–         Τι γίνεται με χώρες που  έχει διακοπή η αεροπορική σύνδεση με την Ελλάδα καθώς θεωρούνται υψηλού κινδύνου;

«Από αυτές τις χώρες ζητάμε ειδική άδεια από την  υπηρεσία πολιτικής προστασίας,  την οποία συνήθως την παίρνουμε».

–         Πόσο στοιχίζει μια τέτοια πτήση;

«Ανάλογα με το μέγεθος, τον τύπο  και την χωρητικότητα του αεροσκάφους. Για παράδειγμα από την Αγγλία στοιχίζει από 16 χιλιάδες ευρώ. Εξυπηρετήσαμε μια τέτοια πτήση πρόσφατα που μετέφερε έξι φοιτητές οι οποίοι  μοιράστηκαν το κόστος. Από Αμερική το κόστος κυμαίνεται από 120 ως 180 χιλιάδες ευρώ».

–         Από τη στιγμή που θα λάβετε ένα αίτημα πόσος χρόνος χρειάζεται για να πραγματοποιηθεί το ταξίδι;

«Συνήθως μερικές ώρες ως μια μέρα».

 

–         Είναι ασφαλή αυτά τα αεροσκάφη σε σχέση  με τον Κορωνοϊό;

«Τηρούνται όλες οι προδιαγραφές καθαρισμού,  ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι εταιρείες μας ζητούν να τα απολυμαίνουμε μετά από κάθε πτήση. Το έχουμε  κάνει εδώ στη Θεσσαλονίκη».  

 

–         Υπάρχουν  διαθέσιμα αεροσκάφη στην αγορά;

Υπάρχουν αν και η κίνηση διεθνώς  είναι πολύ αυξημένη. Ο λόγος που είναι αυξημένη η ζήτηση είναι γιατί έχουν απομείνει ελάχιστες τακτικές    πτήσεις καθώς οι εταιρείες καθήλωσαν το στόλο τους,  ενώ αυτοί που έχουν την οικονομική δυνατότητα δεν θέλουν  να ταξιδέψουν σε αεροπλάνο με πολύ κόσμο.  Δυστυχώς είμαστε σε και περίοδο που πολλά ιδιωτικά τζετ είναι καθηλωμένα. Κάθε  χρόνο από Γενάρη μέχρι Μάρτη πραγματοποιούν τα  καθιερωμένα σέρβις,  ενώ οι εταιρίες δίνουν άδεια  στα πληρώματα τους προκειμένου να είναι έτοιμες για την καλοκαιρινή περίοδο που η ζήτηση  εκτοξεύεται».  

 

–         Τελικά τα ιδιωτικά τζετ δεν είναι μόνο για τους λίγους;

«Αυτό σιγά σιγά  αλλάζει. Σίγουρα  τα ιδιωτικά τζετ τα νοικιάζουν αυτοί που έχουν χρήματα (ιδιώτες ή εταιρείες) , αλλά και αυτοί που έχουν κάποια ανάγκη, καθώς και  αρκετοί με μικρότερες οικονομικές δυνατότητες που μοιράζομαι το κόστος με άλλους συνταξιδιώτες γνωστούς ή άγνωστους. Αυτό αρχίζει τα τελευταία χρόνια να αναπτύσσεται πολύ καθώς αναπτύχθηκαν ηλεκτρονικές πλατφόρμες που βρίσκουν ανθρώπους με παρόμοιες  ταξιδιωτικές ανάγκες,  ώστε να ταξιδέψουν μαζί μοιράζοντας το κόστος.  

 

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments