Το Σοβιετικής κατασκευής αεροσκάφος τύπου Antonov An-12BK, που έπεσε χθες σε περιοχή του νομού Καβάλας παρασύροντας το θάνατο και τους οκτώ επιβαίνοντες, ήταν ηλικίας 51 ετών, δηλαδή τα είχε φάει τα ψωμιά του προ πολλού. Είχε πετάξει για πρώτη φορά το 1971, ενώ η παραγωγή αυτών των αεροσκαφών σταμάτησε στη Σοβιετική Ένωση το 1973. Πρόκειται για την αεροπορική κληρονομιά που άφησε πίσω της η διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης και η οποία ευθύνεται για δεκάδες αεροπορικές τραγωδίες κυρίως στη Ρωσία και σε αναπτυσσόμενες χώρες.
Δεν υπάρχει χρονιά που να μην συνέβη κάποιο πολύνεκρο δυστύχημα με τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους. Το τελευταίο πριν από αυτό της Καβάλας ήταν στη 1 Μαρτίου στην Κίνα, όπου έχασαν τη ζωή τους οι εννέα επιβαίνοντες. Το πιο πολύνεκρο ήταν το 2017 στην Μιανμάρ όπου έχασαν τη ζωή τους 122 άνθρωποι.
Στη ελληνικά επικράτεια είναι το δεύτερο Antonov που πέφτει. Το πρώτο ήταν ένα Antonov AN-26 που συνετρίβη στη γεωργική σχολή στη Θεσσαλονίκης στις 31 Αυγούστου 1995, στην προσπάθεια του να βρει το διάδρομο προσγείωσης του αεροδρομίου «Μακεδονία» για να προσγειωθεί. Ανήκε στην στρατιωτική αεροπορία του Μάλι (χώρα της Αφρικής) και έχασαν τη ζωή τους και οι έξι επιβαίνοντες. Επέστρεφε στο Μάλι από την Ουκρανία όπου πήγε για προγραμματισμένη συντήρηση. Όπως και τώρα έτσι και τότε, οι φήμες οργίαζαν στη Θεσσαλονίκη για το τι μετέφερε το αεροσκάφος. Τα σενάρια στα καφενεία έλεγαν για δεκάδες κάσσες με χρυσάφι, αν και το Μάλι είναι από τις πιο φτωχές χώρες του πλανήτη.
Το Antonov An-12BK που συνετρίβη χθες βράδυ, ανήκε στην ουκρανική εταιρεία Meridian Air Cargo, η οποία διαθέτει άλλα εννέα παρόμοια αεροσκάφη. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, ασχολείται με τη μεταφορά εμπορευμάτων ενώ έχει εργαστεί σε ανθρωπιστικές αποστολές του ΟΗΕ αλλά και αποστολές του ΝΑΤΟ. Είναι το πρώτο δυστύχημα στην ιστορία της που ξεκινά το 2006.
Το Antonov An-12BK που έπεσε χθες ήταν το δεύτερο αεροσκάφος ουκρανικής ιδιοκτησίας που πέφτει στη χώρα μας. Προηγήθηκε στις 17 Δεκεμβρίου 1997 το Yakovlev Yak-42, που έπεσε στα Πιέρια Όρη παρασύροντας στο θάνατο και τους 70 επιβαίνοντες, στην συντριπτική τους πλειοψηφία Έλληνες που εργάζονταν στην κατασκευή εμπορικού κέντρου στην Οδησσό και επέστρεφαν στην Ελλάδα για τα Χριστούγεννα.
Η επιτροπή που θα αναλάβει την διερεύνηση του χθεσινού αεροπορικού δυστυχήματος, μεταξύ άλλων θα πρέπει να βρει για πιο λόγο το αεροσκάφος βρέθηκε στη συγκεκριμένη περιοχή με κίνδυνο να πέσει μέσα σε κάποιο χωριό;
Θυμίζουμε πως το αεροσκάφος αντιμετωπίζοντας προβλήματα έκανε στροφή 180 μοιρών ανατολικά του Αγίου Όρους, (φώτο) με σκοπό να κάνει αναγκαστική προσγείωση στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης.
Ακολούθησε όμως άλλη πορεία.
Μήπως έχασε λόγω της πυρκαγιάς στον δεξιό κινητήρα του ζωτικά όργανα του αεροσκάφους και οι πιλότοι δεν καταλάβαιναν που πήγαιναν;
Πήγαινε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα που όμως είναι κλειστό και διαθέτει μικρό διάδρομο;
-Υπήρξε αδυναμία συνεννόησης με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας όπως συνέβη και στην περίπτωση του Γιάκοβλεφ;
Είναι ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν…
Στο μεταξύ το χθεσινό είναι το δεύτερο αεροπορικό δυστύχημα στην ελληνική επικράτεια μέσα σε λίγες μέρες. Προηγήθηκε την Τετάρτη η πτώση κοντά στη Σάμο του πυροσβεστικού ελικοπτέρου τύπου Mil Mi-8MTV-1, Ρωσικής κατασκευής και Μολδαβικής ιδιοκτησίας. Στο δυστύχημα έχασαν τη ζωή τους οι δύο από τους τέσσερις επιβαίνοντες.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments