Ένας νέος όρος προέκυψε τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, δηλαδή καύσιμα που βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές και μολύνουν λιγότερο το περιβάλλον. Καθώς το να πετούν τα αεροπλάνα με υδρογόνο ή ηλεκτρικό ρεύμα δεν θα προκύψει πριν το 2030, με τον όρο βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα εννοούν προς το παρόν την μίξη κηροζίνης με βιοκαύσιμα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, σκοπεύει να υποχρεώσει τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν περισσότερα βιοκαύσιμα στις πτήσεις τους, καθώς η δυνατότητα αυτή παραμένει προς το παρόν σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητη. Τα εν λόγω καύσιμα αντιστοιχούν σήμερα μόλις στο 0,05% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμου αεροσκαφών.
Ωστόσο υπάρχει η πίεση προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτή η οδηγία να αφορά ΜΟΝΟ πτήσεις εντός της Ευρώπης ή καλύτερα εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).
Το κατάλαβαν αυτό οι μεγάλες εταιρίες χαμηλού κόστους, που σχεδόν το σύνολο των πτήσεων τους πραγματοποιείται εντός ΕΟΧ και διαμαρτύρονται.
Έτσι ένας συνασπισμός εταιρειών κυρίως χαμηλού κόστους (Ryanair, EasyJet, Wizzair, Jet2 κλπ) συν κάποιες περιβαλλοντικές ΜΚΟ, έστειλαν αυστηρή επιστολή στους αρμοδίους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ζητώντας το μέτρο να ισχύσει και για τις μακρινές πτήσεις εκτός ΕΟΧ. Υποστηρίζουν πως σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του Eurocontrol, μόλις το 6% των πτήσεων σε απόσταση άνω των 4000 χιλιομέτρων, δημιουργεί το ήμισυ των εκπομπών CO2 της αεροπορίας.
Με την επιστολή τους ο συνασπισμός ζητά:
• Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διασφαλίσει ότι οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων περιλαμβάνονται στην εντολή SAF (βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα) της ΕΕ
• Η εντολή να ανατεθεί απευθείας στους προμηθευτές καυσίμων, για να εξασφαλιστεί ίση μεταχείριση
• Να διατηρηθεί η υποστήριξη της ΕΕ για την ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών, όπως υδρογόνου ή ηλεκτρικών αεροσκαφών
Να αποκλειστούν τα βιοκαύσιμα που παράγονται σε ειδικές καλλιεργήσιμες εκτάσεις.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments