Του Σάκη Παπαδόπουλου

Πριν μερικές δεκαετίες, ο ανταγωνιστής ενός ξενοδοχείου μιας τουριστικής περιοχής πχ της Ρόδου, ήταν το διπλανό ξενοδοχείο. Μερικές φορές οι μάχες μεταξύ τους ήταν ομηρικές για το ποιος θα κερδίσει ή θα κλέψει τον πελάτη.
Ωστόσο όταν οι μεταφορές βελτιώθηκαν θεαματικά και στον τουρισμό άρχισαν τα αεροπλάνα να παίζουν κυρίαρχο ρόλο, ο ανταγωνιστής τους ξενοδοχείου τη Ρόδου ήταν πλέον και τα ξενοδοχεία άλλων περιοχών της Ελλάδας. Και μετά άλλων περιοχών της Μεσογείου.
Ο Ευρωπαίος τουρίστας με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή με ένα αεροπλάνο (τσάρτερ ή της γραμμής) θα φτάσει στην Ρόδο ή στην Αττάλεια ή στην Μαγιόρκα. Οπότε η Ρόδος έχει πλέον να ανταγωνιστεί κάθε τουριστική περιοχή της Μεσογείου.
Στη συνέχεια οι αεροπορικές μεταφορές βελτιώθηκαν και έγιναν προσιτές ακόμη περισσότερο και ο Ευρωπαίος τουρίστας μπορεί εύκολα να φτάσει ακόμη πιο μακριά.
Κάποτε για να φτάσει ένας Ευρωπαίος στο Πουκέτ, το πιο τουριστικό νησί της Ταϊλάνδης, έπρεπε να πετάξει μέσω της πρωτεύουσας Μπανγκόκ, σπαταλώντας επιπλέον χρόνο και χρήματα. Τα τελευταία χρόνια, το Πουκέτ απέκτησε ένα μεγάλο σύγχρονο αεροδρόμιο, ικανό να δεχτεί μακρινές πτήσεις. Έτσι ο Ευρωπαίος μπορεί ακόμη και με μία μόνο απευθείας πτήση, να φτάσει στο Πουκέτ όπως θα έφτανε στη Ρόδο ή την Αττάλεια ή την Μαγιόρκα. Αντίθετα ο Αμερικανός ή ο Αυστραλός ή ο Κινέζος, δεν μπορούν να φτάσουν απευθείας στη Ρόδο όπως και οπουδήποτε αλλού στην Ελλάδα, πλην Αθήνας και Θεσσαλονίκης, καθώς οι αεροδρομικές υποδομές δεν το επιτρέπουν.
Κοντολογίς ο ξενοδόχος της Ρόδου που λέγαμε, έχει πλέον να ανταγωνιστεί τον ξενοδόχο όχι μόνο της Μεσογείου αλλά και των νησιών του Ινδικού και της Καραϊβικής και οπουδήποτε υπάρχει ήλιος και θάλασσα. Και μάλιστα να ανταγωνιστεί επενδύσεις που έγιναν ευκολότερα, στοίχησαν λιγότερο και λειτουργούν φθηνότερα καθώς τα μεροκάματα είναι της πείνας.
Το πώς θα τα ανταγωνιστεί είναι μια άλυτη εξίσωση. Ίσως προβάλλοντας ο προορισμός πλεονεκτήματα που δεν μπορεί ο τουρίστας να βρει αλλού πχ γαστρονομία, ιστορία, ζεστή προσωποποιημένη φιλοξενία, φιλικό και ασφαλές περιβάλλον και όλα αυτά που σύγχρονοι οργανισμοί τουριστικής προβολής σε κάθε περιοχή θα είχαν ήδη ανακαλύψει. Το να μιλάμε και να δείχνουμε συνεχώς θάλασσα, θάλασσα, θάλασσα είναι πλέον μάταιο…
Τα γράφουμε όλα αυτά καθώς η Lufthansa ανακοίνωσε πως ιδρύει μια ακόμη θυγατρική αεροπορική εταιρεία η οποία θα ξεκινήσει πτήσεις από το καλοκαίρι. Ήταν ένα παλιό σχέδιο που υλοποιεί φέτος. Αρχικά ήταν να την ονομάσει Purple Moon, μετά το άλλαξε σε Ocean, ωστόσο τελικά η νέα εταιρεία θα λέγεται Eurowings Discover.
Θα πετά αρχικά από Φρανκφούρτη και στη συνέχεια από Μόναχο προς μακρινές τουριστικές περιοχές της Καραϊβικής, της Βόρειας Αμερικής, της Αφρικής κλπ) μεταφέροντας τουρίστες για διακοπές.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments