Σε όλους μας είναι χρήσιμες οι κριτικές που διαβάζουμε για τα ξενοδοχεία, πριν επιλέξουμε αυτό που θα κλείσουμε για το επόμενο ταξίδι μας. Οι εμπειρίες, οι βαθμολογίες και οι απόψεις των ταξιδιωτών που έμειναν σε κάποιο ξενοδοχείο, είναι πλέον καθοριστικές στο να το επιλέξουμε και μάλιστα πολύ περισσότερο από την κατηγορία στην οποία ανήκει το ξενοδοχείο. Πλέον δεν αρκεί να επιλέξεις ένα ξενοδοχείο τεσσάρων ή πέντε αστέρων αν τα σχόλια των πελατών και η βαθμολογία που του έδωσαν δεν είναι εξίσου υψηλή. Επίσης ένα ξενοδοχείο τριών αστέρων με πολύ υψηλή βαθμολογία και εξαιρετικές κριτικές, προτιμάται από ένα μεγαλύτερης κατηγορίας άλλα με μέτρια βαθμολογία και κακές κριτικές.

Και καθώς πλέον οι καλές κριτικές είναι πολύ σημαντικές, τα ξενοδοχεία επενδύουν πολλά σ΄αυτές γιατί γνωρίζουν πως αν δεν είναι καλές, οι κρατήσεις τους πέφτουν. Δεν είναι λίγα τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα που δίνουν διάφορα κίνητρα στους πελάτες τους για να εκμαιεύσουν τις καλές κριτικές τους. Από τότε που εμφανίστηκαν οι κριτικές, τα διευθυντικά στελέχη των ξενοδοχείων απέκτησαν έναν εφιάλτη.

Ωστόσο, καθώς οι ιστοσελίδες που δημοσιεύουν κριτικές είναι πλέον πάρα πολλές, το ερώτημα που προκύπτει είναι ποιες σελίδες να επιλέξουμε για να διαβάσουμε κριτικές καθώς όλες είναι αδύνατο.

Οι ιστοσελίδες που προτιμούν οι περισσότεροι είναι δυο. Η TripAdvisor και η Booking.com. Η πρώτη είναι ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε για τις κρητικές αν και σταδιακά εξελίχθηκε σε μια ιστοσελίδα κρατήσεων. Σ΄αυτήν οι ταξιδιώτες γράφουν τις κριτικές τους, όχι μόνο για τα ξενοδοχεία άλλα για οτιδήποτε αφορά στην εμπειρία του ταξιδιού (εστιατόρια, αξιοθέατα, εκδρομές. ξεναγήσεις, μεταφορικά μέσα κλπ). Μάλιστα ανάλογα με τις κριτικές, ανακηρύσσει τους καλύτερους στον ταξιδιωτικό χώρο και απονέμει βραβεία αριστείας.

Η δεύτερη, η Booking, είναι η πιο γνωστή ιστοσελίδα για κρατήσεις ξενοδοχείων και όπως όλες οι ανάλογες ιστοσελίδες δημοσιεύει και κριτικές.

Ωστόσο οι δυο ιστοσελίδες έχουν μια πολύ σημαντική διαφορά. Στην TripAdvisor μπορεί να γράψει κριτική ο οποιεσδήποτε, ακόμη και αυτός που δεν έχει χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες ενός ξενοδοχείου. Αντίθετα στην Booking, πρόσβαση στο να γράψει κριτική έχει μόνο αυτός που έχει μείνει στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο.

Αυτή η διάφορα είναι πολύ σημαντική καθώς συχνά πυκνά έρχονται στο φως της δημοσιότητας περιστατικά πλαστών κριτικών στην σελίδα της TripAdvisor. Μάλιστα πριν μερικούς μήνες στην Ιταλία, καταδικάστηκε σε φυλάκιση ιδιοκτήτης εταιρίας που πωλούσε ψεύτικες κριτικές σε ξενοδοχεία εντός και εκτός Ιταλίας. Πριν από αυτή την καταδίκη η ύπαρξη αυτών των εταιριών ήταν κοινό μυστικό ανάμεσα στους ξενοδόχους. Τώρα το έμαθαν όλοι. Έναντι χιλιάδων ευρώ, όχι μόνο αναλάμβαναν να βελτιώσουν σημαντικά την βαθμολογία ενός ξενοδοχείου ώστε αυτό να εμφανίζεσαι από τις πρώτες επιλογές σε κάθε αναζήτηση ξενοδοχείου στην περιοχή του, αλλά και να χαμηλώσουν την βαθμολογία των ανταγωνιστών δημοσιεύοντας στην Tripadvisor ψεύτικες κακές κριτικές γι΄αυτούς.

Επίσης στην ηλεκτρονική εγκυκλοπαίδεια Wikipedia, στο λήμμα για την Accor (μια από τις μεγαλύτερες ξενοδοχειακές εταιρείες στον κόσμο με χιλιάδες ξενοδοχεία) διαβάζουμε: “Τον Μάιο του 2013, η εταιρεία ηλεκτρονικών ερευνών KwikChex εντόπισε τον Peter Hook, διευθυντή επικοινωνίας της Accor στην Αυστραλία, υπεύθυνο για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, καθώς είχε δημοσιεύσει στην TripAdvisor. περισσότερες από 100 κριτικές, τόσο για τα ξενοδοχεία της Accor όσο και ανταγωνιστικά ξενοδοχεία.”

Η ίδια η TripAdvisor διαβεβαιώνει πως έχει αναπτύξει τεχνολογία και ειδική ομάδα για τον εντοπισμό των ψευδών κριτικών, ωστόσο πολλές φορές αφού η ζημιά έχει ήδη γίνει…

Όσον αφορά σε μας τους απλούς ταξιδιώτες, αν ένα ξενοδοχείο έχει εκατοντάδες κριτικές τότε δύσκολα κάποιες πλαστές μπορούν να αλλοιώσουν την εικόνα του. Αν όμως είναι ένα μικρό ξενοδοχείο και έχει λίγες κριτικές, τότε χρειάζεται προσοχή και αναζήτηση κριτικών και σε άλλες παρόμοιες ιστοσελίδες.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar