Του Σάκη Παπαδόπουλου

Πέρασαν τρία ολόκληρα χρόνια όταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έφερε στη Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά το Ασημένιο βέλος. Ήταν στη ΔΕΘ του 2018 και το έφερε για να δείξει στους… ιθαγενείς, πως θα είναι τα ταξίδια τους με τρένο στην Ελλάδα, δηλαδή στο μοναδικό δρομολόγιο ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα. Καθώς τα φλας άστραφταν, οι υπεύθυνοι υποσχέθηκαν πολλά αλλά τίποτε δεν πραγματοποιήθηκε. Το κυριότερο ότι οσονούπω τα τρένα αυτά θα εκτελούσαν το Θεσσαλονίκη – Αθήνα σε τρεις ώρες και δεκαπέντε λεπτά, και θα ήταν ανταγωνιστικά ακόμη και στα αντίστοιχα αεροπορικά δρομολόγια.
Έκτοτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που οι επικεφαλής της είναι πεπεισμένοι πως ο ελληνικός λαός τρέφετε με κουτόχορτο, συνεχώς προαναγγέλλει κάθε λίγο την έναρξη των δρομολογίων με το Ασημένιο Βέλος και συνεχώς την αναβάλει επικαλούμενη άλλοτε την πανδημία και άλλοτε προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στο μεταξύ τους τελευταίους μήνες έχουν έρθει στην Ελλάδα από την Ιταλία τρία Ασημένια βέλη. Πρόκειται για ανακατασκευασμένους συρμούς, που αφού έφαγαν τα ψωμιά τους στην Ιταλία ήρθαν να… πεθάνουν στην Ελλάδα.
Η τελευταία προαναγγελία έλεγε πως τα δρομολόγια θα ξεκινούσαν μέσα στον Αύγουστο. Ωστόσο ούτε αυτό έγινε καθώς αποκαλύφθηκε πως οι συγκεκριμένοι συρμοί δεν διαθέτουν συσκευές αμμοδιασποράς, οι οποίες ενεργοποιούνται σε έκτακτες περιστάσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή κυκλοφορία του συρμού. Οπότε δεν μπορούν να πάρουν την απαραίτητη πιστοποίηση από την ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων). Έτσι η δρομολόγηση τους αναβάλλεται επ’ αόριστο.
Ωστόσο ακόμη και αν οι συγκεκριμένοι συρμοί πάρουν την πιστοποίηση, είναι αμφίβολο κατά πόσο θα πραγματοποιούν το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και δεκαπέντε λεπτά. Και αυτό για όπως καταγγέλλει το σωματείο των Μηχανοδηγών σε πρόσφατη ανακοίνωση του: «η σημερινή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου οδηγεί στο να αποτελεί άπιαστο όνειρο η εξαγγελία ότι η διαδρομή αυτή, θα πραγματοποιείτε σύντομα σε 3 ώρες και 15 λεπτά. Αυτό δηλαδή που διαφημίζεται από παράγοντες που είτε δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματικότητα, είτε δεν έχουν σωστή πληροφόρηση ως εφικτός χρόνος, είναι τουλάχιστο ανεδαφικό. Χωρίς την ολοκλήρωση των απαιτούμενων έργων και χωρίς συστηματική συντήρηση της υποδομής, οι χρόνοι αυτοί είναι ανέφικτοι σε βάρος των υπηρεσιών που αναμένουν οι επιβάτες». ΣΣ. Την ευθύνη του σιδηροδρομικού δικτύου έχει η ΟΣΕ.
Και ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αδυνατεί να δρομολογήσει τα ανακατασκευασμένα Ασημένια Βέλη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, υπόσχεται τρένα υδρογόνου με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, τα οποία μόλις πρόσφατα έκαναν το ντεμπούτο τους στην Ευρώπη. Έλεος ρε φίλε…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments