Καθώς η τεχνολογία προχωρά, αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η προβολή και προώθησή ενός τουριστικού προορισμού. Στις τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού, όλο και πιο συχνά βλέπουμε συσκευές εικονικής πραγματικότητας να χρησιμοποιούνται για την προβολή ενος προορισμού, δυστυχώς όχι από Έλληνες εκθέτες. Επιμένουμε ακόμη να μοιράζουμε έντυπο πληροφοριακό υλικό ή ακόμη και τα ξεπερασμένα από την τεχνολογία cd’s που καταλήγουν στους κάδους απορριμάτων έξω από τις εκθέσεις.

Πριν μερικές μέρες, στη Θεσσαλονίκη έγινε μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση που μας θύμισε πως η νέα εποχή έφτασε. Την διοργάνωσε η North Events, η εταιρεία που την γνωρίσαμε από τις τρεις τουριστικές εκθέσεις που διοργανώνει σε Νέα Υόρκη, Στοκχόλμη και Βαρσοβία ειδικά για την την Ελλάδα. Όλες ονομάζονται “Ελληνικό Πανόραμα” και μάλιστα στη Στοκχόλμη είναι η μοναδική τουριστική έκθεση που γίνεται σε όλη τη Σουηδία.

Η εκδήλωση έγινε σε αίθουσα ου ξενοδοχείου Mediterranean Palace χωρίς δυστυχώς την παρουσία πολλών επαγγελματιών, αν και προσκλήθηκαν, καθώς για μια ακόμη φορά αρνήθηκαν την ενημέρωση για την νέα εποχή που ήδη έφτασε.

Στην πρόσκληση ανταποκρίθηκε ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης τουρισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Αλέξανδρος Θάνος, ο οποίος στο χαιρετισμό του είπε πως “στις προωθητικές ενέργειες που κάνουμε για την προβολή του προορισμού, πχ με την συμμετοχή μας σε κάποια τουριστική έκθεση, θα πρέπει να φύγουμε από την εποχή της παροχής πληροφορίας. Αυτήν μπορεί ο ενδιαφερόμενος να τη βρει εύκολα στο διαδίκτυο. Θα πρέπει να δώσουμε στον ενδιαφερόμενο μια πρόγευση της εμπειρίας που θα ζήσει στον προορισμό. Για να το κάνουμε αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα σύγχρονα εργαλεία. Η εικόνα της χώρας μας στις τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού δυστυχώς είναι παρωχημένη. Θα πρέπει να την αλλάξουμε”.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση έκανε ο πρόεδρος της Fed Hatta (ομοσπονδία συλλόγων τουριστικών γραφείων) Λύσανδρος Τσιλίδης ο οποίος έθεσε υπό την αιγίδα του δραστηρίοτητες της North Events. Όπως είπε ο κ. Τσιλίδης. “ Είναι επαγγελματίες και γι΄αυτό εμείς είμαστε μαζί τους”.

Στη συνέχεια ο διευθυντής της North Events Λεωνίδας Μπαμπάνης αναφέρθηκε αρχικά στις τρεις τουριστικές εκθέσεις για την Ελλάδα που διοργανώνει στο εξωτερικό, οι οποίες σημειώνουν σημαντική επιτυχία και βοηθούν φορείς και επιχειρηματίες να προβάλλουν τη χώρα μας με ένα αποτελεσματικό τρόπο. Ωστόσο περισσότερο αναφέρθηκε στις δύο νέες δραστηρίοτητες της North Events. Η πρώτη είναι μια πλατφόρμα που δημιουργεί για την τουριστική προβολή περιοχών της χώρας αποκλειστικά με υλικό εικονικής πραγματικότητας. Ο κ. Μπαμπάνης εξήγησε επακριβώς τα πλεονεκτήματα της εικονικής πραγματικότητας στην τουριστική προώθηση. Ωστόσο όπως είπε “προς το παρόν απουσιάζει το περιεχόμενο εικονικής πραγματικότητας για το οποίο θα κληθούν οι τουριστικής περιοχές να το δημιουργήσουν”.

Επίσης ο κ. Μπαμπάνης αναφέρθηκε στην εκπαίδευση και πιστοποίηση Ελλήνων και ξένων τουριστικών πρακτόρων ως travel specialist σε ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς. Η δράση αυτή θα γίνει σε συνεργασία με την GREEK TRAVEL ACADEMY που εδρεύει στο Βόλο και ασχολείται με την τουριστική εκπαίδευση κυρίως ξένων στελεχών και επαγγελματιών του τουρισμού. Διεξοδικά για την GREEK TRAVEL ACADEMY και τη δημιουργία πιστοποιημένων travel specialist μίλησε ο πρόεδρος του Εκπαιδευτικού Οργανισμού ΔΗΜΗΤΡΑ Νίκος Πιτσούλης δημιουργός της GREEK TRAVEL ACADEMY.

Η δράση αυτή είναι υπό την αιγίδα της FedHATTA και σε παρέμβαση του ο πρόεδρος της Λύσανδρος Τσιλίδης αναφέρθηκε στην σημασία των travel specialist τουριστικών πρακτόρων για την προώθηση ενός ελληνικού προορισμού.

Ακολούθησε επίδειξη των συσκευών εικονικής πραγματικότητας και συζήτηση.

Μεταξύ άλλων παραβρεθήκαν η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πιερίας Ευαγγελία Ξυπτερά, εκπρόσωπος του αντιδημάρχου τουρισμού Σπύρου Πέγκα ο οποίος απουσίαζε στο εξωτερικό και εκπρόσωπος του Ελληνο-πολωνικού Επιμελητηρίου. Την εκδήλωση συντόνισε ο αρχισυντάκτης των “Όμορφων Ταξιδιών” Σάκης Παπαδόπουλος.

 

 

 

Πείτε τη γνώμη σας

avatar