Η Fraport, δεν θέλει την ολοκλήρωση των έργων στον διάδρομο 10/28 στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Θυμίζουμε πως απομένει μόνο η ανακατασκευή στο κομμάτι όπου οι δυο διάδρομοι του αεροδρομίου Θεσσαλικής τέμνονται, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα πολύπαθα έργα της επέκτασης και αναβάθμισης του συγκεκριμένου διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης αεροσκαφών, που ξεκίνησαν το 2006 και έκτοτε θυμίζουν το γεφύρι της Άρτας. Τα έργα στο τελευταίο αυτό κομμάτι, ήταν να ξεκινήσουν τον προηγούμενο Γενάρη, ωστόσο αποφασίστηκε να μετατεθούν για μετά το τέλος της φετινής θερινής περιόδου καθώς θα προκαλούσαν τουριστική ζημιά.

Η Fraport, θεωρεί τώρα πως η υπάρχουσα ασφαλτόστρωση στη διασταύρωση των δυο διαδρόμων είναι αρκετή για τα επόμενα είκοσι χρόνια. Άρα δεν χρειάζονται τα έργα. Όπως ισχυρίζονται στελέχη της εταιρείας, το κατάλαβαν αφού ανέλαβαν το αεροδρόμιο τον Απρίλιο και μετά.

Μάλιστα προσπαθεί να λάβει τη συμπαράσταση των φορέων της Θεσσαλονίκης προκειμένου όλοι μαζί να ασκήσουν πιέσεις προς το αρμόδιο Υπουργείο, για να μην γίνουν τα έργα. Έτσι, άνθρωποι της επισκέφτηκαν πριν μερικές εβδομάδες κάποιους από αυτούς τους φορείς (Δήμο Θεσσαλονίκης, Ένωση Ξενοδόχων κλπ) προσπαθώντας να τους πείσουν, χρησιμοποιώντας δυο επιχειρήματα. Ισχυρίζονται πως τα έργα που για λίγους μήνες θα περιορίσουν την δραστηριότητα του αεροδρομίου κατά 75%, θα ανακόψουν την ανοδική πορεία του αεροδρομίου, ενώ υπάρχει κίνδυνος να μην ολοκληρωθούν στην ώρα τους και να κάνουν ζημιά στην επόμενη τουριστική περίοδο.

Πολύ εύκολα “τσίμπησε” η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, που μετά την συνάντηση με τους ανθρώπους της Fraport και σε μια ανύποπτη στιγμή, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εκφράζει την μεγάλη ανησυχία της για την έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων.

Είναι προφανές ότι τα επιχειρήματα που χρησιμοποιεί η Fraport δεν στέκουν. Καμιά ανοδική πορεία αεροδρομίου δεν ανακόπτεται επειδή θα περιορίσει την δραστηριότητα του για λίγους μήνες προκειμένου να βελτιώσει τις υποδομές του. Ανακόπτεται όταν ο διαχειριστής του δεν κάνει τίποτε για την ανάπτυξη του. Επίσης δεν αποτελεί επιχείρημα η πιθανότητα τα έργα να μην τελειώσουν στην ώρα τους, δηλαδή πριν την έναρξη της επόμενης θερινής περιόδου. Ας λάβει τα μετρά της ώστε τα έργα να τελειώσουν στην ώρα τους και ας ζητήσει την συμπαράσταση των τοπικών φορέων ώστε να πιέσουν όλοι μαζί το αρμόδιο Υπουργείο.

Χρέος των φορέων της πόλης δεν είναι να βοηθήσουν τη Fraport να μην περιορίσει τα έσοδα της για λίγους μήνες. Χρέος των φορέων είναι να πιέσουν για την ολοκλήρωση των έργων όπως αυτά σχεδιάστηκαν από την αρχή.

Χρέος των φορέων της πόλης είναι να πιέσουν την Fraport να βελτιώσει επιτέλους τη λειτουργία του αεροδρομίου, κάτι που μέχρι στιγμής δεν είδαμε. Η λειτουργία των αεροδρομίων που ανέλαβε η Fraport παραμένει απογοητευτική όσον άφορα την εμπειρία που βιώνει ο ταξιδιώτης σ΄αυτά.

Και καθώς η Fraport απογοήτευσε τους πρώτους μήνες που ανέλαβε την λειτουργία των 14 αεροδρομίων, μένει τώρα να δούμε αν τα έργα για την αναβάθμιση στα 14 αεροδρόμια προϋπολογισμού περίπου 300 εκατομμυρίων ευρώ, θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο όπως αρχικά έχει ανακοινώσει ή αν θα μετατεθούν για αργότερα και αφού πρώτα η Fraport εισπράξει τα ανάλογα έσοδα. Κοντός ψαλμός…

ΣΣ. Όσον αφορά στην ολοκλήρωση των έργων στο διάδρομο 10/28 στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, πέρα από τις επιθυμίες της Fraport, έχουν υπογραφεί συμβάσεις με τον χρηματοδότη του έργου που είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση και τις τεχνικές εταιρείες που το κατασκευάζουν. Σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης των έργων, τις ποινικές ρήτρες ποιος θα τις πληρώσει;

 

Πείτε τη γνώμη σας

Σχολιάστε πρώτος!

avatar
wpDiscuz