Του Σάκη Παπαδόπουλου

Ένα ακόμη περιστατικό αισχροκερδείας σε βάρος τουριστών κάνει το γύρο του κόσμου. Συνέβη σε κατάστημα πέριξ της λίμνης Κόμο στην Ιταλία. Δυο τουρίστριες παρήγγειλαν τοστ και όταν ζήτησαν να κοπεί στη μέση, το κατάστημα τους χρέωσε δυο ευρώ επιπλέον με την δικαιολογία ότι χρησιμοποίησε ένα ακόμη πιατάκι για να το κόψει.
Καθώς ο τουρισμός γιγαντώνεται και σε πολλές περιοχές επικρατούν συνθήκες υπερτουρισμού, η αισχροκέρδεια κάνει πάρτι. Ο τουρίστας θεωρείται όλο και περισσότερο κάτι σαν κορόιδο που θα πληρώσει αδιαμαρτύρητα ότι του ζητήσουν. Έτσι οι επιχειρηματίες επινοούν κάθε είδους χρέωση που πολλές φορές φτάνεις τα όρια της παράνοιας, χρώσεις που συνήθως τις βρίσκεις μπροστά σου εκ των υστέρων.
Από τις αεροπορικές εταιρίες που πλέον μόνο την καλημέρα δεν χρεώνουν επιπλέον, το φαγητό από σνακ έως γκουρμέ, τις μετακινήσεις, τα καφέ, για να μην θυμηθούμε τα μπητς μπαρ.
Ακόμη και τα σούπερ μάρκετ έχουν μπει στο παιχνίδι της τουριστικής αισχροκέρδειας. Πρόσφατα στο Παρίσι, άλλη τιμή αγοράζαμε ένα προϊόν σε σούπερ μάρκετ εκτός κέντρου και σχεδόν σε διπλάσια τιμή βρίσκαμε το ίδιο προϊόν σε σούπερ μάρκετ της ίδιας αλυσίδας στο κέντρο της πόλης.
Αυτή η κατάσταση που καθημερνά μεγαλώνει, έχει κλονίσει τη σχέση του μέσου ανθρώπου όχι μόνο με τον προορισμό αλλά με τον τουρισμό. Όχι γιατί του κλέβουν τα χρήματα μέσα από την τσέπη του αλλά γιατί όλο και περισσότερο αισθάνεται κάτι σαν κορόιδο που όλοι θέλουν να τον εκμεταλλευτούν. Πλέον η εμπιστοσύνη του τουρίστα με τον τουρισμό έχει διαρραγεί και κυριαρχεί η καχυποψία σε όλα…
Για το λόγο αυτό όλο και περισσότεροι στρέφοντα πλέον και πάλι στον οργανωμένο τουρισμό, με κάποιο γκρουπ, για να έχουν έλεγχο των εξόδων τους αλλά και κάποιον άνθρωπο να τους βοηθά να αποφεύγουν τις κακοτοπιές…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments