Κείμενο – φωτογραφία: Omorfa Taxidia

Ένα πολύ ενδιαφέρον workshop πραγματοποιήθηκες πριν μερικές μέρες στο Δημαρχείο του Φράιμπουργκ στη νότια Γερμανία. Στην πραγματικότητα ο Δήμος του Φράιμπουργκ στεγάζεται σε τρία κτίρια. Τα δυο είναι ιστορικά-μεσαιωνικά και βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Το τρίτο είναι ένα σύγχρονο κτήριο, ενεργειακά αυτόνομο, καθώς όλες του τις ανάγκες τις καλύπτει από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Δεν είναι τυχαίο πως το Φράιμπουργκ αποκαλείται η πιο πράσινη πόλη της Γερμανίας. Όχι μόνο γιατί έχει πολύ πράσινο μέσα και γύρω από την πόλη, αλλά λόγω της τεχνολογίας και των μεθόδων που ανέπτυξε σε θέματα πράσινης ενέργειας, κίνησης, ανακύκλωσης κλπ, με αποτέλεσμα να έχει μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Κοντολογίς η αειφορία έγινε πράξη στην άμορφη αυτή πόλη της Γερμανίας.
Ωστόσο το θέμα του workshop ήταν διαφορετικό και πιο συγκεκριμένα ο οινοτουρισμός. Πραγματοποιήθηκε στο παλιότερο από τα τρία δημαρχεία της πόλης σε μια εντυπωσιακή αίθουσα επενδυμένη με σκαλιστό ξύλο, αίθουσα όπου γράφτηκαν σημαντικές σελίδες της ιστορίας της πόλης. Το workshop πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια αποστολής του Δήμου Αριστοτέλη (ανατολική Χαλκιδική) για ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών με αντίστοιχους φορείς και επιχείρησης του Φράιμπουργκ.
Επικεφαλής της αποστολής του Δήμου Αριστοτέλη ήταν ο ίδιος ο Δήμαρχος Στέλιος Βαλιάνος, ενώ συμμετείχαν οινοπαραγωγοί της περιοχής και τουριστικοί παράγοντες.
Στην προσφώνηση του ο κ. Βαλιάνος, αφού ευχαρίστησε τους εκπροσώπους του τοπικού Δήμου για την υποδοχή, μεταξύ άλλων είπε: «Ήρθαμε να δούμε τι κάνετε καθώς βαβίζουμε στα ίδια βήματα. Προσδοκούμε να ξεκινήσουμε μεταξύ μας συνεργασία την οποία και θα προτείνουμε. Δεν επιλέξαμε τυχαία το Φράιμπουργκ καθώς γνωρίζουμε πόσο καλά τα καταφέρνετε σε πολλούς τομείς ανάμεσα στους οποίους και ο οινοτουρισμός. Στην περιοχή μας υπάρχουν δυο στοιχεία παγκόσμιας εμβέλειας. Είναι ο τόπος του Αριστοτέλη και του Αγίου Όρους. Δεν είναι όμως μόνο αυτά. Έχουμε υπέροχη φύση, 300 χιλιόμετρα ακτογραμμής, 100 αμμώδεις παραλίες, τρία πανέμορφα βουνά, παραδοσιακά χωριά, μεγάλη ιστορία.
Ωστόσο δεν μένουμε σ΄αυτά που μας έδωσε η φύση και οι προγονοί μας. Θέλουμε ο επισκέπτης να ζήσει μοναδικές εμπειρίες. Αναπτύσσουμε τον οινοτουρισμό καθώς έχουμε αρκετούς αμπελώνες, τέσσερα οινοποιία, και άλλα 12 μέσα στο Άγιο Όρος. Έχουμε όμως και πολλά καζάνια που παράγουν τσίπουρο και κάθε καζάνι είναι μια γιορτή, μια εμπειρία. Προτείνουμε συνεργασία και δικτύωση για κοινό όφελος».
Καθώς ο Δήμαρχος του Φράιμπουργκ ήταν σε καραντίνα, τον εκπροσώπησε ο διευθυντής διεθνών σχέσεων Gunter Burger. Όπως είπε: «Είμαστε αδελφοποιημένοι με 12 πόλεις του κόσμου και ανοιχτοί σε συνεργασίες. Δεν έχουμε όμορφες παραλίες άλλα όμορφο πράσινο. Στην περιοχή μας έχουμε πολλά οινοποιία μερικά από τα οποία είναι μεγάλα. Μάλιστα ένας οινοποιός του Φράιμπουργκ, είναι ο Πρόεδρος στην ποδοσφαιρική ομοσπονδία της Γερμανίας».
Στη συνέχεια η Dr Franziska Pankow από το τμήμα τουρισμού του Δήμου αναφέρθηκε στην τουριστική πολιτική του Φράιμπουργκ και τα στοιχεία που συνθέτουν τα του οινοτουρισμού.
Όπως είπε: «Το Φράιμπουργκ είναι στην άκρη της Γερμανίας αλλά στο κέντρο της Ευρώπης. Στα 60 χιλιόμετρα είναι η περιοχή της Βασιλείας στην Ελβετία και στα τριάντα χιλιόμετρα η φημισμένη Αλσατία της Γαλλίας. Γι’ αυτό το «Τρεις χώρες ένας προορισμός» είναι το βασικό μας σλόγκαν στον οινοτουρισμό.
Δεν έχουμε αεροδρόμιο αλλά η Βασιλεία είναι στα 60 χιλιόμετρα και τα αεροδρόμια του Στρασβούργου, της Φρανκφούρτης και της Στουτγάρδης σε απόσταση δυο ωρών.
Ο Δήμος χρηματοδοτεί την τουριστική προώθηση, προβολή και μάρκετινγκ με 7,5 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, ωστόσο από τα χρήματα αυτά καλύπτονται μισθοδοσίες κάποιων υποδομών που λειτουργούν από τον Οργανισμό Τουρισμού της πόλης.
Αυτό που προβάλουμε είναι το Φράιμπουργκ ως η πιο πράσινη πόλη. Αυτό ξεκίνησε όταν πριν κάποια χρόνια υπήρχε πρόθεση να κατασκευαστεί στην περιοχή ένα πυρηνικό εργοστάσιο. Ο κόσμος ξεσηκώθηκε και αυτό αποτέλεσε την αφορμή να αναπτυχθούν τεχνολογίες και πρακτικές πράσινης πόλης. Πλέον υπάρχουν στο Φράιμπουργκ πολλά επιστημονικά ινστιτούτα που ασχολούνται με την περιβαλλοντική τεχνολογία και έρχονται αποστολές από όλο τον κόσμο για να δουν και να μάθουν. Παράλληλα έχουμε δημιουργήσει τρεις διαδρομές στην πόλη που δείχνουν ποιες τεχνικές εφαρμόζουμε για να είναι το Φράιμπουργκ μια πράσινη πόλη.
Αυτό που προβάλουμε για την προσέλκυση τουριστών είναι:
– Η παλιά πόλη
– Η πανεπιστημιακή κοινότητα, η νεανικότητα και η ζωντάνια που δημιουργεί στην πόλη
– Ο Μέλανας Δρυμός που είναι δίπλα μας
– Η πιο πράσινη πόλη
– Η πιο ηλιόλουστη πόλη της Γερμανίας
– Η υψηλή ποιότητα ζωής.
Στόχος μας είναι πλέον να προσελκύσουμε νεότερους τουρίστες με υψηλότερο εισόδημα και ανανεωμένο life style. Τα ξενοδοχεία μας διαθέτουν 6.500 κρεβάτια που μαζί με αυτά της Airbnb φτάνουν τις 9000. Οι διανυκτερεύσεις προσεγγίζουν τα δυο εκατομμύρια στα ξενοδοχεία της πόλης. Το 70% προέρχεται από τη Γερμανία και το υπόλοιπο κατά σειρά από Ελβετία, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία και ΗΠΑ. Ο τουρισμός προσφέρει στο Φράιμπουργκ το 5% του ΑΕΠ του.
Για την περίοδο της πανδημίας σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε δυο καμπάνιες. Η πρώτη στην περίοδο του lockdown για να υπενθυμίσουμε στον κόσμο τον προορισμό και η δεύτερη για να προσελκύσουμε τουρίστες. Λάβαμε υπόψιν τις έρευνες που έλεγαν πως οι περισσότεροι Γερμανοί δεν θα ταξιδέψουν φέτος στο εξωτερικό για τις διακοπές τους. Έτσι δημιουργήσαμε το κατάλληλο υλικό για μια διαδικτυακή καμπάνια με στόχο τη γερμανική αγορά. Πετύχαμε 115 εκατομμύρια θεάσεις και 540 χιλιάδες κλικ.
Ο οινοτουρισμός είναι για μας μια πολύ σοβαρή υπόθεση καθώς στην περιοχή μας υπάρχουν πάρα πολλά οινοποιία. Η καμπάνια μας για τον οινοτουρισμό προβάλει το προϊόν της φύσης που δημιουργεί απόλαυση και χαλαρότητα. Κάθε οινοτουρίστας στο Φράιμπουργκ πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 5,5 διανυκτερεύσεις και ξοδεύει 152 ευρώ την ημέρα. Για να ενισχύουμε τον οινοτουρισμό πραγματοποιούμε δυο φεστιβάλ κρασιού κατά τη διάρκεια του χρόνου διάρκειας 11 και έξι ημερών. Μάλιστα εκλέγουμε κάθε χρόνο και την βασίλισσα του κρασιού μαζί με δυο πριγκίπισσες.
Οι οινοτουρίστες ενσωματώνονται εύκολα με τους ντόπιους σε συνδυασμό με την γαστρονομία και τις οινικές διαδρομές στους αμπελώνες.
Για την προβολή και το μάρκετινγκ προτιμούμε τα ψηφιακά μέσα καθώς και την οργάνωση κάποιων fam trips προσκαλώντας δημοσιογράφους του ειδικού τύπου.
Εμείς ως οργανισμός τουρισμού δεν δημιουργούμε τα προϊόντα αλλά προβάλουμε αυτά που δημιουργούν οι επαγγελματίες της περιοχής».
Στη συνέχεια η Μαρία Πάππα, υπεύθυνη του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού, έκανε παρουσίαση της Ανατολικής Χαλκιδικής και το ραντεβού ανάμεσα στις δύο πλευρές ανανεώθηκε για την άνοιξη επί ελληνικού εδάφους.

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments