Χθες Σάββατο ξεκίνησε τα ταξίδια του το νέο κρουαζιερόπλοιο της η Royal Caribbean International, το Icon of the Seas. Είναι το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που έχει κατασκευαστεί ποτέ καθώς μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 7600 επιβάτες και 2350 άτομα πλήρωμα. Δηλαδή τους κατοίκους μιας μικρής πόλης. Το μέγεθος του είναι όσο τρεισήμισι γήπεδα ποδοσφαίρου, το μήκος του 350 μέτρα και τα 20 καταστρώματά του φιλοξενούν 8 διαφορετικές «γειτονιές» που προσφέρουν ψυχαγωγία σε επιβάτες κάθε ηλικίας.
Τα εγκαίνια του έγιναν χθες με κάθε επισημότητα στο Μαϊάμι και παρούσα ήταν η ποδοσφαιρική ομάδα της Inter Miami, με όλα της τα αστέρια. Όχι τυχαία καθώς η Royal Caribbean International είναι ένας από τους χορηγούς της ομάδας, ενώ το μεγαλύτερο αστέρι της, ο Λιονέλ Μέσι, ήταν ο ανάδοχος του νέου κρουαζιερόπλοιου.
Η εταιρεία ισχυρίζεται πως το νέο κρουαζιερόπλοιο είναι φιλικό προς το περιβάλλον καθώς λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Επίσης, όταν θα πιάνει λιμάνι, το Icon θα σβήνει τις μηχανές του και θα λειτουργεί με ηλεκτρική ενέργεια που παρέχεται από την ξηρά, αν και αυτή τη δυνατότητα την έχουν λίγα λιμάνια.
Ωστόσο οι περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν αντίθετη άποψη. Υποστηρίζουν ότι κακώς θεωρούν το LNG πράσινο καύσιμο, γιατί ο κινητήρας εκπέμπει ανά ταξίδι 70%-80% περισσότερα αέρια που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου από ό,τι αν χρησιμοποιούσε κανονικό ναυτιλιακό καύσιμο.
Παράλληλα υπογραμμίζουν ότι οι κρουαζιέρες παράγουν οκτώ φορές περισσότερους ρύπους από τα ταξίδια στην ξηρά.
Το μεγάλο μέγεθος των πλοίων που μεταφέρουν χιλιάδες επιβάτες προκαλεί επίσης προβληματισμό σε πολλούς προορισμούς που δεν μπορούν να σηκώσουν την επιβάρυνση. Η Βαρκελώνη, η Βενετία και το Άμστερνταμ θέτουν ή θέλουν να θέσουν περιορισμούς, καθώς οι χιλιάδες επιβάτες που μεταφέρουν προκαλούν δυσφορία και επιβάρυνση καθώς πλημμυρίζουν ασφυκτικά τους δρόμους των προορισμών, ενώ τα έσοδα στην τοπική οικονομία είναι δυσανάλογα μικρά.
Έτσι δημιουργείται το ενδεχόμενο όσα περισσότερα μεγάλα κρουαζιερόπλοια χτίζουν οι εταιρείες που προσδοκούν μεγαλύτερα κέρδη, τόσο περισσότερο θα περιορίζονται τα λιμάνια στα οποία θα είναι ευπρόσδεκτα.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments