Η ανάπτυξη του οινικού τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα, είναι μια από τις άμεσες προτεραιότητες της ΕΝΟΑΒΕ. Πρόκειται για το συλλογικό όργανο των Οινοπαραγωγών της Βόρειας και Κεντρικής Ελλάδας, που παλαιότερα το γνωρίζαμε ως Δρόμοι του Κρασιού της Βόρειας Ελλάδας. Αυτό αποκάλυψε χθες ο Στέλιος Μπουτάρης, πρόεδρος της ΕΝΟΑΒΕ, σε γεύμα εργασίας που παρέθεσε το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης σε δημοσιογράφους.
Πως είπε ο κ. Μπουτάρης “αν και η ΕΝΟΑΒΕ, την οποία αποτελούν επισκέψιμα οινοποιία της Βόρειας Ελλάδας, ιδρύθηκε για αυτό το σκοπό, δηλαδή για την ανάπτυξη του Οινοτουρισμού, στη συνέχεια αυτό ατόνησε καθώς οι οινοπαραγωγοί έδωσαν μεγαλύτερη προσοχή στην παραγωγή και την προώθηση των κρασιών τους. Τώρα ήρθε η ώρα να δώσουμε και πάλι την δέουσα προσοχή, ώστε τα επισκέψιμα οινοποιία να αποτελέσουν μοχλό τουριστικής ανάπτυξης των περιοχών τους”.
Η ΕΝΟΑΒΕ αποτελείται από 28 μέλη και για να αποτελέσει ένα οινοποιείο μέλος της Ένωσης θα πρέπει να είναι επισκέψιμο.
Όπως είπε ο κ. Μπουτάρης, “η ΕΝΟΑΒΕ δίνει το ρυθμό του κρασιού στην Ελλάδα καθώς είναι η σημαντικότερη οινική οργάνωση στη χώρα. Το κρασί έδειξε μεγάλη ανθεκτικότητα στα χρόνια της κρίσης. Όχι μόνο δεν υποχώρησε άλλα αναπτύχθηκε παρά τον άδικο και αντιαναπτυξιακό φόρο που του επιβλήθηκε εσχάτως”.
“Το ελληνικό κρασί είναι μια από τις καλές ιστορίες της Ελλάδος” είπε ο κ. Μπουτάρης. “Τα τελευταία χρονιά έκανε τεράστια ποιοτικά άλματα. Ζούμε μια εποχή που γίνονται ωραία πράγματα στο κρασί και θα γίνουν ακόμη ωραιότερα στα επόμενα χρόνια”.
Για την ΕΝΟΑΒΕ είπε πως “είναι πρότυπο συλλογικής οργάνωσης και συνεργασίας στην Ελλάδα όταν παλιότερα οι Οινοπαραγωγοί δεν μιλούσαν μεταξύ τους”.
Οι στόχοι της ΕΝΟΑΒΕ τα επόμενα χρονιά, εκτός από την ανάπτυξη του οινοτουρισμού είναι:
1. Η οικονομική ανεξαρτησία του συλλογικοί οργάνου. “Το έχουμε καταφέρει” είπε ο κ. Μπουτάρης “γι’ αυτό και πατάμε δυνατά στα πόδα μας”.
2. Η συνέχεια της προσπάθειας για προώθηση και προστασία των κρασιών και των ζωνών ΠΟΠ.
3. Η εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα. Στους οινοποιούς, στον οινοτουρισμό, καθώς και σε όλα τα κομμάτια της κατανάλωσης.
4. Η δημιουργία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης ενός χώρου πληροφόρησης και γευσιγνωσίας για τους ντόπιους και τους τουρίστες. Θα είναι το”σπίτι του κρασιού” και θα αποτελεί ένα ζωντανό κύτταρο προβολής, πληροφόρησης και εκδηλώσεων.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar