Το Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ανακοίνωσε το τρίτο και τελευταίο μέρος της έρευνας του, σχετικά με τον τουρισμό στην Ελλάδα στην εποχή του κορωνοϊού.
Η Ελλάδα μετά τη διεθνή προβολή που έλαβε λόγω της διαχείρισης της πανδημίας του COVID-19 θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τη θετική της εικόνα και να διατηρήσει κάποιες από τις τουριστικές εισροές χωρίς όμως να διακινδυνεύει μια εκτεταμένη διασπορά του ιού στη χώρα. Συνεπώς ένα βασικό ερώτημα που τίθεται είναι ποιες είναι οι κατάλληλες πολιτικές έτσι ώστε η Ελλάδα να μην χάσει όλους τους τουρίστες του εξωτερικού και παράλληλα να προάγει τον εσωτερικό τουρισμό, ενθαρρύνοντας περισσότερους Έλληνες να κάνουν διακοπές.

Στο ερώτημα αυτό απαντά το τρίτο κατά σειρά μέρος της πανελλαδικής έρευνας που διεξήχθη από την ερευνητική ομάδα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB, η οποία αποτελείται από την Ροδούλα Τσιότσου, Καθηγήτρια και Διευθύντρια του MARLAB, την Νικολέττα Θεοφανία Σιαμάγκα, Επίκουρη Καθηγήτρια στο Α.Π.Θ. και τον Αχιλλέα Μπούκη, Λέκτορα στο Πανεπιστήμιο του Sussex. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε το διάστημα 23/04 με 28/04. Το δείγμα αποτελείται από 1073 άτομα.

ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΈΡΕΥΝΑΣ:

– Σε ότι αφορά την πολιτική της Ελλάδας σχετικά με τον εισερχόμενο τουρισμό, οι Έλληνες φαίνονται σκεπτικοί στο άνοιγμα των συνόρων σε όλους τους τουρίστες (διαφωνεί το 49,4%) ενώ προτιμά
α) να γίνονται δεκτοί τουρίστες από χώρες με χαμηλά ποσοστά επιβεβαιωμένων κρουσμάτων COVID-19 (31,9%),
β) να πραγματοποιούνται αυστηροί έλεγχοι στα αεροδρόμια και σύνορα της χώρας (93,7%), και
γ) να εισέρχονται στη χώρα τουρίστες με ειδικό πιστοποιητικό για τον COVID-19 (74,2%).

– Σχετικά με την εσωτερική διαχείριση θεμάτων που αφορούν στον τουρισμό, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων (96,6%) πιστεύει ότι πλέον τα ξενοδοχεία θα πρέπει να τηρούν αυστηρούς κανόνες υγιεινής, ενώ το 74,8% θεωρεί ότι θα πρέπει να επιβάλλεται η χρήση μάσκας σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (αεροπλάνα, πλοία, τρένα και λεωφορεία).

– Σε ότι αφορά την πολιτική της Ελλάδας σχετικά με τον εισερχόμενο τουρισμό, είναι ενδιαφέρον πως μόνο το 14,5% των ερωτηθέντων συμφωνεί σε κάποιο βαθμό πως η Ελλάδα πρέπει να ανοίξει τα σύνορά της σε όλους τους ξένους τουρίστες το καλοκαίρι. Αντίθετα, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (49,4%) διαφωνεί απόλυτα ή σε μεγάλο βαθμό με την προοπτική αυτή ενώ το 36,2% διατύπωσε ότι δεν ήταν σίγουρο.

Ωστόσο, οι ερωτηθέντες είναι πιο δεκτικοί στην άφιξη τουριστών από χώρες με λίγα επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 με το 31,9% αυτών να συμφωνεί με αυτήν την πολιτική και το 30.7% να διαφωνεί σε κάποιο βαθμό ενώ το 37,4% δηλώνει αναποφάσιστο.
Οι συμμετέχοντες στην έρευνα συμφωνούν, σε συντριπτικό ποσοστό (93,7%), στην επιβολή αυστηρών ελέγχων στα αεροδρόμια και στα σύνορα της χώρας για τον έλεγχο του COVID-19.

Αντίστοιχα, είναι ενδιαφέρον ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων (74,2%) συμφωνεί με την άποψη ότι οι ξένοι τουρίστες θα πρέπει να εισέρχονται στην Ελλάδα με ειδικό πιστοποιητικό σχετικό με τον COVID-19.

Σε ότι αφορά την εσωτερική διαχείριση των θεμάτων που αφορούν στον τουρισμό, το 96,6% των ερωτηθέντων θεωρεί πως τα ξενοδοχεία στη χώρα θα πρέπει να ακολουθούν πιο αυστηρούς κανόνες υγιεινής.

Στην ίδια λογική, το 74,8% των ερωτηθέντων συμφωνεί σε κάποιο βαθμό με το μέτρο επιβολής της χρήσης μάσκας για όλους τους επιβάτες στα μέσα μαζικής μεταφοράς (αεροπλάνα, πλοία, λεωφορεία και τρένα).

Το ένα τρίτο των συμμετεχόντων στην έρευνα πιστεύει ότι λόγω του μειωμένου τουρισμού στη χώρα η ποιότητα των υπηρεσιών θα είναι καλύτερη από την περσινή (29,3%) ενώ ενδιαφέρον είναι ότι η πλειοψηφία αυτών (53,9%) δεν είναι σίγουροι/ες.

Τέλος, οι συμμετέχοντες στην έρευνα ρωτήθηκαν κατά πόσο συμφωνούν με την αναστολή των καλοκαιρινών αδειών των εργαζόμενων. Το 49% των ερωτηθέντων διαφωνεί με την άποψη ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να αναστείλουν τις καλοκαιρινές άδειες των εργαζόμενων για να επαναλειτουργήσει η οικονομία, με μόλις το 18,5% να υποστηρίζει την άποψη αυτή.

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: Στο ερωτηματολόγιο απάντησαν 1073 άτομα εκ των οποίων το 31% ήταν άντρες και το 69% γυναίκες. Σε ότι αφορά στην ηλικία, το 62% του δείγματος ήταν ηλικίας 20-40 ετών, το 34% ήταν μεταξύ 41-65 ετών, και το υπόλοιπο 4% ήταν κάτω των 20 ετών. Το 40% του δείγματος ήταν έγγαμοι/ες, το 53% ήταν άγαμοι/ες, το 6% διαζευγμένοι/ες και το 1% χήροι/ες. Σε ότι αφορά στο εισόδημα, το 26,5% δήλωσε εισόδημα μικρότερο των 10.000 Ευρώ, το 33,6% μεταξύ 10.001 και 20.000 Ευρώ, το 22% μεταξύ 20.001 και 30.000 Ευρώ, το 10,4% μεταξύ 30.001 και 40.000 Ευρώ και το υπόλοιπο 7,5% μεγαλύτερο από 40.001 Ευρώ. Το δείγμα ήταν πανελλαδικό, προερχόμενο από 47 διαφορετικούς νομούς της χώρας.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar