Κείμενο – φωτογραφίες: Omorfa Τaxidia
Ο σιδηρόδρομος αποτελεί έναν θαυμάσιο τρόπο μετακίνησης για κάθε λόγο. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αναπτύξει ένα τεράστιο, υπερσύγχρονο και συνδεδεμένο σιδηροδρομικό δίκτυο προς όφελος των κατοίκων αλλά και των τουριστών που τις επισκέπτονται.

Στην Ελλάδα, οι υποδομές και ο τρόπος λειτουργία του σιδηροδρόμου αποτελεί μια ακόμη τραγική ιστορία αποτυχίας στη σύγχρονη ιστορία αυτού του τόπου. Οι παλαιότεροι θα θυμάστε τον περίφημο και παμπάλαιο τριτοκοσμικό «καρβουνιάρη», τις απίστευτες καθυστερήσεις, αλλά και τα κουραστικά δρομολόγια που διαρκούσαν πολλές ώρες για αποστάσεις όχι ιδιαίτερα μεγάλες. Φυσικά δε μπορεί να φύγει από τη μνήμη μας και η θρυλική πινακίδα στα παλιά βαγόνια που έγραφε : «Απαγορεύεται το πτύειν» ! 

Τα Omorfa Taxidia ταξίδεψαν πριν λίγες ημέρες από τη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα και αντίστροφα, χρησιμοποιώντας τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Χωρίς δισταγμό θα λέγαμε πως ζήσαμε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη ! Η διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα διαρκεί μόλις μία ώρα και τριάντα πέντε λεπτά, το χρονοδιάγραμμα τηρείται, τα δρομολόγια δεν είναι πολλά αλλά εξυπηρετούν ικανοποιητικά τον κόσμο, τα βαγόνια είναι αρκετά σύγχρονα και καθαρά, ο θόρυβος ελάχιστος, οι υπάλληλοι ευγενικοί και εξυπηρετικοί, ενώ σε κάθε στάση υπήρχε ήρεμη φωνητική ενημέρωση χωρίς να πετάγεσαι έντρομος.

Τη μέρα που ταξιδέψαμε ( Παρασκευή απόγευμα) οι επιβάτες στην πλειοψηφία τους ήταν φοιτητές. Η έκδοση του εισιτηρίου μεταξύ Θεσσαλονίκης και Λάρισας, έχει καλή έκπτωση αν το βγάλετε με επιστροφή και κοστίζει 22,40 ευρώ ( κανονικό εισιτήριο). Επιπλέον για εσάς που σας αρέσουν οι εκδρομές, μπορείτε να βάλετε στα συν την εύκολη, γρήγορη και οικονομική πρόσβαση προς τις παραλίες της Πιερίας και της Λάρισας, αλλά και τον Όλυμπο. Φυσικά θα μπορούσε να γίνει και μια καμπάνια-συνεργασία, μεταξύ ΟΣΕ, ταξιδιωτικών γραφείων, τοπικών τουριστικών φορέων Πιερίας  και Λάρισας κτλ, ώστε να προσφερθούν συνδυαστικά τουριστικά πακέτα με τη χρήση του προαστιακού, αλλά και να δημιουργηθούν θεματικές ημερήσιες περιηγήσεις σε ειδικά βαγόνια, ώστε να προβάλλονται τα τοπικά προϊόντα όπως πχ το περίφημο Πιερικό κρασί ή αυτό της Ραψάνης. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει στην Καλιφόρνια και άλλα μέρη με αμπελώνες και οινοποιεία με εξαιρετικά αποτελέσματα στην τουριστική κίνηση. Θλιβερή για άλλη μια φορά η εικόνα των γκράφιτι σε καινούργιους και παλιούς σταθμούς, ενώ ακόμη πιο απογοητευτική η εικόνα του σιδηροδρομικού σταθμού της Θεσσαλονίκης ιδανικού σκηνικού για ταινίες του παλιού Ελληνικού κινηματογράφου.
ΣΣ Δυο μέρες μετά την εμπειρία που σας περιγράψαμε έγινε το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο, λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη, για να μας θυμίσει ότι σιδηροδρομικά βρισκόμαστε στον Μεσαίωνα αν και έχουμε πληρώσει πακτωλούς δισεκατομμυρίων.

 

 

 

Πείτε τη γνώμη σας

avatar