Αυτός ο μήνας, ο Οκτώβριος, είναι πολύ σημαντικός για τις αεροπορικές μεταφορές της Γερμανίας. Και αυτό γιατί την τελευταία μέρα του μήνα, στις 31 Οκτωβρίου, θα εγκαινιαστεί επιτέλους το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου, το επίσημο όνομα του είναι «Αεροδρόμιο Βερολίνου- Βραδεμβούργου ” Βίλλυ Μπραντ“» ωστόσο εν συντομία όλοι το αποκαλούν BER από τον κωδικό που πήρε από την IATA.
Λέμε επιτέλους γιατί αρχικά ήταν να εγκαινιαστεί πριν εννέα χρόνια, τον Οκτώβριο του 2011. Τότε είχαν τυπωθεί μέχρι και οι προσκλήσεις προς ξένους ηγέτες να παραβρεθούν στα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου της Γερμανικής πρωτεύουσας. Ωστόσο κατασκευαστικά λάθη ακύρωσαν εκείνα τα εγκαίνια όπως επίσης και άλλες πέντε φορές. Στο μεταξύ το κόστος του αεροδρομίου αυξήθηκε από τα 2,5 δις στα έξι δις. Ήταν μια υπόθεση που κλόνισε τη γερμανική φήμη για προγραμματισμό και τελειότητα.
Το νέο αεροδρόμιο θα εγκαινιάσουν στις 31 Οκτωβρίου από δυο αεροσκάφη της Lufthansa και της EasyJet που θα προσγειωθούν ταυτόχρονα. Οι συγκεκριμένες εταιρείες επιλέχθηκαν γιατί θα είναι οι δυο μεγαλύτεροι πελάτες του νέου αεροδρομίου.
Αν και τα δυο καινούργια μεγάλα τέρμιναλ είναι έτοιμα, θα λειτουργήσει μόνο το ένα λόγω έλλειψης επιβατών, εξαιτίας της πανδημίας. Η λειτουργία του δεύτερου τέρμιναλ θα γίνει το καλοκαίρι του 2021.
Αυτή τη στιγμή το Βερολίνο εξυπηρετείτε από δυο μικρότερα αεροδρόμια, η τύχη των οποίων καθορίστηκε από την λειτουργία του νέου αεροδρομίου. Το Schönefeld, που κάποτε αποτελούσε το βασικό αεροδρόμιο του Ανατολικού Βερολίνου, θα γίνει το τέρμιναλ 5 του νέου αεροδρομίου. Το δεύτερο αεροδρόμιο του Βερολίνου, το Tegel, που κάποτε ήταν το βασικό αεροδρόμιο του Δυτικού Βερολίνου , θα κλείσει οριστικά στις 8 Νοεμβρίου.
Το Βερολίνο θα πραγματοποιήσει μια μεγάλη γιορτή για να ευχαριστήσει τον Tegel όταν αυτό κλείσει στις 8 Νοεμβρίου, καθώς στήριξε το Δυτικό Βερολίνο στις δύσκολες στιγμές του. Επίσης θεωρείται σύμβολο ελευθερίας και εκτιμάται για την αρχιτεκτονική του. Το έκτισαν το 1948 οι γαλλικές δυνάμεις κατά τη διάρκεια του αποκλεισμού του τότε Δυτικού Βερολίνου από τους Σοβιετικούς που έκοψαν τις οδικές και σιδηροδρομικές αρτηρίες αποκλείοντας την πόλη από τη τότε Δυτική Γερμανία.
Στο μεταξύ τα αεροδρόμια του Βερολίνου θα χρειαστούν κυβερνητική βοήθεια περίπου 260 εκατομμυρίων ευρώ, για να μην καταρρεύσουν καθώς αναμένουν μόλις 10 εκατομμύρια επιβάτες το 2020, σε σύγκριση με 36 εκατομμύρια το προηγούμενο χρόνο.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments