Αυτό είναι ένα αεροσκάφος του εθνικού αερομεταφορά της Ρωσίας, της Aeroflot, που ο φωτογραφικός φακός του συνεργάτη μας Νικόλα Οικονόμου συνέλαβε καθηλωμένο στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ. Είναι ένα από τα 78 αεροσκάφη της Aeroflot και άλλων ρωσικών αεροπορικών εταιριών, που καθηλώθηκαν σε διάφορα αεροδρόμια του κόσμου. Ήταν μισθωμένα στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες από δυτικές εταιρείες leasing, που διέκοψαν τη συνεργασία και τα συμβόλαια τους, στα πλαίσια των κυρώσεων στη Ρωσία λόγω της εισβολής στην Ουκρανία.
Όσα αεροπλάνα δεν πρόλαβαν να επιστρέψουν στην Ρωσία, καθηλώθηκαν σε δυτικά αεροδρόμια. Οι εταιρείες leasing ζήτησαν από τις ρωσικές αεροπορικές εταιρίες να στείλουν πίσω όλα τα αεροσκάφη τους που βρίσκονταν στην Ρωσία (συνολικά 360), ωστόσο με εντολή του Κρεμλίνου αυτά παρέμειναν σε ρωσικό έδαφος. Έκτοτε δεν μπορούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό, πλην ελαχίστων φιλικών χωρών τύπου Λευκορωσίας, γιατί θα κατασχεθούν.
Ωστόσο στην εντολή του Κρεμλίνου φαίνεται να μην υπάκουσαν πέντε ρωσικές αεροπορικές εταιρείες, οι Azur Air, Nordwind, Royal Flight, Ifly και Pegas Fly που επέστρεψαν συνολικά 31 αεροσκάφη που είχαν μισθώσει από δυτικές εταιρείες leasing. Εκτιμούν πως μια οικειοθελής επιστροφή θα βοηθήσει τις πέντε αεροπορικές εταιρείες να συνεργαστούν ξανά με δυτικές εταιρείες leasing μετά το τέλος της εποχής Πούτιν…
Για τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες η έλλειψη αεροσκαφών είναι έντονη. Η αχανής χώρα κινδυνεύει να μείνει χωρίς πολιτικά αεροσκάφη, ακόμη και για τις εσωτερικές πτήσεις, καθώς οι δυτικοί κατασκευαστές για τους ίδιους λόγους διέκοψαν την παροχή ανταλλακτικών και τεχνικής υποστήριξης στις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες.
Έτσι οι ρωσικές αρχές αποφάσισαν να αναθερμάνουν την εγχώρια παραγωγή πολιτικών αεροσκαφών, που είχε ατονήσει αρκετά στη μετασοβιετική περίοδο. Ωστόσο πρόκειται για αεροσκάφη τα οποία ποτέ δεν κέρδισαν την εμπιστοσύνη, όχι μόνο των ξένων αεροπορικών εταιρειών, αλλά και των ρωσικών.
Ήδη η Aeroflot σχεδιάζει να παραγγείλει 300 αεροπλάνα ρωσικής κατασκευής, τύπου Superjet 100, Tupolev Tu-214, Ilyushin Il-114-300, καθώς και το καινούργιο Irkut MS-21, που αν όλα πάνε καλά θα μπει σε γραμμή παραγωγής το 2025.
Ωστόσο τα αεροσκάφη και τα ανταλλακτικά τους, δεν είναι τα μόνα που λείπουν από την Aeroflot. Σύμφωνα με τοπικά μέσα, η ρωσική εθνική αεροπορική εταιρεία έδωσε οδηγίες στους αεροσυνοδούς να παρακολουθούν στενά τα αποθέματα χαρτιού υγείας στα αεροσκάφη και να τηρούν αρχεία, ενώ τα αποθέματα δεν θα ανανεώνονται αν πρώτα δεν εξαντληθούν πλήρως…

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments