Όταν οι αεροπορικές εταιρείες άρχισαν να μην επιστρέφουν χρήματα για πτήσεις που είχαν ακυρώσει λόγω Κορωνοϊού, και αντί χρημάτων έδιναν ένα ισόποσο βάουτσερ για μελλοντική κράτηση, η Ryanair ήταν από τις λίγες που δεν ακολούθησαν αυτή την τακτική. Συνέχισε να επιστρέφει τα χρήματα στους κατόχους εισιτηρίων και μάλιστα με μια απλή και γρήγορη διαδικασία, γεγονός που της χάρισε πολλά εύσημα.
Ωστόσο, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η ιρλανδική εφημερίδα Irish Times, αυτό άλλαξε. Η Ryanair επικαλείται πως το προσωπικό της εργάζεται από το σπίτι και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις διαδικασίες για επιστροφή των χρημάτων, τουλάχιστον μέχρι να τελειώσουν οι περιορισμοί λόγω κορωνοϊού. Το μήνυμα που λαμβάνουν οι ταξιδιώτες από την Ryanair, τους προτρέπει να επιλέξουν τη λύση του βάουτσερ, το οποίο θα χρησιμοποιήσουν σε μελλοντική κράτηση. Αλλιώς το αίτημα τους για χρήματα θα εξεταστεί με τη σειρά του όταν περάσει η έκτακτη ανάγκη λόγω Covid-19 .
Στο μεταξύ, μπορεί η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι αμερικανικές αρχές να εξέφρασαν επίσημα την διαφωνία τους για την πρακτική των αεροπορικών εταιρειών να δίνουν βάουτσερ αντί χρημάτων σ΄αυτούς που είχαν εισιτήρια σε πτήσεις που ακυρώθηκαν, ωστόσο δεν κάνουν κάτι για να επιβάλουν τους ισχύοντες κανονισμούς. Αυτοί ορίζουν πως οι αεροπορικές θα πρέπει να επιστρέφουν μέσα σε εφτά μέρες τα χρήματα από πτήσεις που ακύρωσαν. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα χρήματα που οφείλουν να επιστρέψουν οι αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, προσεγγίζουν τα 40 δις, τα οποία τώρα χρησιμοποιούν για να κρατηθούν ζωντανές.
Τα κράτη που θα κληθούν να στηρίξουν με αρκετά δις πολλές αεροπορικές εταιρείες ώστε αυτές να διασωθούν, δεν φαίνεται να είναι διαθετημένα να τραβήξουν το αυτί των αεροπορικών που δεν επιστρέφουν χρήματα. Το αντίθετο μάλιστα. Σε διάφορες χώρες ετοιμάζονται νόμοι που θα επιτρέπουν σε αεροπορικές, ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία, να μην επιστρέφουν χρήματα αλλά να δίνουν βάουτσερ για μελλοντική κράτηση μέσα σε 18 μήνες. Ο νόμος θα ισχύει μέχρι να επιστρέψουμε στην κανονικότατα.

Subscribe
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments