Η φωτογραφία που αλιεύσαμε στο facebook λέει πολλά για την πραγματική κατάσταση του ελληνικού τουρισμού. Είναι από τουριστικό γραφείο της Αγγλίας ωστόσο περίπου τα ίδια μπορεί κανείς να δει στις βιτρίνες τουριστικών γραφείων όλης της Ευρώπης. Οι τιμές των πακέτων για Ελλάδα προκαλούν απογοήτευση την ώρα που για άλλες περιοχές της Μεσογείου οι τιμές είναι διπλές και τρίδιπλες.

Η Ελλάδα έχασε όχι μόνο την υπεραξία της άλλα και την άξια της καθώς πωλείται φτηνά σχεδόν κάτω του κόστους.

Γιατί συμβαίνει αυτό όταν τα τελευταία χρόνια ο ελληνικός τουρισμός σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και τα μηνύματα είναι καλά και για την επόμενη χρονιά;  Γιατί καταργείται ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης; Γιατί οι ανταγωνιστές πουλούν ακριβότερα.

Οι αίτιες είναι πολλές και τις έχουμε αναφέρει κατ’ επανάληψη στα Omorfa Taxidia. Έχουν να κάνουν με τις κακές υποδομές, και την έλλειψη σύγχρονου μάρκετινγκ και προβολής. Με τους ξενοδόχους που είναι σε δίνει κατάσταση και δεν μπορούν να επιβάλουν τους όρους τους στους tour operator. Tο χειμώνα αντί να ζουν με τα κέρδη του προηγούμενου καλοκαιριού ζουν με τις προκαταβολές του επόμενου και για να τις πάρουν πουλούν πάρα πολύ φτηνά. Έχει να κάνει με το φτωχό τουριστικό μας προϊόν παρά το γεγονός ότι έχουμε εξαιρετική πρώτη ύλη. Με την κατάσταση στα ελληνικά θέρετρα που πολλές φορές επικρατεί αυτό που περιγράφεται ως “του κουτρούλη ο γάμος”. Έχει να κάνει με πολλά ακόμη.

Το δυστύχημα είναι ότι το κράτος δεν ενδιαφέρεται για τη βελτίωση της κατάστασης. Του αρκούν μόνο οι χειραγωγημένοι αριθμοί αφίξεων με τους οποίους πανηγυρίζει και προσδοκά πολιτικά οφέλη.

Έτσι ενώ το τουριστικό χρήμα ρέει παντού, εμείς παλεύουμε με τα φραγκοδίφραγκα προσελκύοντας τα φτωχαδάκια της Ευρώπης.

Πείτε τη γνώμη σας

avatar